Sat Kriya – moćna vježba za čitav psihofizički sustav

0
2603

Joga ima na desetke varijacija u filozofiji i stilu. Svaka joga je naravno, dobra i čini brojne blagodati za naše tijelo i um. U Kundalini jogi veći je naglasak na jačanju energetskog tijela putem izvođenja kriya ili tehnika čišćenja kojima aktiviramo čitav psihofizički sustav. Jedna od najpoznatijih kriya u kundalini jogi je Sat Kriya! O svim blagodatima ove, zaista moćne prakse koja radi na buđenju Kundalini energije, odnosno naše više svijesti razgovarali smo sa Sat Kriya Kaur (Ljiljanom Valdec Horvat) koja vodi satove Kundalini joge u OM jogi i Divya Yoga centru.

Responsive text-52 horizontal

Što je Sat Kriya i kako se izvodi?

Sat Kriya jedna je od nekoliko vježbi u praksi Kundalini joge koja je kompletna kriya sama za sebe. Značenje riječi ‘Kriya’ je akcija ili niz akcija koje izvršavaju određeni proces u nama s predvidljivim ishodom. Većina kriya sastoji se od niza vježbi koje su sinergizirane, no Sat Kriya sve elemente snažno objedinjuje kao zasebna vježba poput neprocjenjivog dragulja. Sat Kriya je kompletna kriya u jednom položaju. Ova jednostavna, ali moćna praksa ima mnoge dobrobiti o kojima ćemo kasnije nešto više reći, ali njena primarna uloga je da radi na buđenju Kundalini energije odnosno naše više svijesti.

Sat Kriyu izvodimo na sljedeći način:
  • Prije početka bilo koje Kundalini prakse koristimo mantru Ong Namo Guru Dev Namo koju otpjevamo ili recitiramo 3 puta. To je važan dio procesa svake kundalini prakse budući da nas vibracija ove mantre povezuje sa lancom učitelja kundalini joge, štiti tijekom prakse ukoliko bi i učinili nešto krivo, te nas podiže na viši kozmički vibracijski nivo čime i naša praksa postaje kvalitetnija.
  • Dok izvodimo Sat Kriyu koristimo ‘bij mantru’ Sat Naam koja u osnovi znači: ‘Istina je moj identitet.’ ‘Poistovjećujem se sa istinom u sebi.’ Ova mantra vibrira na naše više Ja u našoj podsvijesti, tako da kasnije kada se ponovno uključimo u vanjski svijet, naš um postaje neka vrsta ‘auto-pilota’ koji radi za nas.
  • Sjednemo na pete u poziciju Vajrasane. Kako bi zaštitili koljena i radi veće udobnosti možemo staviti savijenu deku ili jastučić na noge i sjednemo. Ukoliko je i ovako prilagođena pozicija prezahtjevna može se sjediti u ugodnoj poziciji prekriženih nogu ili na stolici.
  • Ispružimo ruke iznad glave, tako da su savršeno ravne, bez savijanja laktova, nadlaktice grle uši. Kralježnica je ravna, nježno povučemo dijafragmu prema gore te na taj način prsa ostaju otvorena i podignuta, a ramena maksimalno opuštena.
  • Isprepletemo prste, dok kažiprsti ostaju spojeni i ispruženi prema gore, a palčevi jedan preko drugoga (žene stave lijevi palac preko desnog, a muškarci desni preko lijevog)
  • Zatvorimo oči i usmjerimo svoju pozornost na točku između obrva, Ajna chakru (3. Oko)
  • Nekoliko puta duboko i nježno udahnemo i izdahnemo
  • Počnemo pjevati zvuk ‘Sat’ istovremeno povlačeći mišiće abdomena natrag prema kralježnici
  • Zatim te mišiće opustimo dok kažemo zvuk ‘Nam’ malo duže (Naaaam)
  • Ponovimo: Stisnemo područje abdomena dok pjevamo ‘Sat’, opustimo dok pjevamo ‘Naaaaam’
  • Nastavimo umjerenim tempom
Napomena o dahu:
  • Dopustite neka dah dođe prirodno u vašem ritmu, nemojte se previše fokusirati na njega. Ovo nije vježba dubokog disanja, vi sami stvarate osjećaj koji je najugodniji za vas.
  • Kada ste završili sa određenom minutažom vježbe za kraj udahnite duboko kroz nos, zadržite dah, ali opustite tijelo, aktivirajte mišiće perineuma – Mula bhandu. Dok držite dah aktivne Mula bhande osjetite energiju od baze vaše kralježnice do vrha glave, čak i na vrhovima prstiju. Držite oko 8 do 10 sekundi ili duže ako je ugodno. Polagano izdahnite kroz nos.
  • Ponovite ovo još jednom.
  • Treći puta udahnite duboko, zadržite dah, aktivirajte Mula bhandu, osjetiti ćete kako se prirodno aktivira i Udyana bandha (dijafragma se povuče prema gore), te istovremeno povucite bradu prema ključnoj kosti; napravite Jalandhara bandhu. Držite ovu poziciju nekoliko sekundi ili dokle vam je ugodno držati dah, a zatim se potpuno opustite.
  • Nakon izvođenja Sat Kriye lezite na leđa u Shavasanu (ruke sa strane tijela dlanovima okrenutima prema gore, noge malo razmaknute). Duboko se opustite najmanje onoliko vremena koliko ste radili Sat Kriyu.
    Kada završite praksu sklopite ruke u molitvu ispred srca i 3 puta otpjevajte mantru ‘Saaaaaaaaaat Naam’

Responsive text-55
Nekoliko stvari na koje treba pripaziti tijekom izvođenja vježbe:
  • Ne savijajte laktove, držite poziciju, osjetite istezanje iz pazuha.
  • Ne pomičite prsa, ramena i ruke gore-dolje dok radite vježbu. Ovo nije aerobna vježba, budite stabilni i koncentrirani na kontrahiranje mišića i organa ‘ispod pojasa’. Držite gornji dio tijela ravno i stabilno.
  • U početku se može dogoditi da vam ruke utrnu, može se pojaviti vrućina, noge mogu također utrnuti. To su nuspojave koju su kod nekih ljudi uobičajene i ne trebaju nas zabrinjavati. Nakon što su nam noge malo ‘utrnule’, kada se vratimo iz pozicije zapravo osjetimo kako se poboljšala cirkulacija. Ruke će s vremenom također ojačati.
  • Opustite tijelo tijekom vježbe osim mišića koje koristite. Biti ćete ugodno iznenađeni koliko je praksa ugodnija kada opustite ramena, bedra i druge dijelove tijela koje nesvjesno napinjete.
  • Naš buntovni um također može početi reagirati s pitanjima poput: ‘Koliko dugo još ovo moram raditi? Što je to zapravo kundalini yoga?, Kakav je to naziv vježbe Sat Kriya; zvuči poput kulta? Što bi moji prijatelji mislili o tome? itd’.. Vratite um na mantru ‘Sat Nam’ i nastavite mirno.
  • Slušajte svoj vlastiti glas. To vrijedi i za bilo koje drugo pjevanje mantri. Vibracije vlastitog glasa će vas odvesti dublje unutar sebe i Kriya će vas početi učiti neke stvari. Mnogi ljudi primijete kako im je teško osloboditi svoj glas, više šapuću nego što pjevaju naglas. Sat Kriya je neka vrsta vašega ogledala, jer ona i jest ogledalo vaše Duše. Oslobodite svoj glasu, slušajte ga, osjetite njegovu ljepotu i slatkoću, možda ćete prvi puta u životu svoj glas doživjeti i čuti na jedan novi način.

Kako Sat Kriya djeluje na energetsko i fizičko tijelo?

Kontinuirani pokreti i kontrakcije ‘stisni-opusti’ stvaraju snažno pumpanje kundalini energije (kozmičke vitalne životne sile koja sklupčana leži u bazi naše kralježnice, prvoj Muladhara chakri). Na fizičkoj razini, kada je Sat Kriya pravilno učinjena, tijelu daje energiju koja je potrebna kako bi se izliječio i regenerirao svaki organ u tijelu. Ona također ima i mnoge druge brojne dobrobiti:

  • Kukovi se otvaraju
  • Mišići abdomena se lijepo formiraju
  • Nestaju problemi eliminacijske energije (probave)
  • Seksualna energija se balansira, seksualni život postaje kvalitetniji na prirodan način bez štetnih farmaceutskih stimulansa
  • Potiče žljezdani (endokrini sustav), osobito limfne žlijezde koje uklanjanje toksine iz tijela
  • Jača srce
  • Jača živčani sustav
  • Koža postaje čišća i sjajnija
  • Kapacitet pluća se povećava
  • Meditacije su jače i intenzivnije budući da energija iz donjih čakri dolazi u gornje
  • Pomaže mozgu i tijelu da se oporave od toksičnosti zbog zlouporabe opojnih droga
  • Ublažava blagi oblik depresije

Također, kažiprst predstavlja energiju Jupitera za kojega se kaže da aktivira našu moć ili sreću, jer simbolizira rast i širenje, a mudra koju koristimo u ovoj vježbi snažno aktivira tu energiju.

Na energetskoj razini Sat Kriya radi prvenstveno na tzv. ‘nižem trokutu’: prva, druga i treća čakra koji korespondira sa najranijim fazama našeg ljudskog razvoja, prva čakra osobito se odnosi na rođenje, djetinjstvo i pitanja od temeljne sigurnosti; bivstvovanja i pripadanja. Sat Kriya, radeći na donjem trokutu, ima moć da doslovno ‘izdubi’ duboko ukorijenjene rane iz našega ranog života. To je razlog zašto se, između ostalog, preporučuje i za liječenje mentalnih i psiholoških neravnoteža. Smatra se da je Sat Kriya jedan od najboljih načina kako bi se izliječili psihički recidivi neadekvatnog roditeljstva i teških rana iz djetinjstva. Toliko duboko ona ide!

Sat Kriya radi u oba smjera; ona ne provodi samo energiju donjeg trokuta kroz srce i suptilne centre gornjeg trokuta, ona također vuče kozmičku energiju kroz krunsku čakru prema dolje i cirkulira natrag gore. To je još jedno od briljantnih čuda koje dobivamo vježbajući Sat Kriyu, kao uostalom i Kundalini jogu.

Ako radite Sat Kriyu ili bilo koju drugu Kundalini praksu kroz dulje vrijeme, imajte na umu da ćete imati dobre i loše dane, baš kao što je i život. Kao što je Yogi Bhajan rekao ‘Izdrži i biti ćeš podržan’. Pustite vremenu kako bi istinski spoznali nešto. Sat Kriya ne mora biti jedina vježba koju ćete ikada napraviti, ali ako je dio vaše svakodnevne prakse, vi ste na dobrom putu da budete zdravi, sretni, i potpuni.

Yogi Bhajan, 1984.

Zašto je baš za Sat Kriyu Yogi Bhajan rekao da ako se samo nju prakticira do kraja života, da je to dovoljno za sretan i zdrav život?

Sat Kriya je gotovo mistično putovanje – ova najsnažnija Kriya u kundalini jogi ujedno je i najkompletnija. Ako ne radite ništa drugo, radite ovu Kriyu samo 3 minute dnevno i to vam može dati nevjerojatno iskustvo ozdravljenja.

Da, Yogi Bhajan je rekao da, ako bi se podučavala samo jedna joga vježba koja će trajati ostatak života, to bi bila Sat Kriya. Zašto? Ovo je vježba koja u sebi sadrži sve blagodati kundalini joge. Sat Kriya je vježba, ali toliko energetski moćna i efikasna da je dobila status Kriye. Nema puno vježbi iz bilo koje grane joge koje će vam dati takve fascinantne prednosti u tako kratkom vremenu. Ona je puno više od fizičkog, ona je medij kojim direktno komuniciramo sa svojom Dušom.

Sat Kriya se izvodi 1 minutu, postepeno se povećava na 3, 6..itd..kada je zapravo osoba spremna povećavati minutažu ove vježbe – kada se mogu osjetiti rezultati?

Sat Kriya je prilično ‘žilava’ vježba kada počinjemo praksu kundalini joge. Vrlo je jednostavna, ne traži posebne fizičke predispozicije, svatko ju može raditi, no nemojte biti samouvjereni. Ovo je snažna vježba i treba joj pristupiti s poštovanjem i obzirom. Počnite polako, sa jednom do 3 minute i gradite postepeno produživanje prakse. Nekim praktikantima je u početku teško izdržati čak i 1 minutu, neka vas to ne obeshrabri. Čak i ako ste napredni jogi, čak i ako prakticirate Kundalini jogu, ali niste raditi Sat Kriyu, počnite sa manjom minutažom. Kada osjetite da ste spremni polako ju povećavajte, krenite po jednu minutu svakih nekoliko dana ili nakon tjedan dana. Vodstvo učitelja je preporučljivo, osobito ako niste nikada radili ovu praksu, učitelj će vas podržati, dati vam odgovore na pitanja, uputiti vas u srž prakse, no u Kundalini praksi vi ste u konačnici sami svoj ‘master’, učitelj vam otvara vrata, ali vi morate naučiti slušati unutar sebe; bez ovog iskustva praksa Kundalini joge neće dati one rezultate koje možemo dobiti i koje očekujemo. Stoga, kada osjetite da ste spremni, da su energije u vašem tijelu ugodno raspoređene, da nema napetosti, možete krenuti dalje. Ukoliko osjetite da ste precijenili svoje mogućnosti, vratite se korak unatrag, budite strpljivi i ustrajni i rezultat neće izostati. Stoga je teško reći koliko vremena će nam trebati da osjetimo rezultate jer svi smo drugačiji i kod svakoga od nas se praksa Kundalini joge manifestira drugačije. Općenito, vi ćete prve rezultate vidjeti već nakon par dana (probava će se poboljšati, um će biti mirniji jer će se aktivirati neutralni (meditativni) dio uma, vaše meditacije će biti dublje i intenzivnije, bolje ćete spavati itd. Preporučujem svakome da uzme ciklus od 40 dana i svakoga dana napravi ovu kriyu (čak i samo 3 minute). Redovitost u praksi daje brže i dugoročnije rezultate. Napravite Sat Kriyu svakoga dana u određeno vrijeme samo 3 minute, radite to kroz 40 dana i pišite nam o iskustvima, biti ćete zapanjeni koliko divnih promjena ćete uočiti.

Praksu Sat Kriye polako gradimo do 11, 22, i konačno 31 minute, neki masteri Kundalini joge ju rade čak i 62 minute.

Na što treba obratiti pažnju kod izvođenja ove vježbe?

Osim već gore navedenog, poseban naglasak treba staviti na nekoliko stvari.
Ukoliko Sat Kriyu želite implementirati u Kundalini ili neku drugu joga praksu, Sat Kriyu radite uvijek na kraju seta.

Nakon vježbe opustite se u Shavasani barem onoliko vremena koliko ste ju radili. To nam se ponekad ne da, ali duboko opuštanje nakon ove Kriye je gotovo jednako važno kao i sama kriya. Tjelesnom sustavu je potrebno vrijeme za regeneraciju.

Da li može doći do ozlijede prilikom izvođenja ove kriye?

Kod ove vježbe ne može doći do ozljeda bilo koje vrste ako se radi prema uputama i pazi na nekoliko ključnih stvari:

Počnite sa 1-3 minute. Nemojte nikada početi sa više od 3 minute čak i ako osjećate da to možete, čak i ako već prakticirate Kundalini jogu ali se s ovom kriyom susrećete prvi puta. Poštujte snagu ove kriye. Dozvolite joj da pripremi vaše tijelo za novo iskustvo. Ovo je vrlo moćna vježba koja djeluje na svim razinama našega bića, te ukoliko ne poštujemo njenu snagu može doći do naglog skoka kundalini energije, što može rezultirati buđenjem više svijesti koju još nismo spremni integrirati. Također se ne preporučuje raditi ovu kriyu ako uzimate antidepresive, te pod utjecajem alkohola ili droga.

Foto: Udahni/Pinterest
Izvor: udahni.com

Responsive text-55
PODIJELI
Prethodna objavaBiography Work vam otkriva kako biti u skladnom partnerstvu s vlastitim životom
Slijedeća objavaMože se čovjek umoriti od svega, ali ne smije odustati od svega!
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here