Designed by Freepik

Ljudi se duhovnošću počnu baviti iz različitih razloga. Za neke to predstavlja put do osjećaja jedinstva sa svim živim bićima i otkrivanje unutarnjeg mira dok drugi duhovnost miješaju s neriješenim psihičkim ili emocionalnim problemima.

atma.hr – 78




Os Uma / Piše: Barbara Kovačević

S obzirom da se velik dio suvremene duhovnosti prenosi kroz skupine i centre, osjetljivi ljudi često stradaju upadajući u zamku poremećenih osoba. Iz tog je razloga potrebno biti na oprezu i obratiti pažnju na ponašanje odabranog duhovnog vođe.

Mnogi će ljudi kojima je potrebna psihološka pomoć da bi izliječili poremećaje kao što su depresija, tjeskoba, poremećaj osobnosti ili ovisnost, ali i oni pojedinci koji su doživjeli zlostavljanje ili zanemarivanje u djetinjstvu te koji u sebi nose proživljenu traumu, u potrazi za rješenjem i vraćanjem nade posvetiti duhovnosti.

I dok duhovni put može donijeti olakšanje i utjehu takvim ljudima, on ne može služiti kao isključiv način liječenja ove vrste problema, osobito ako uključuje osobu koja se predstavlja produhovljenim pojedincem koji će pružiti traženo iscjeljenje dok su njezine namjere upravo suprotne. Duhovni vođe mogu biti najbolje ili najgore osobe.

Mnogi od njih to postaju zahvaljujući razvijenom osjećaju za altruizam i želji da se svijet učini boljim mjestom za život, no duhovnost također privlači i socipate koji se pretvaraju da su vođe kako bi iskoristili emocionalno ranjive osobe. Sociopatski duhovni vođa će već pri prvom susretu željeti provjeriti razinu empatije koju ciljana osoba nosi u sebi, pa pitanja vezana uz ovakvu temu mogu predstavljati jedan od prvih znakova za uzbunu.

Takva osoba će koristiti svoj površni šarm kako bi njime uvjetovala ostale ljude i na taj način ih ometala u jasnoj prosudbi. Nju treba promatrati kao nemilosrdnog, nemoralnog grabežljivca koji će manipulirati slabijim ili nevinijim osobama da bi od njih izvukla određenu korist. Mnogi sociopati će stoga odabrati i zanimanje zahvaljujući kojem će se nalaziti na utjecajnom položaju što će im pružiti opravdan razlog za ostvarivanje dominacije i kontrole.

atma.hr – 52




Ponekad je žrtva sociopatskog vođe ona osoba koja je proživjela određenu traumu ili ona koja iskazuje vrlo senzibilno, zabrinuto i uznemirujuće ponašanje i simptome kao što su glavobolje uzrokovane napetošću, probavne smetnje, bol u želucu ili leđima, drhtavicu i mučninu.

Dr. Jane i Tim McGregor sa Sveučilišta Nottingham su se u svojem nedavnom istraživanju posvetili upravo ovoj temi te su opisali faze kojima se sociopatski duhovni vođa koristi kako bi uspostavio vezu sa svojom žrtvom, a to su:

1) faza idealizacije – u kojoj se sociopat prikazuje u najboljem svijetlu kako bi privukao svoju žrtvu,

2) faza gubitka vrijednosti – koja započinje postepeno, a sociopat postaje hladan i bezosjećajan te time kod žrtve uzrokuje osjećaj manje vrijednosti,

3) faza odbacivanja – u kojoj se žrtva svodi na objekt prema kojem se sociopatski vođa odnosi na indiferentan način i odbija svaki kontakt.

Istinski duhovni vođe ne prate taj obrazac ponašanja i djeluju kao osobe koje pomažu drugima pritom ne tražeći nikakav veći profit. Jedan od načina na koji možete prepoznati sociopatskog duhovnog vođu jest kroz praćenje njegovog odnosa spram novca i materijalne koristi. Visoke cijene duhovnih vježbi i radionica te inzistiranje na tome da vi uvijek budete prisutni su pokazatelji na koje je potrebno obratiti pažnju.

Dakle, socipatski duhovni vođa će biti šarmantna, spontana osoba koja obično ne podliježe uobičajenim društvenim normama i čije je ponašanje ponekad riskantno i iracionalno. Takva osoba neće osjećati stid, krivnju ili grižnju savjesti zbog čega uspijeva naškoditi ili prijetiti drugim osobama, osobito svojim sljedbenicima.

atma.hr – 78




Često će izmisliti nevjerojatne priče o svojem životu i iskustvima, ali će to činiti na vrlo uvjerljiv način jer je često riječ o vrlo inteligentnim ljudima koji ne prihvaćaju poraz ili odbijanje. Njegov način izražavanja će često biti poetičan, a govori će podsjećati na monologe. Sociopatski vođa će se rijetko ispričavati za svoje postupke jer smatra da je uvijek u pravu te će, umjesto pružanja isprike, pribjeći raznim napadima.

Istinski duhovni vođa će uvijek pokušati osnažiti svoje sljedbenike dok će onaj koji potiče ekstremnu ovisnost među sljedbenicima u stvari biti osoba koja ih u osnovi želi kontrolirati. Razne stroge zabrane ili kažnjavanja, zahtjevi kojima se traži odvajanje od obitelji ili zajednice i traženje novčanih ili drugih materijalnih donacija nisu odlike pravog duhovnog vođe nego onog koji teži uspostavljanju kontrole izoliranjem i omalovažavanjem. Ukratko, sociopatski duhovni vođe svojim žrtvama upravljaju krivnjom, prijevarama i zastrašivanjem.

Oni su majstori u predstavljanju sebe kao heroja koji u sebi nosi visoke moralne i filozofske vrijednosti iako se ispod površine krije pravi kriminalni um koji u određenoj zajednici može uzrokovati pravi emocionalni kaos.

Jednostavan način pomoću kojeg možete prepoznati takvu osobu jest provjeravanje izgovorenih tvrdnji jer će se tako otkriti obrazac stalnih nedosljednosti. Ukoliko takvu osobu suočite s činjenicama, ona će se naljutiti ili postati agresivna jer ste time u pitanje doveli njezin integritet dok će razumna osoba uvijek rado razjasniti nesporazum i biti sretna što to može učiniti.

Pri provjeravanju istinitosti njezinih priča, potrebno je biti oprezan i ne postavljati pitanja unutar skupine kojom sociopatski vođa upravlja. Među sljedbenicima obično vlada veliko povjerenje u tu osobu pa one ne samo da vjeruju u te priče nego ih ponekad pripisuju sebi kako bi bile u skladu s vođom. Primjerice, ako poremećeni duhovni vođa priča o iskustvima vezanim uz levitaciju, članovi će tvrditi da su njega ili nju doista vidjeli u tom stanju, pa čak da su i oni sami doživjeli slično iskustvo.

Svakako treba imati na umu da sociopatski vođe nisu stvar prošlosti i da mnogi od njih djeluju i danas, možda čak i u većem broju nego ikada prije. Mnoge osobe još uvijek upadaju u mrežu laži duhovnih sociopata koji djeluju na gotovo svim društvenim poljima: znanosti, fizici, new age krugovima, rubnoj medicini, pa čak i u modernim popularnim duhovno-razvojnim putovima.

banner za knjige iscjeljenje pomocu predaka

Preuzimanje odgovornosti za svoje ponašanje i život te prepoznavanje istinskih duhovnih vođa je prvi i najvažniji korak koji će svakoj osobi pomoći da ne postane žrtva poremećenog uma i da sebi pruži priliku da pronađe osobu koja će istinski željeti pomoći i sudjelovati u duhovnom napretku i iscjeljenju potrebite osobe.

Razmišljajte samostalno i slijedite svoju intuiciju, osobito ako vam ona govori da nešto nije u redu s osobom za koju ste mislili da će biti vaš duhovni vođa jer postoji velika vjerojatnost da ste postali meta duhovnog sociopata.

Os Uma / Piše: Barbara Kovačević