Hrvatsko društvo za analitičku psihologiju vas poziva na ciklus predavanja i seminara pod nazivom Analitička psihologija (I).

Edukacije Analitička psihologija (I) i Analitička psihologija (II) su zamišljene kao dva dijela jedne cjeline koji se međusobno nadopunjuju; Analitička psihologija (I) kao teorijski uvod i Analitička psihologija (II) kao praktični rad. U tom kontekstu, nije važno koji dio edukacije ćete započeti prvi.

O edukaciji

Za prisustvovanje edukaciji Analitička psihologija (I) nije potrebno specijalističko predznanje i namijenjena je svima koji žele naučiti više o sebi ili koristiti ideje analitičke psihologije u sklopu profesije ili u svrhu osobnog razvoja. Ako ste psihijatar, psihologinja, pedagog, edukacijsko-rehabilitacijski stručnjak ili socijalna radnica, umjetnik, etnolog, teologinja ili pripadate srodnoj struci tada će vam znanja, koja će te usvojiti tijekom edukacije, otvoriti put drugačijem pristupu i razmišljanju o osobnim i profesionalnim izazovima, u duhu analitičke psihologije.

Svi polaznici će dobiti detaljnu skriptu obrađenih područja za osobnu upotrebu (cca 100 A4 stranica) sa popisom dodatne literature i potvrdu o sudjelovanju zajedno sa ovjerenim programom edukacije (uvjet: sudjelovanje na 7 ili više seminara, edukacija plaćena u cijelosti).

Napomena za psihologe i psihologinje: U studenom 2014. godine smo predali potrebnu dokumentaciju u svrhu evaluacije edukacije od strane HPK kako bi psiholozi i psihologinje, koji sudjeluju u edukaciji, mogli dobiti bodove za stručno usavršavanje. U lipnju 2015. godine Povjerenstvo za psihoterapiju HPK je podržalo bodovanje edukacije u okviru stručnog usavršavanja psihologa. Odgovor povjerenstva za stručno usavršavanje još uvijek isčekujemo. Dok se proces ne završi, psiholozi i psihologinje samostalno prijavljuju edukaciju Hrvatskoj psihološkoj komori  (postupak je opisan na stranicama HPK – http://www.psiholoska-komora.hr/48 ).

Trajanje, mjesto i vrijeme

Edukacija je zamišljena kao serija od 10 seminara / predavanja (2 sata trajanja svaki) tijekom kojih će sudionici imati mogućnost aktivnog sudjelovanja.

Edukacija se održava u sjedištu HDAP-a, Klinča Sela, Zagrebačka 30.  Iako se ne nalazimo u centru Zagreba, do nas je lako doći, a prometna povezanost sa Zagrebom je odlična. Nalazimo se u mirnom mjestu, u neposrednoj blizini autobusne stanice, kolodvora i restorana. Okruženi smo prirodom, a izdvojenost iz grada omogućuje visoki stupanj privatnosti za naše korisnike.

Ukoliko koristite Google karte, za detaljne upute možete pratiti slijedeći linkgoogle.hr ili pročitajte opis puta ako pratite slijedeću poveznicu.

Slijedeći ciklus edukacije se održava u studenom 2017, prema slijedećem rasporedu:

četvrtak, 9. studeni, 2017  17.00 – 21.00 (seminar br. 1 i 2.),
petak, 10. studeni, 2017  17.00 – 21.00 (seminar br. 3 i 4.,
subota, 11. studeni, 2017  10.00 – 17.00 (seminar br. 5, 6 i 7.),

nedjelja, 12. studeni, 2017  10.00 – 17.00 (seminar br. 8, 9 i 10.).

Ukoliko se želite prijaviti ili su vam potrebne dodatne informacije, možete nas kontaktirati na [email protected] ili na tel: +385 95 8293 446.

Osim u Zagrebu,  ciklus seminara i predavanja – Analitička psihologija (I), moguće je održati u drugim gradovima u Hrvatskoj (Osijek, Rijeka, Zadar, Split i dr.) i izvan nje. Kontaktirajte nas i odgovoriti ćemo vam sa mogućnostima koje vam stoje na raspolaganju.

Teme


1. Nesvjesno i empirijske manifestacije

Postoji li nesvjesno? Ako da, što je nesvjesno? Kako se manifestira i kako djeluje na naše živote? Na ta i slična pitanja pokušat ćemo dati odgovor kroz interaktivno predavanje i seminar.

    • Koncept nesvjesnog u povijesti filozofije i umjetnosti.
    • Ideja nesvjesnog kod Freuda i Adlera.
    • Uloga nesvjesnog kod umjetničkog stvaralaštva i znanstvenih otkrića.
    • Uznemirujući efekti i razvojne tendencije nesvjesnog.
    • Asocijativni eksperiment u analitičkoj psihologiji.

2. Psihološki tipovi

Tipologija ima ogroman utjecaj na osobne i profesionalne odnose, odabir karijere i smjer našeg psihološkog razvoja. Što je psihološka orijentacija? Koja je razlika između ektraverzije i introverzije? Što su psihološke funkcije? Kako okolina utječe na razvoj urođene dominantne funkcije?

    • Povijesni uvod u tipologiju i stav svijesti.
    • Racionalne i iracionalne funkcije svijesti.
    • Primarna, sekundarna i inferiorna funkcija.
    • Opis psiholoških tipova.
    • Tipologija i odabir karijere, odnosi, individuacija i neuroze.

3. Priroda i struktura psihe

Tijekom prošla dva susreta smo utvrdili postojanje nečega što možemo nazvati nesvjesna psiha. Danas ćemo ući dalje u temu te ćemo pokušati predložiti model psihe koji uzima u obzir i svijest i nesvjesno. Govorit ćemo o kompleksima koji su odgovorni za naše probleme, arhetipovima kao zdravim tendencijama psihe i o simbolima, njihovom smislu i svrsi.

    • Autonomija i fenomenologija kompleksa.
    • Teorije (Freud i Jung) i vrste kompleksa.
    • Kompleksi kod neuroze i psihoze.
    • Arhetipovi i simboli u analitičkoj psihologiji.
    • Arhetipovi u kontekstu osobnih odnosa (sjenka, persona, anima i animus).
    • Psihološka kompenzacija.

4. Psihologija bajki i mitova

Kompleksi, arhetipovi i simboli određuju našu psihologiju. Najjednostavniji način da se upoznamo s njihovom psihodinamikom je proučavajući bajke. Što su bajke i mitovi i zašto ih proučavajmo? Koja je razlika između bajki i mitova? Kako nam mogu pomoći u radu s djecom, odraslima i u našem osobnom psihološkom razvoju? Osim odgovora na ta pitanja, kroz vježbu ćemo interpretirati jednu od hrvatskih bajki.

    • Vrste arhetipskih priča.
    • Bajke, analitička psihologija i psihoterapija.
    • Tehnika interpretacije bajki.
    • Primjer interpretacije bajke ili mita.

5. Psihologija, religija i etnologija

Arhetipove, a s njima i našu psihologiju, možemo proučavati kroz religijska učenja i obrede arhaičnog čovjeka. U kakvoj su vezi psihologija i religija? Što nas običaji i religije arhaičnog čovjeka mogu naučiti o nama samima i jesmo li doista toliko drugačiji od njega? Kroz primjere iz etnologije i religije pokušat ćemo razumjeti psihološke probleme modernog čovjeka i načine njihova rješavanja.

    • Autonomija nesvjesnog.
    • Stav svijesti i religija.
    • Psihološka interpretacija religijskih obreda, priča, motiva i osoba.
    • Religija i individuacija.

6. Psihologija i alkemija

Individuacija je proces psihološkog rasta i razvojna a njegova unutarnja ili vanjska blokada može dovesti do neuroze. Kako kompleksi, arhetipovi i snovi utječu na proces individuacije? Tijekom rada, pokazati ćemo na koji način alkemija i njeni simboli mogu pomoći u razumijevanju psihološkog procesa transformacije i razvoja osobnosti.

    • Iskustvo nesvjesnog.
    • Alkemija i znanost
    • Psihička energija (libido).
    • Projekcija u analitičkoj psihologiji i psihoterapiji.
    • Alkemijski simboli, procesi  i njihovo psihološko značenje.
    • Psihološko značenje mandala.

7. Psihologija snova

Snovi su uvijek povezani s određenim problemom o kojemu imamo neispravnu predodžbu. Oni su reakcija na naš svjesni stav. Kao što i tijelo reagira kada se pregrije ili kada o njemu ne brinemo, tako i psiha reagira na naše neprilagođene stavove. Koje su teorije snova u analitičkoj psihologiji? Kakva je veza između kompleksa, arhetipova, simbola i snova? Kako razumjeti snove? Na ta i druga pitanja ćemo pokušati dati odgovor tijekom seminara.

    • Važnost snova za psihološko zdravlje.
    • Transcendentalna funkcija.
    • Uzroci i vrste snova.
    • Višeznačnost snova.
    • Interpretacija snova u analitičkoj psihologiji.
    • Vježba interpretacije jednostavnog sna.

8. Psihološka interpretacija slika

Od kada postoji, čovjek je imao neodoljivu težnju da oblikuje i stvara. Taj proces stvaranja je paralela psihološkom razvoju kroz koji smo sami stvoreni. Govorit ćemo o tehnikama razumijevanja slike, materijalnom i formalnom aspektu, simbolizmu boja, prostora i brojeva, motivima i simbolima. Zašto je slika važna za analitičku psihologiju i što nam govori saznat ćemo kroz seminar i predavanje?

    • Pristup slici u analitičkoj psihologiji.
    • Materijalni i formalni aspekti slike.
    • Prostorni simbolizam.
    • Simbolizam boja, brojeva i motiva.
    • Slike kao dijagnostički alat.
    • Vježba interpretacije slike.

9. Aktivna imaginacija

Što učiniti kada smo pod utjecajem snažnog kompleksa ili nas obuzme nekontrolirana emocija koja nam onemogućava racionalno funkcioniranje? Jedan od pristupa je aktivna imaginacija. Što je aktivna imaginacija, kada i kome se preporuča, kako je povezana s kreativnim procesom i koja je nježna svrha i smisao?

    • Specifičnosti aktivne imaginacije u odnosu na druge imaginativne tehnike.
    • Teorijska osnova aktivne imaginacije.
    • Tehnika i opasnosti aktivne imaginacije.
    • Sinhronicitet i I Ching

10. Grupni rad na snovima

Snovi su važni, ne samo za onoga tko ih sanja i vidi, već i za cijelu zajednicu. Oni sadrže važne konkretne informacije o događajima, odnosima i  oslikavaju dinamiku osobnog i kolektivnog nesvjesnog. U tom kontekstu individuacija i odnosi sa zajednicom imaju ogromnu važnost. Osim teorijske podloge grupnog rada na snovima razgovarati ćemo o primjerima iz prakse i kroz nekoliko vježbi pokazati princip grupnog rada na snovima.

    • Teorijska osnova grupnog rada na snovima.
    • Etnološke paralele grupnog rada na snovima.
    • Pravila grupnog rada na snovima.
    • Utjecaj rada na snovima na psihološko zdravlje sudionika.
    • Praktične vježbe.
    • Vježba grupnog rada na snovima.

Cijena

Kako se edukacija održava u našem sjedištu, cijena edukacije je osjetno niža nego prije i iznosi 1200kn, za kompletan ciklus edukacije (ukupno 20 sati). Edukaciju je moguće platiti i u tri mjesečna obroka.

Prijave za edukaciju Analitička psihologija (I) su obavezne, a mjesta će se popunjavati prema redoslijedu uplata prve rate.

PRIJAVITE SE PREKO DONJE PRIJAVNICE. HVALA.

Važno je napomenuti kako je veći dio sredstava prikupljenih kroz edukaciju Analitička psihologija (I), namijenjen projektu Cijenom dostupna psihoterapija. Vaše sudjelovanje izravno utječe na našu mogućnost da osiguramo sredstva kojima ćemo subvencionirati razliku između povoljnije i pune cijene psihoterapije osobama kojima je cijena glavna prepreka da s njom i krenu.

Voditelj

Voditelj edukacije je Dragutin Vučković, analitički psiholog i psihoanalitičar. Diplomu je stekao na poslijediplomskom  studiju analitičke psihologije i psihoterapije na C. G. Jung Institutu Zürich u Švicarskoj. Analitičku psihologiju istražuje još od studentskih dana. Osim analitičke psihologije, studirao je fiziku na Fizičkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i ekonomiju poduzetništva na Veleučilištu VERN u Zagrebu.

Analitičar je C. G. Jung Instituta u Dallas-u (Texas, USA) i akreditirani analitičar C. G. Jung Instituta u Zürichu. Član je Međunarodnog udruženja za analitičku psihologiju (IAAP) i Alumni Association of C. G. Jung Institute Zürich. Predsjednik je Hrvatskog društva za analitičku psihologiju (HDAP).

Osim grupnog rada na snovima, radi individualnu psihoterapiju, psihoanalizu i superviziju, vodi seminare i radionice, održava edukacije i piše blog o temama vezanim uz analitičku psihologiju C. G. Junga.

Kontakt

Ukoliko ste zainteresirani za takvu vrstu edukacije, želite se prijaviti ili su vam potrebne dodatne informacije, možete nas kontaktirati na [email protected]ili na tel: +385 95 8293 446.

Iskustva polaznika

Edukacija Analitička psihologija (I) se do sada održala u pet ciklusa:

1. Zagreb; rujan – studeni, 2014
2. Trogir; veljača, 2015.
3. Zagreb; ožujak – travanj, 2015.
4. Zagreb; listopad – prosinac, 2015.
5. Istra, Bale; ožujak, 2016.

Dragutin Vučković
analitički psiholog • psihoanalitičar
C. G. Jung Institute Zürich

Hrvatsko društvo za analitičku psihologiju
Zagrebačka 30 • Klinča Sela
10450 Jastrebarsko • Croatia
+385 95 8293 446 • [email protected] • http://hdap.hr/

Podudarni sadržaj
PODIJELI
Prethodna objavaTečajevi o Indiji: jezici i kultura Indije u središtu Zagreba!
Slijedeća objavaJupiter u Škorpionu (10.10.2017. – 08.11.2018.) – Pandorina kutija je otvorena, 1 znak će biti na tronu!
Atma

Učinite od svog života ono najbolje što on može biti – nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše – budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni…

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here