Nakon šesnaest godina rada, McDonald’s se povukao s makedonskog tržišta, što je izazvalo niz glasina. Budući da službeni razlog nije objavljen, neki su se mediji ponadali da iza zatvaranja stoji briga makedonskih vlasti za zdravlje potrošača.Međutim nema dokaza da je to u pitanju. Navodno je glavni uzrok zatvaranja administrativne prirode – spor između vlasnika licence Steve Janeskog i kompanije McDonald’s.

Što god bio razlog, tvrtka koja je bila vlasnik franšize izgubila je pravo upravljanja lokalnim restoranima brze prehrane pa će Makedonci dobiti priliku vratiti se domaćim specijalitetima.

Island prvi zatvorio McDonald’s restorane

Island je bio prva europska zemlja koja je zatvorila sve McDonald’s restorane.

2009. godine tijekom ekonomske krize kompanija se povukla iz zemlje, a kao razlog naveli su neisplativost i specifičnost poslovanja otočne države sa samo 300.000 stanovnika.

Otkad su ostali bez McDonald’sa, Islanđani ni najmanje ne pate, kao što vjerojatno neće ni Makedonci.

Na povlačenje McDonald’sa odgovorili su razvojem svojih brandova, koji su se pokazali jednako uspješnima.

Štetnost McDonald’sovih proizvoda

Otkad je osnovan u Sjedinjenim Državama 1940., McDonald’s je izrastao u najveći i najpoznatiji svjetski lanac brze prehrane.

Dnevno poslužuje oko 68 milijuna potrošača u 119 zemalja diljem svijeta.

Iako i danas ima vojsku poklonika, McDonald’s je na udaru brojnih kritičara.

Kompaniji se najviše zamjera što nastoji povećati profit na račun zdravlja njihovih potrošača, nudeći im nezdrave namirnice.

McDonald’s promovira svoju hranu kao hranjivu, međutim stručnjaci smatraju da se radi o brzoj hrani s visokim udjelom masnoće, s puno šećera i soli.

Ovakva prehrana povećava rizik od krvožilnih i srčanih oboljenja, dijabetesa, alergija, pretilosti, raka i mnogih drugih bolesti.

Stoga se nadamo da će u budućnosti i druge države slijediti primjer Makedonije ili Islanda, koji je dokazao da se može i bez McDonald’s restorana.

“Super Size Me”

Široka je javnost upoznala drugu stranu hrane McDonald’sa iz dokumentarnog filma “Super veliki ja” (Super Size Me).

Ovaj se film iz 2004. godine pozabavio istraživanjem utjecaja brze hrane na povećanje pretilosti u društvu.

Autor filma, američki nezavisni filmaš Morgan Spurlock, ocijenio je da je McDonald’s suodgovoran za povećanje stope pretilosti u SAD, jer kupcima ne daje nutricionističke informacije o svojim proizvodima.

Udebljao se u mjesec dana

Da dokaže svoje tvrdnje, Spurlock se 30 dana hranio super size (jumbo) menijima iz McDonald’sa.

Jeo je tri puta dnevno, unoseći u organizam oko 5000 kalorija, sa zastrašujućim posljedicama.

U mjesec dana dobio je jedanaest kilograma, tjelesna masa povećala mu se za 13 posto, a kolesterol je porastao na 230. Pretrpio je i promjene raspoloženja i seksualnu disfunkciju.

Šest mjeseci nakon toga McDonald’s je povukao super size menije i umjesto toga uveo Happy Meal.

Razumije se da nijedan prosječan potrošač ne jede samo brzu hranu mjesec dana triput dnevno, no Spurlock je dokazao štetan potencijal hrane koja se služi u restoranima ove divovske korporacije.

Gljivice i bakterije se drže podalje od McDonald’sovih proizvoda

Nekim je promatračima sumnjivo da hrana u McDonald’su ostaje svježa nevjerojatno dugo, ponekad čak i godinama.

Fotografkinja Sally Davis 2010. je započela projekt Happy Meal, kad je u jednom McDonald’s restoranu kupila hamburger i pomfrit te ih odlučila slikati.

Fotografirala ih je svakih nekoliko dana, sve dok se ne pokvare, no i nakon 137 dana, hamburger i krumpirići izgledali su jednako dobro, bez plijesni i gljivica.

Jedina je razlika primijećena u povećanoj tvrdoći mesa. Ovo nije izoliran slučaj, a zabilježen je i hamburger star čak 14 godina.

McDonald’s je pojasnio da hamburgeri tijekom pripreme i tostiranja postaju suhi, a kad se naknadno ostave na otvorenom, gube vlagu pa zbog toga dugo vremena ne pokazuju znakove truljenja.

Ipak, mnogi potrošači i stručnjaci smatraju da su pravi uzrok toga brojni konzervansi koje McDonald’s koristi u pripremi hrane.

Međutim pretpostavlja se da za ovaj fenomen nisu odgovorni samo konzervansi.

Marion Nestle sa Sveučilišta u New Yorku smatra da McDonald’s vjerojatno koristi velike količine natrijevog propionata da bi spriječio razvoj bakterija ili plijesni  u hrani.

happy-meal
Sendvič i pomfrit iz McDonald’sa – dan 863.
Više slika pogledajte na flickr.com

“Mazanje” očiju javnosti

McDonald’s se jako trudi poboljšati svoju reputaciju. Zadnjih godina poduzima brojne mjere usmjerene na uvođenje zdravijih sastojaka u svoju hranu te na smanjenje utroška energije i štete po okoliš.

Budući da se radi o moćnoj i utjecajnoj kompaniji, potrošači će uvijek imati pravo sumnjati jesu li izvještaji o pozitivnim pomacima u politici McDonald’sa autentični, ili uljepšani u prijateljskim medijima.

Kakve god promjene uveli McDonald’s i drugi proizvođači brze hrane, savjetujemo da prednost uvijek dajete svježoj i organski uzgojenoj hrani.

http://www.alternativa-za-vas.com/index.php/clanak/article/makedonija-izbacila-mcdonalds

Podudarni sadržaj

Prethodna objavaMišak: ‘Seksualna revolucija služi za stvaranje mentaliteta roja’
Slijedeća objavaKonzumerizam – Ključni alat manipulacije društvenog inženjeringa i Novog svjetskog poretka
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here