Meditacija za djecu – 4 načina da djeca počnu meditirati

1
3987
Foto: pixabay.com

Responsive text-52 horizontal



U svijetu senzornog preopterećenja – škole, obitelji i unutarnjih pritisaka, djeca trebaju meditaciju jednako kao i odrasli.

Meditacija pomaže djeci da razviju fokus, reguliraju svoje emocije i da nauče kako da obrate pozornost iznutra i izvana. To im daje osjećaj centra.

No, dok se u meditaciji odraslih radi o okretanju osjetila prema unutra, kod djece je često prvi korak u meditaciji – svjesno i s fokusom istražiti osjetila, prije nego što se mogu okrenuti prema unutra, piše Body mind soul spirit.

Pokušajte sljedeće vježbe meditacije s djecom kako bi im pomogli da steknu mirnoću, fokus i izgrade svijest o sebi:

300×250 centar text-39

1. Slušanje! Meditacija sa zvonom

Neka dijete sjedne u polulotos ili obični indijanski položaj (gdje je jedna noga ispod druge) i neka zatvori oči. Zvonite sa zvonom ili svirajte na tibetanskoj zdjeli i zamolite dijete da koristi svoje osjetilo sluha za istraživanje zvuka.

Zatražite od njega da sluša vrlo pažljivo i čim posluša zvuk u potpunosti neka podigne svoje ruke. Tada može vježbati pozorno slušanje bez zvona. Neka zatvori oči i sluša zvukove u svom prostoru.

Koji su najbliži? Koji su najdalji? Koji se od njih nalaze lijevo ili desno? Također možete isprobati ovu meditaciju dok hodate ulicom ili ležite zajedno u krevetu prije nego što zaspi.

2. Pjevanje! Opuštajuća pjesma

Ova meditacija kombinira pjesmu s dodirom i može i najmlađu djecu dovesti do mjesta mira. Zatražite od djeteta da sjedne uspravno. Ponekad pjevamo slogove Sa Ta Na Ma, ponekad afirmaciju poput “Ja sam jak.”

Sa svakim slogom, neka dodirne drugi prst s palcem, počevši od kažiprsta pa sve do malog prsta.

Vježbamo pjevanje, šaptanje, te tiho pjevanje u sebi, u našim umovima.

To je umirujuća vježba i može se obaviti diskretno na mjestima na kojima želite da se dijete smiri, bilo da je to vlak, autobus ili učionica.

ATMA psihologinja, spec. za obitelj i djecu čeka na Vaš poziv!

Zora

ZORA


DIPL. PSIHOLOGINJA, KARMIČKA DIJAGNOSTIKA, BIOTERAPIJA, RAD S DJECOM, TERAPIJA PAROVA

Broj telefona: 060/600-303  KOD 07
Cijena: tel 6,99 kn/min; mob 8,41 kn/min

3. Disanje! 5 udaha

Vaš dah je uvijek s vama. Ključno je od rane dobi naučiti baratati s njim. Udahnite i pokušajte zadržati dah na 5 sekundi, a zatim izdišite 5 sekundi. Ponovite to pet puta i brojite na prste. Usporavanjem daha usporit ćete vaš um.

Možete li osjetiti svoje srce kako se usporava i ubrzava dok udišete i izdišete? Možete li osjetiti dah kako ulazi i izlazi nos?

300×250 centar text-39

4. Promatranje! Gledanje oblaka

Sjedeći mirno, obratite pažnju na svoj udisaj i izdisaj. Kada se misli ili osjećaji pojavljuju, zamislite da su to oblaci koji prolaze kroz glavu, kao na nebu. Možete gledati oblake kako dolaze i odlaze baš kao što možete gledati oblake na nebu kako se pokreću i mijenjaju u svojim oblicima.

Djeca ne mogu sjediti predugo, ali samo uvođenje ovog koncepta je velika priprema za odraslu meditaciju. A svijest o tome da se stvari uvijek mijenjaju i prolaze je nešto što je bitno podijeliti i prakticirati to percipiranje s djecom.

Prevela: Suzana Prnjak za atma.hr

YouTube dječji kanal “Mali&Mala” i Atma.hr predstavljaju:

Serijal ARJAN SUPERFUN: Zabavno-edukativna videa za male avanturiste i istraživače

Jednostavni i zabavni eksperimenti i igre za djecu, koji će oduševiti i odrasle!

Pogledajte, lajkajte i sherajte Arjanov video i pretplatite se – jer uskoro stiže još Superzabave!

PODIJELI
Prethodna objavaZADOVOLJSTVO je danas lažni bog: SREĆA se NE POSTIŽE, ona se ŽIVI!
Slijedeća objava3 vrste ljudi koje je potrebno pronaći u životu
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

1 KOMENTAR

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here