“Nije važno koliko ste stari, nego kako ste stari.” ~ Jules Renard

Kao ljudska bića, mi smo svi višedimenzionalni u prirodi. Svi mi imamo unutarnju djecu koju spontano oslobodimo s vremena na vrijeme, a imamo i unutarnje tinejdžere i odrasle koji se izražavaju na različite načine.

Također imamo unutarnju staricu (ili baku/djeda), ali iz nekog razloga, vrlo rijetko izražavamo ove naše strane, pogotovo kada smo mladi.

Kada ste mladi, čudno je ponašati se poput starije osobe. I mnogi od nas još uvijek imaju problema s prihvaćanjem svojih hirova.

Međutim, u proteklih godinu dana sam napravila sam neke velike promjene u svom životu koje mogu opisati samo kao da dolaze iz moje unutarnje bake, u kojoj sada bezgranično uživam.

Ako se pitate kako točno možete imati koristi od slušanja vaše unutarnje starice i zašto biste se trebali zamarati s tim, nastavite čitati.

Iscijelite svoj život, počevši od danas

Kao što sam objasnila u prethodnim člancima, dob nije izjednačena sa mudrošću ili inteligencijom. U stvari, često vidim budalaste starije osobe i mnoge razborite i perceptivne mlade ljude – i obrnuto.

No, jeste li ikada promatrali navike starijih osoba? Njihov pristup životu „dan-po-dan“ je vrlo zanimljiv i iznimno pronicav. Iz onoga što sam primijetila, glavni cilj starijih osoba je proživjeti posljednje godine života na jednostavan i miran način. Upravo suprotno od mladih ljudi!

Naši životi su često ubrzani, bezumni i puni užasno destruktivnih i nezdravih navika. Ali zašto? Zašto traćimo ove zlatne godine naših života? Jer svi drugi čine isto? Jer ne znamo za drugačiju alternativu? Hvala bogu, još ima nade – za vas, za mene, za sve nas.

Samo moramo naučiti mudrost starijih osoba i uskladiti se s onim što naša unutrašnja starica/starac nalaže. Ovo sam naučila u proteklih godinu dana i nadam se da će vam ovi savjeti biti praktični i da će vam pružiti odgovarajući start za iscjeljivanje vašeg života.

1. Postavite stabilan ritam spavanja

Svake noći spavajte 7-8 sati, minimalno! Nedostatak adekvatnog sna povezan je s različitim psihičkim bolestima i kroničnim zdravstvenim problemima. Također, postavljanje stabilnog ritma spavanja pomoći će vam da steknete naviku dovoljnog spavanja. Svake noći odlazim na spavanje u 22:00h, a ne u 1 ili 2 sata ujutro (što sam običavala prije).

2. Budite štedljivi sa svojim novcem

Stariji ljudi su poznati po svojoj štedljivosti i za to imaju dobre razloge. Ako želite živjeti ugodan život, bez dugova, bez straha od neplaćenih računa koji se gomilaju, razmotrite vaše navike trošenja.

Jeste li previše rastrošni ili previše ekstravagantni u vašim kupnjama? Usvajanje skromnijeg načina razmišljanja mi je pomoglo da uštedim puno više novca nego prije, te je znatno povećalo moj duševni mir.

3. Ne trošite uzaludno, prestanite željeti

Ovo je nastavak prethodne točke, ali se fokusira na iskorištavanje onoga što imate. Živimo u iznimno rasipnom društvu. Jeste li znali da prosječna osoba odloži 64 tona otpada na odlagališta tijekom svog života? Što više želimo, to manje cijenimo ono što već imamo i uzimamo sve zdravo za gotovo.

Da li stvarno trebate pizzu kada imate ostatke hrane od jučer u hladnjaku? Da li stvarno trebate novi iPhone? Da li stvarno trebate kupiti nove hlače zbog jedne male rupice koja se lako može ušiti? Odgovor je: vjerojatno ne.




4. Prirodno i organsko je najbolje. Odaberite to.

U posljednjih godinu dana zamijenila sam gotovo 100% onoga što sam stavljala na svoje lice s prirodnim ili organskim alternativama. Sada sam ponosna što sam izbirljiva, jer to znači manje problema u mom životnom ukupnom poretku.

Generičke ili popularne marke hrane, pića, proizvodi za njegu kože ili kose u 99,9% slučajeva sadrže opasne boje, okuse, konzervanse i kemijske dodatke koji mogu promijeniti sve, od raspoloženja, do čistoće vaše kože. Educirajte o proizvodima koje trebate izbjegavati. Podržavanjem organskih proizvoda, dugoročno podržavate bolji i zdraviji svijet.

5. Procijenite svoju obuću

Kurje oči, žuljevi, artritis … Vrsta cipela koje odlučimo svakodnevno nositi može nam biti od velike koristi ili nam dugoročno može jako štetiti. Ako su vaše noge na kraju dana bolne ili otečene, odmah uložite u novi par. Ali ne bilo kakav par.

Budite sigurni da vaši prsti imaju dovoljno prostora, da strane stopala nisu čvrsto ograničene i da peta (ako ste dama) nije previsoka (2,5 cm maksimalno). Ne preporučujem ružne ortopedske cipele.

6. Izbjegavajte usku nerastezljivu odjeću

Uske majice, uske hlače, uske suknje … Sve to šteti našem miru, jer naša tijela utječu na naše misli i obrnuto. Ja se osjećam puno sretnija nakon što sam zamijenila svoje uske traperice s labavim i širokim suknjama. Pogledajte koje promjene možete napraviti kako bi se opustili – doslovno i metaforički.

7. Polako obavljajte stvari

Jeste li ikada primijetili glavnu razliku između starih i mladih? Mladi su puno ubrzaniji! Dok u nekim slučajevima to može biti korisno (rokovi), na kraju, ako ne naučimo kako usporiti, mi izgorimo ili pogoršamo probleme poput kronične tjeskobe.

Kada sam osvijestila koliko sam užurbana bila (i još uvijek sam), smanjila sam svoj problem kronične anksioznosti. Nema potrebe za užurbanošću. Koji je razlog za nju? Svi ćemo završiti na istom mjestu na kraju. Dakle, mir i opuštanje. Kada usporimo svoj ritam, puno više cijenimo život.

8. Ne zaboravite na manire

Ne pretjerujte s pristojnošću i ljubaznošću, ali ne zaboravite da drugi ljudi imaju potrebe. Samo jedno jednostavno “molim”, “dobro jutro” ili “hvala” može neizmjerno uljepšati nečiji dan i pokazati mu da nismo samo neotesanci koji uzimaju sve zdravo za gotovo, već da brinemo za druge ljude.




9. Vrtlarite

Već sam pisala o mnogim prednostima boravka u vrtu za um i tijelo. Budući da uzgajam vlastito ljekovito bilje, moja ukupna sreća i osjećaj postignuća je uvelike procvjetala. Pokrenite se! Čak i ako tratinčica izraste u plastičnoj posudi, to može biti neizmjerno umirujuće i utješno.

10. Uživajte u samoći

Kako osoba postaje starija, često se zatekne kako provodi sve više i više vremena sama. Djeca odu svojim putem,  kolege kažu zbogom… Srećom, starije osobe su razvile neke odlične načine zabave.

Posjećuju lokalnu knjižnicu, čitaju, slikaju, pišu, vrtlare, pletu, šiju, obrađuju drvo – postoji beskonačan broj načina uživanja u samoći. Kada provodimo vrijeme u samoći, također povećavamo našu samosvijest, samo – prihvaćanje i pomlađujemo svoj um, tijelo i duh.

Nemojte shvaćati svoju/svog unutarnju staricu/starca zdravo za gotovo i ne podcjenjujte moć misli i djelovanja starijih osoba, oni mogu imati veliki utjecaj na vaš život!

Kako bi iscjelili svoj život, prvo morate biti spremni ozbiljno se obvezati na uvođenje promjena, investirati vrijeme, trud a ponekad čak i novac. Živite polako i odmjereno – nema potrebe za žurbom!

Alethia Luna

Izvor: lonerwolf

Prethodna objavaNakon božićnog prejedanja, započnite dan s čajem od đumbira
Slijedeća objavaDavanje liječi
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.