Što to zapravo djeca uče u školama?

Većina nas je prošla obrazovni sustav i znamo jako dobro da ono što učimo u školama nije dovoljno za samostalni život, naravno, čovjek uči dok je živ, ali u školi nas zapravo uče da budemo poslušni, da poštujemo autoritet, a ono najgore je da nas priprema da radimo za druge, tj. da budemo robovi.

Učenje je neophodno, ali školovanje je nepotrebno.

Da je obrazovni sustav u permanentnoj krizi nije novost. S vremena na vrijeme čuju se i primjedbe da školovanje kakvo poznajemo djecu zapravo zatupljuje, čineći od njih potrošnu robu za funkcioniranje sustava, reprodukcijski materijal za novu generaciju poslušnika, ropsku masu mediokriteta koji se neće znati organizirati i pobuniti.

Neki će čak ustvrditi da institucionalizirano obrazovanje ne pridonosi istinskom obrazovanju ljudskog bića, osobe, nego da isto ustvari priječi.

Sve se to, barem u svjetlu istraživanje koje je proveo Kyung Hee Kim, pokazuje istinom.

Kyung Hee Kim, profesor odgoja i obrazovanja na Koledžu William and Mary u Virginiji otkrio je “drastičan” pad kreativnosti što su učenici dulje bili uključeni u školski sustav.

“Djeca su manje izražavala emocije, imala manje energije, postala su manje pričljiva, manje sklona verbalnoj ekspresiji, slabijeg humora i mašte, manje nekonvencionalna, manje živahna i strastvena, oslabljene sposobnosti percepcije, smanjenih sposobnosti povezivanja naizgled nebitnih stvari, manje sposobnosti sintetiziranja, preispitivanja, te manje sklona promatranju stvari iz drukčijeg ugla.”



“Obrazovni sustav je namjerno projektiran da bi proizvodio prosječne umove, onesposobio unutarnji život, uskratio učenicima znatnije sposobnosti vođenja i jamčio poslušne i necjelovite građane – sve da bi se narod učinilo ’upravljivim’”.

Što nam je činiti?

Ako “škola uči djecu da budu zaposlenici i potrošači, vlastitu djecu poučite da budu vođe i avanturisti. Škola uči djecu da refleksno slušaju; vlastitu djecu podučite da razmišljaju kritički i neovisno… pomozite da razviju unutarnji život da im nikad ne bude dosadno”.

Ovako otprilike izgleda današnje društvo u kojem živimo, nažalost:

Sljedeći video odlično prikazuje kako se znanje i iskustvo prenose dalje pa makar ono bilo krivo. Zato je potrebno biti kritičan i preispitati situaciju da ne bi nastradali.

Ovaj video se također može protumačiti i legendarnom Einsteinovom izjavom koja glasi:

“Nemoj se svađati s budalom jer ljudi sa strane često neće primjetiti razliku”

Suđenje školstvu za ubijanje kreativnosti, individualnosti te za intelektualno nasilje:

4dportal

Prethodna objavaOd kolijevke do groba, poslušno idete kroz život poput automata služeći vladajućoj eliti – 14 metoda kontrole uma
Slijedeća objavaNe dogodi se odjednom – Znakovi da ste na velikoj prekretnici u životu!
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

1 KOMENTAR

  1. Imamo moć da mijenjamo stvari, već se radi na više strana na otvaranju slobodnih/demokratskih škola i ovdje u Hrvatskoj, sve što treba je uključiti se u postojeće grupe ( lako se pronađu na FB-u, Plaški, Zagreb, Samobor, Istra…) i vidjeti kako se može pomoći, kada stvorimo dovoljan broj istomišljenika stvari će se odvijati puno lakše i brže 🙂

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here