Od čega dolazi VAŠ problem s težinom i što točno napraviti: Pronađite svoj tip na ovoj mapi!

0
13915

Znanost je dokazala i definirala 6 tipova pretilosti, uzrokovanih različitim faktorima. Provjerite u koju skupinu spadate, ali i kako da taj problem riješite:

Gojaznost-1-e1436994142952-600x368 (1)

160×600 text-47 lijevo

1/3

1. Pretilost zbog prevelikog unosa kalorija

Debljate se svugdje

Ovaj tip pretilosti najzastupljeniji je u svijetu. Nastaje uslijed prekomjernog unosa hrane.

Rješenje je ovdje i najjednostavnije:

Prestanite gomilati nove masti. Čovjek se ne deblja od nedostatka sporta, nego zato što organizam trpa sa više kalorija nego što je potrebno. Možete vi jesti i svu hranu koju želite, ali samo u količinama koje su potrebne vašem tijelu i ne više od toga.

Napadnite masne naslage. To zahtijeva kombiniran pristup – održavanje pravilne prehrane (manji, češći obroci) i fizička aktivnost sa postepenim povećanjem opterećenja (najbolje su vježbe snage i nešto aerobne aktivnosti).

Hitno analizirajte i reducirajte prehranu te s uživanjem vježbajte ono što vas veseli najmanje 30 minuta dnevno.

2. Pretilost “nervoznog stomaka”

Imate ispupčen stomak

Ovaj tip pretilosti uzrokovan je anksioznošću, stresom, nedovoljnim snom i depresijom. Ljudi koji ga imaju prakticiraju čest unos slatkiša, peciva, grickalica…

Najvažnije je kontrolirati svoju anksioznost fizičkim i duhovnim aktivnostima koje će vas osloboditi stresa.

Stres podiže razinu kortizola i jača želju za nezdravom hranom.

Sve je više dokaza da meditacija ima pozitivne zdravstvene učinke te znanstvenici žele bolje razumjeti kako ova praksa fizički utječe na tijelo.

Neriješeni emotivni problemi i traume iz prošlosti mogu uzrokovati emotivnu ovisnost, a spas od nezadovoljstva tražimo u hrani.

Razlog zašto su kratkoročne dijete toliko neuspješne je manjak brige te nesuočavanje sa emocionalnom stranom problema. Posezanje za “hranom za ugodu” tijekom stresnih trenutaka ili tuge nije ništa neobično, jer barem nakratko čini dobro.

No, obzirom da je hrana za ugodu jedna od najnezdravijih, te da se, nakon što konzumiramo visokokaloričnu hranu, vrlo često osjećamo još gore. Naravno emocionalno prejedanje može se nadići ako ste spremni i željni primjeniti nekoliko koraka prema osvještavanju problema te uspostaviti balans između svog tijela i emocija.

Razmišljajući o hrani kao prema nagradi ili kao izvoru ugode definitivno će naše navike biti teže razbiti. S druge strane razmišljajući o hrani samo kao izvoru energije te brizi o tome kako doći do najboljeg mogućeg “goriva” za naš organizam, neka bude vaša nova mantra.

Prije nego potražite hranu u frižideru, propitajte se koje metode relaksacije će postići sličan efekt. Šetnja, odmor, opuštajuća kupka, slušanje glazbe ili razgovor sa prijateljem može imati isti efekt bez kasnije grižnje savjesti. Fokusiranje pažnje prema različitim smjerovima je najbolji način da izbjegnete iskušenje.

160×600 text-47 lijevo

3. Glutenska i hormonalna pretilost

Imate “jahaća bedra”

Uglavnom prisutna kod žena u adolescenciji, menopauzi i sa prisutnim hormonskim disbalansom. Vrlo je bitno testirati hormone, osjetljivost na gluten, odbaciti dugo sjedenje, pušenje i alkohol. Neophodno je raditi vježbe snage s utezima.

Pretilost može biti znak povišene razine estrogena koji može povećati rizik od raka dojke i maternice. Na manjak estrogena u menopauzi upućuju valovi vrućine, glavobolje i bol u zglobovima.

Što činiti? U pretilih žene koje su u postmenopauzi izgubile pet posto težine rizik od raka dojke se smanjuje za 50 posto. Kod viška estrogena izbjegavajte hranu s fitoestrogenima poput proizvoda od cjelovite soje.

Žudnja za hranom i prejedanje mogu biti znak da hormon grelin koji mozgu daje znak da ste gladni i hormon leptin koji šalje signal da ste siti, ne rade sinhronizirano.

Što činiti? Dobro se naspavajte jer premalo sna povećava razinu grelina i snižava razinu leptina za 15 posto. Tjelovježba i smanjenje stresa pomažu zadržati razinu grelina pod kontrolom.

Debljanje, depresija i umor znak su manjka, dok tjeskoba, lupanje srca, pretjerano znojenja i proljevi mogu upućivati na previše hormona štitnjače.

Oslabljen imunitet te gomilanje masnih naslaga na trbuhu mogu biti posljedica stalno povišene razine hormona stresa kortizola.

Što činiti? Kad ste pod stresom, zatvorite oči te dvije-tri minute duboko dišite držeći jednu ruku na prsima, a drugu na trbuhu. Prsni koš treba biti što mirniji dok se abdomen podiže i spušta.

Teškoćama koje prate promjene razine hormona pogoduje smanjena fizička aktivnost, prehrana bogata mastima, pušenje i alkohol koji mogu pridonijeti bržem razvoju bolesti poput dijabetesa tipa 2, povišenoga krvnog tlaka, srčanih bolesti, pa i srčanog i moždanog udara. Kod muškaraca može doći do povećanja prostate, a kod žena se mogu pojaviti bolesti dojki, osteopenija i osteoporoza. Značajno si možete pomoći i minimalnim pomacima – budite aktivniji, šećite barem pola sata na dan, smanjite šećer, a prehranu obogatite s više voća i salata, prednost dajte kuhanim obrocima, smanjite unos kave i prestanite pušiti.

Kod sumnje na glutensku osjetljivost, Tzv. eliminacijska-provokacijska dijeta je najbolji test koji možete učiniti – to je dobra stara metoda ”vlastite kože”. To znači izbaciti iz prehrane ono na što sumnjate da vam smeta (u ovom slučaju gluten, ali to možete učiniti i sa drugim namirnicama) na neko vrijeme, najmanje mjesec dana a bolje i duže. Ako u tom periodu dođe do poboljšanja vašeg zdravlja odnosno do povlačenja simptoma koji su vas mučili, učinili ste polovicu posla – eliminacijski dio. Sad preostaje da napravite preostali dio posla – provokacijski dio. To znači ponovo početi jesti tu namirnicu koju ste izbacili i pratiti reakciju svog tijela. Ako dođe do pogoršanja, tj vrate vam se stari simptomi, tada znate da ste zaista osjetljivi na gluten i da ga morate trajno izbaciti iz prehrane.

Mnogi ljudi izbace gluten iz prehrane i ne bude im bolje, pa zaključe da gluten kod njih nije problem. Greška. Gluten u najvećem broju slučajeva jeste problem, ali treba biti dosljedan sa eliminacijskom dijetom. Ne možete djelomično biti na bezglutenskoj dijeti, jer tako nećete napraviti ništa.

Za ostala 3 tipa kliknite na stranicu broj 2

Responsive text-61



1
2
PODIJELI
Prethodna objavaShvatite da sve prirodno dolazi i odlazi – Sloboda je kad nemaš što izgubiti!
Slijedeća objava03.04. Rijeka – Kundalini joga u Balansu!
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here