Kako bi što skuplje i što sigurnije prodavala svoje proizvode, industrija se koristi strahom kojeg izmišlja, preuveličava ili zloupotrebljava. Manipulacija strahom je marketinški alat kojim se priprema tržište za implementaciju „antistresnih“ patenata, koji se kasnije redovito pretvaraju u zlatne koke ili takozvane blockbustere.

Strahom obrađeni potrošač, postaje laka meta za kupovinu nepotrebnih artikala. „Plašenjem nacije“ industrija nameće svoje proizvode kao rješenja za svakodnevne brige, fobije, strahove… Za promociju straha često se koriste i znanstveni „dokazi“, epidemiološke studije, porazni statistički podaci, zabrinjavajući trendovi. Divlji brak industrije i znanosti pretvara ovaj svijet u kuću strave.

Cijepljenje, mamografija, kloriranje vode, kozmetički preparati, GMO i prehrambeni aditivi klasični su primjeri mehanizama zastrašivanja ljudi koje su dizajnirale i uspješno unovčile farmaceutske, medicinske, kemijske, biotehnološke i prehrambene korporacije.

Izvor: hrsvijet.net

Proizvodi s etiketom straha

Ljudi se cijepe protiv cijelog spektra prijetećih bolesti, epidemija i pošasti: svinjska kuga, ptičja gripa, HP virus, tuberkuloza, krpelji, vodene kozice, tetanus, bolesti koje su nestale, bolesti koje stalno prijete ili tek postoje…Cijepljenje je postalo dio folklora, dokaz pismenosti i potez solidarnosti. Uplašeni ljudi dobrovoljno zavrću rukave i pružaju nadlakticu u nadi da se u oslabljenim mikroorganizmima krije nada u sigurniju budućnost. Bez obzira što su neka cijepljenja prihvatljiva i potrebna, svaka se vakcinacija prodaje uz prethodni ritual i marketing straha. Visoka cijena pražnjenja igle (izražena u milijardama eura) zanemariva je prema vrijednosti globalnog olakšanja zbog odgođenog straha.

Mamografija je danas postala fatalna metoda ranog otkrivanja raka dojke. To je medicinska dijagnostika koja može preduhitriti sâmu sudbinu. Industrija zdravlja jeftino je prodala priču o raku dojke koji statistički prijeti svakoj drugoj ženi. Život žene poslije 35. godine pretvorio se u sjenu nadolazećeg raka, u iščekivanje pozitivnog nalaza, u noćnu moru koja se mora prihvatiti kako bi se spriječilo ono „najgore“. Stoga ulazak u kombi s etiketom „mobilna mamografija“ nije kupleraj, već je čin odgovornosti preplašene žene.

Kloriranje pitke vode i vode u bazenima nametnuto je kao nužan i neupitan tehnološki postupak koji se provodi zbog sigurnosti žednih ljudi i plivača. Voda bez otopljenog klora prijetnja je ljudskom zdravlju. Voda bez klora povratak je u vremena kuge i kolere. Kemijska industrija obrade voda uspješno je podvalila zastrašujući izbor: ili klor ili epidemija!

I kozmetička industrija otkrila je vrijednost straha čiju visoku cijenu naplaćuje preplašenima. Patentiran je čitavi arsenal artikala koji nas štite da ne ostarimo (anti-aging programi), da ne izgorimo (ulja i kreme za sunčanje), da ne zaudaramo i da se ne znojimo (antiperspiranti)… Kemijsko nasilje nad higijenom opravdava se zahtjevima potrošača („to je baš za nas!“), istih onih koje reklame svakodnevno teroriziraju i plaše borama, rakom kože, smradom, sijedom i ispucalom kosom, lošim tenom…

U generiranju straha kao početne faze uspješnog marketinga i sigurne prodaje paničnih patenata sudjeluje i biotehnološka industrija. Genetski modificirani organizmi (GMO) dizajnirani su i ponuđeni na tržištu hrane uz parole svršenoga čina: Ili GMO ili glad! Ili GMO ili pesticidi! Uplašeni ili ucjenjeni seljak plodno je tlo za sjetvu mutanata. Prodavači jalovog GM-sjemena vješto iskorištavaju populacijsku bombu, zloupotrebljavaju opravdanu zabrinutost ljudi i poput jahača apokalipse prijete onima koji sumnjaju u vrijednost i sigurnost deformiranih usjeva.

I industrija „obične“ hrane koketira sa strahom. Plašeći ljude kvarenjem namirnica konzervansima se (E-200, E-210, E-251) impregniraju kobasice, umaci i „osvježavajuća“ pića, a biljna se ulja i masti natapaju sintetskim antioksidansima (E-320, E-321). Zbog industrijskih prijetnji i generiranog straha od trovanja, postalo je nezamislivo (ili, barem, nazadno) konzumirati špek bez nitrita. Izmišljeni strah od pretilosti ili šećerne bolesti „zdrava“ je prilika za prezentaciju „light“ proizvoda napunjenih sintetskim zaslađivačima aspartamom (E-951), acesulfamom (E-950), ciklamatima (E-952), saharinom (E-954)… Niskokalorično nutritivno smeće prodaje se u ambalaži i pod plaštem različitih dijetalnih fobija.

Konačno, u farmaceutskim i osiguravajućim kućama rade pravi majstori straha koji su čak uspjeli izokrenuti priču, pa su bolest, nesreću i život sâm pretvorili u derivate straha. Lijek i životno osiguranje postali su skupi, ali neophodni zaštitnici umišljenih bolesnika i praznovjernih strašljivaca.

Tko tu koga – plaši!?

Santa-SpendOsim izumitelja i promotora straha, postoje i oni koji prigovaraju da su artikli s etiketom straha zapravo defektni proizvodi, štoviše da su mnogi od njih štetni, otrovni, rizični, beskorisni, suvišni. Oni koji prigovaraju i protive se mamografiji, kloriranju vode, GMO proizvodima ili E-brojevima, također se pozivaju na znanstvene radove i epidemiološke studije. No, zanimljivo je da industrija straha i njihovi sateliti optužuju baš ove druge da plaše javnost. Bizarno je kada oni koji su stvorili i konzumiraju plodove s tržišta straha predbacuju stvaranje panike onima koji se zaista osjećaju ugroženima. To je tipičan primjer nasilja prema provjerenom obrascu: „blame the victim“ ili – optuži žrtvu!

Razlikovati jedne od drugih nije teško. One koji plaše od onih koji upozoravaju. Oni koji upozoravaju, izazivaju ljude na odgovornost izbora, pozivaju na zdrav razum. No, uvijek je potrebno provjeriti da oni koji prigovaraju ne pretvaraju svoja upozorenja ni u kakvu valutu, niti da su vlasnici dionica straha. Oni, pak, koji zaista plaše, ne upozoravaju, već ucjenjuju, uvjetuju i nameću. Oni koji plaše rade za „booo-industriju“, a  svoje financijske interese ostvaruju prodavanjem magle u ambalaži straha.

Autor: Valerija Vrček
Izvor: hrsvijet.net
Prenosi: 2012-transformacijasvijesti.com

Podudarni sadržaj

Prethodna objavaTai-chi koristan za zdravlje srca
Slijedeća objavaVedska Kozmologija – Hijerarhija Svemira 1.dio
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here