Našem sadašnjem društvu nedostaje zdrava kultura. Što smo više zahvaćeni materijalizmom, individualizmom i egocentrizmom, to se više gubi smisao cjelovite kulture. Prava kultura izraz je potrage čovječanstva za višim ciljevima. Ona obuhvaća aktivnosti u koje smo uključeni tijekom te potrage. Stoga, svaka kultura koja nije kultura oslobođenja postaje kulturom stagnacije.

Responsive text-52 horizontal




U suvremenom svijetu postoji malo primjera zdrave kulture. Zaboravili smo kako poštovati roditelje i starije. Izgubili smo strahopoštovanje i naklonost prema Bogu. Izgubili smo razumijevanje o kontaktiranju anđela i polubogova. Izgubili smo sposobnost izvođenja yajni ili žrtvovanja koja mogu prizvati božansko posredovanje. Obično ne izvršavamo vrijedne samskare ili obrede prijelaza. Izgubili smo zdravu kulturu i umjesto nje okrenuli se novcu, prestižu i udobnostima kao njenim nadomjestcima. U svojoj potrazi za istinskim načinom života prihvaćamo prolazna zadovoljstva ili capala-sukhu.

Cjelovita kultura pomaže izražavanju osobnosti i individualne kreativnosti do najviših potencijala. Napokon, mi i pristupamo zdravoj kulturi putem duhovnosti. Iako se nalazimo u materijalnom tijelu, možemo postati metafizički zbrinuti i duhovno sposobni ako znamo kako pristupiti svojoj višoj prirodi. Ako razmotrimo drevne kulture, obično ćemo uočiti duhovnu jezgru i razumijevanje majčinstva i očinstva koji su pripomogli da se zajednica ili produžena obitelj održe. No, izgubili smo razumijevanje kako živjeti jedni s drugima na putu oslobođenja. Većina ljudi niti ne zna što bi oslobođenje trebalo biti. Ono nije samo stvar reformi, koje su uglavnom vezane uz zamjenu jednog materijalnog sustava drugim. Nije ni stvar zamjene jedne nacije drugom nacijom ili jedne rase drugom rasom; oslobođenje se odnosi na razumijevanje naše stvarne svrhe ovdje. Svi se nalazimo u ovom određenom svemiru jer imamo određenu zadaću. Ona će nas vratiti u stanje svjesnosti oslobođeno ograničenja, gdje možemo prebivati u višim predjelima o kojima govore sva velika religijska učenja. Pokušavamo iznaći načine funkcioniranja u ovom svijetu koji je neprijateljski nastrojen prema našoj pravoj egzistenciji, no postoje metode dostizanja višeg stupnja evolucije kroz kulturu duhovnosti koja će prizvati prirodne odlike duše.

Duhovno je ratovanje znanost o stvaranju i prizivanju povoljnosti. Svaka osoba koja je dio duhovnog ratovanja zna da nije važno samo ono što radi, već je isto tako važno koliko je osjetljiva na tuđe potrebe, stajališta i aktivnosti. Ne radi se samo o životu u izolaciji, već o razumijevanju onoga što sačinjava našu okolinu. Nastoji nam se oduzeti zdrava kultura, teizam i sposobnost razumijevanja da imamo budućnost. To se očituje u grubim i suptilnim nastojanjima da nas se odvede u kulturu zbunjenosti. Omogućuje nam se da se uključimo u aktivnosti štetne za individualni i kolektivni rast. Prihvaćamo te aktivnosti s velikom žudnjom, ne shvaćajući da time pristajemo na duhovno samoubojstvo.

Responsive text-52 horizontal




Razvoj unutarnje snage

Neki od najvećih problema s kojima se trebamo suočiti problemi su unutar nas, a koji su povezani s uzdizanjem svjesnosti. Ako vam dopustim da me mentalno uznemirujete, znači da je moja svjesnost niska; inače vaše djelovanje i riječi ne bi mogli uznemiriti moj um. Kakav god da je vaš položaj, uznemirujete me zbog moje nesigurnosti. Trebamo izbjegavati raspoloženje u kome uvijek mislimo da je čitav problem u drugima. Ne smijemo dopustiti da nas ludost drugih natjera na besmisleno ponašanje. Ako podlegnemo kao žrtva slabosti, znači da nismo dovoljno snažni.

Ako smo odlučni, možemo nešto učiniti sagledavajući svoju situaciju i razmatrajući vlastitu svjesnost. Um može biti najveći neprijatelj, no ako je iskorišten za viša postignuća i dostizanje duhovnih istina, može postati nezaustavljiv.

uddhared atmanatmanam
natmanam avasadayet
atmaiva hyatmano bandhur
atmaiva ripur atmanah

“Uvjetovana se duša uz pomoć svog uma mora izbaviti, a ne degradirati. On je njen prijatelj, ali i njen neprijatelj.” – Bhagavad-gita 6.5

Dobivamo pomoć od viših bića iz svemira, ali je istovremeno prisutan i ogroman priliv utjecaja nižih bića koja neprestano pronalaze nove načine da onečiste naš um. Na primjer, negativnosti unesene u riječi pjesama mogu poticati samoubilačke misli. Čak nas i filmovi kao i podsvjesni utjecaji reklama dovode do stanja u kojima smo spremni prihvatiti bilo što, čak i ako je potpuno demonsko. Mnoge pogodnosti koje nam daju osjećaj sigurnosti neće uvijek biti dostupne. Ljudi će se slomiti ekonomski, društveno i psihički, ako ne pronađu način da ojačaju i steknu više razumijevanje izvora i očitovanja zla. Ako vojnik krene u borbu ne znajući gdje je neprijateljski položaj, završit će boreći se u mraku, dok će se neprijatelj smijati čekajući da napadne. Ne želimo se boriti trateći energiju u tami. Želimo znati što je potrebno učiniti da bismo pobijedili. Zle djelatnosti obično nas trenutno nagrađuju na zamaman i opojan način, ali kasnije uzrokuju razne vrste problema. Uzvišene ambicije mogu započeti s poteškoćama ili pokorama, no na kraju daju istinske i trajne rezultate.

yat tad agre visam iva
pariname ‘mrtopamam
tat sukham sattvikam proktam
atma-buddhi-prasada-jam

visayendriya-samyogad
yat tad agre ‘mrtopamam
pariname visam iva
tat sukham rajasam smrtam

“Sreća koja na početku može izgledati kao otrov, ali je na kraju kao nektar i koja budi u osobi svijest o samospoznaji, smatra se srećom u odlici vrline. Sreća koja nastaje iz dodira osjetila s njihovim predmetima i koja na početku izgleda kao nektar, ali je na kraju kao otrov, smatra se srećom u odlici strasti.” – Bhagavad-gita 18.37-38

Bhakti Tirtha Swami

Naručite knjigu

Knjige iz serije Duhovni ratnik možete, po cijeni od 65 kn, naručiti na http://duhovniratnik.com

duhovni-ratnik

Podudarni sadržaj

Prethodna objavaDomaći lijek za artritis, išijas, reumatizam, bolna koljena, trn u peti, bolove u kuku, oboljenja zglobova…
Slijedeća objavaPila je 3l vode dnevno zbog glavobolje i loše probave i što joj se dogodilo…?
Bhakti Tirtha Swami
Bhakti Tirtha Swami (1950 – 2005), duhovni učitelj, diplomirani student psihologije i politike na Princetonu, autor serijala knjiga Duhovni Ratnik, Prosjak, Vodič za doba više svjesnosti, Osvrti na vedska učenja, stručnjak za međunarodne odnose i rješavanje sukoba, duhovni savjetnik mnogih visokih članova Ujedinjenih naroda i svjetskih vođa. Bio je predsjednik studentskog odbora na Princetone Sveučilištu te predsjednik Koalicije trećeg svijeta. U zapadnoj Africi je okrunjen kao tradicionalan vladar, a u SAD-u je bio osnivač i ravnatelj Instituta za primijenjenu duhovnu tehnologiju. Bio je član je Instituta za noetičke znanosti, Centra za informacije obrane, Saveza Ujedinjenih naroda za Ameriku, Zaklade Nacionalnog mirovnog instituta, Društva za budućnost svijeta te Globalnog foruma duhovnih i parlamentarnih vođa.

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here