Meditacija za djecu – 4 načina da djeca počnu meditirati

1
2236

Responsive text-52 horizontal

U svijetu senzornog preopterećenja – škole, obitelji i unutarnjih pritisaka, djeca trebaju meditaciju jednako kao i odrasli.

Meditacija pomaže djeci da razviju fokus, reguliraju svoje emocije i da nauče kako da obrate pozornost iznutra i izvana. To im daje osjećaj centra.

No, dok se u meditaciji odraslih radi o okretanju osjetila prema unutra, kod djece je često prvi korak u meditaciji – svjesno i s fokusom istražiti osjetila, prije nego što se mogu okrenuti prema unutra, piše Body mind soul spirit.

Pokušajte sljedeće vježbe meditacije s djecom kako bi im pomogli da steknu mirnoću, fokus i izgrade svijest o sebi:

1. Slušanje! Meditacija sa zvonom

Neka dijete sjedne u polulotos ili obični indijanski položaj (gdje je jedna noga ispod druge) i neka zatvori oči. Zvonite sa zvonom ili svirajte na tibetanskoj zdjeli i zamolite dijete da koristi svoje osjetilo sluha za istraživanje zvuka.

Zatražite od njega da sluša vrlo pažljivo i čim posluša zvuk u potpunosti neka podigne svoje ruke. Tada može vježbati pozorno slušanje bez zvona. Neka zatvori oči i sluša zvukove u svom prostoru.

Koji su najbliži? Koji su najdalji? Koji se od njih nalaze lijevo ili desno? Također možete isprobati ovu meditaciju dok hodate ulicom ili ležite zajedno u krevetu prije nego što zaspi.

2. Pjevanje! Opuštajuća pjesma

Ova meditacija kombinira pjesmu s dodirom i može i najmlađu djecu dovesti do mjesta mira. Zatražite od djeteta da sjedne uspravno. Ponekad pjevamo slogove Sa Ta Na Ma, ponekad afirmaciju poput “Ja sam jak.”

Responsive text-52 horizontal

Sa svakim slogom, neka dodirne drugi prst s palcem, počevši od kažiprsta pa sve do malog prsta. Vježbamo pjevanje, šaptanje, te tiho pjevanje u sebi, u našim umovima.

To je umirujuća vježba i može se obaviti diskretno na mjestima na kojima želite da se dijete smiri, bilo da je to vlak, autobus ili učionica.

3. Disanje! 5 udaha

Vaš dah je uvijek s vama. Ključno je od rane dobi naučiti baratati s njim. Udahnite i pokušajte zadržati dah na 5 sekundi, a zatim izdišite 5 sekundi. Ponovite to pet puta i brojite na prste. Usporavanjem daha usporit ćete vaš um.

Možete li osjetiti svoje srce kako se usporava i ubrzava dok udišete i izdišete? Možete li osjetiti dah kako ulazi i izlazi nos?

4. Promatranje! Gledanje oblaka

Sjedeći mirno, obratite pažnju na svoj udisaj i izdisaj. Kada se misli ili osjećaji pojavljuju, zamislite da su to oblaci koji prolaze kroz glavu, kao na nebu. Možete gledati oblake kako dolaze i odlaze baš kao što možete gledati oblake na nebu kako se pokreću i mijenjaju u svojim oblicima.

300×250 centar text-39

Djeca ne mogu sjediti predugo, ali samo uvođenje ovog koncepta je velika priprema za odraslu meditaciju. A svijest o tome da se stvari uvijek mijenjaju i prolaze je nešto što je bitno podijeliti i prakticirati to percipiranje s djecom.

PODIJELI
Prethodna objavaPrestanite tražiti „onu pravu“ osobu: Budite ta osoba. I neka svi ostali traže vas.
Slijedeća objava5 kratkih fraza koje koriste LOŠI ljudi kako bi MANIPULIRALI vama – Svi ćete ih prepoznati!
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

1 KOMENTAR

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here