U nastavku je sažetak raznih duhovnih pristupa ljutnji. Najučinkovitije djeluju ako se koriste mirnog i koncentriranog uma, bilo za vrijeme meditacije ili u trenutku kada shvatite kako je potrebno nešto učiniti u vezi svoje ljutnje.

Definitivno je teško u problematičnoj situaciji imati miran i koncentriran um, ali redovita praksa promišljanja i meditacije može biti od velike pomoći!

Jedan od najboljih načina da stvarno postignete napredak s razumijevanjem i promijenite funkcioniranje vašeg vlastitog uma je da isprobate analitičku meditaciju, u kombinaciji s ovim zaključcima.

Antidot 1 – Strpljenje

Strpljenje je glavni antidot za ljutnju. Kao što mudra izreka kaže: samo brojite do 100. Za to vrijeme, bilo koji od dolje navedenih postupaka može biti učinkovit. Najučinkovitiji način ovisi o stvarnoj situaciji.

Osobito u ovom dobu žurbe i intenzivnih promjena, na strpljenje se ne gleda kao na  pozitivnu osobinu, ali odvojite minutu i razmislite o tome – nestrpljenje može lako dovesti do općeg osjećaja ljutnje.

Antidot 2 – Realizacija plemenite istine patnje

Kada shvatimo da su problemi i frustracije činjenica matrijalnog života, možemo smanjiti našu nestrpljivost s vlastitim nerealnim očekivanjima.

Drugim riječima: ništa u materijalnom svijetu nije savršeno (stvari ne idu na način kako bi mi htjeli, nitko ne želi starost, siromaštvo, razaranja, bol, patnju i smrt ali ipak su tu), tako da to i ne očekujte. Ako vjerujem da bi stvari trebale biti savršene, gotovo je neizbježno da se osjećam  razočarano i povrijeđeno.

Antidot 3 – Razumijevanje karme

Pravi uzrok naših problema su naši postupci, koji su pak uzrokovani vlastitim negativnim stanjima uma.

Ako nas netko ljuti, a mi se usudimo misliti kako su pravi razlozi takvog stanja naša  vlastita  djela u prošlosti i kako je ta osoba samo okolnost za  sazrijevanje naše vlastite – to može imati otrežnjujući učinak.

Antidot 4 – Promjena ili prihvaćanje

Možemo se naći u dvije vrste neugodnih situacija: one koje možemo promijeniti i one koje ne možemo promijeniti.

– Ako mogu promijeniti situaciju, trebao bih učiniti nešto po tom pitanju umjesto da se ljutim. Pasivnost u takvoj situaciji će na kraju uzrokovati frustraciju.

– Ako ne mogu promijeniti situaciju, morat ću to prihvatiti. Ako to ne učinim, to će samo dovesti do frustracije i negativnog i neugodnog stanja uma, što će samo pogoršati situaciju.

Iz nejasnog razloga, zapadnjaci kao da imaju velikih problema s prihvaćanjem neugodnih situacija koje ne mogu promijeniti. Može li to biti posljedica nestrpljenja (oblik ljutnje) s nesavršenošću (nerealno očekivanje)?

Razmislite o sljedećoj mudrosti:

    “Kako ovo utječe na mene?

    Ne utječe.

    Ovi priopćeni događaji su poput strijele koja je odapeta prema mom srcu, ali mi je sletjela pred noge.

    Biram – ne pognuti se, ne pokupiti je i ne izbosti se s njom.”

Antidot 5 – Realna analiza

Na primjer: netko me optužuje za nešto.

– Ako je to istina, ja sam očito pogriješio, stoga trebam slušati i učiti.

– Ako je to neistina, druga osoba griješi. Pa što? Nitko nije savršen. Ja također griješim, a najlakše je označiti drugu osobu kao “neprijatelja”, u kojem slučaju korisna rasprava ili praštanje postaje preteško.

Također, može biti korisno potražiti pravi osnovni razlog problema. Od posebnog značaja je procijeniti vlastite uloge u situaciji: vlastite strahove, nesigurnosti, neprijateljstvo.

Antidot 6 – Realizacija duhovne razine postojanja

Ukoliko duboko shvaćamo duhovnu razinu postojanja ili našu međusobnu ovisnost o drugoj osobi, situaciji i sebi, ne postoji nikakav razlog za ljutnju.

Duhovna samospoznaja je krajnji način da oslobodimo sebe nerealnih negativnih emocija poput ljutnje.

Antidot 7 – Staloženost

Staloženost znači da netko shvaća osnovnu jednakost svih živih bića; drugi žele sreću, baš kao i ja. Drugi griješe baš kao i ja.

Drugi su zbunjeni, ljutiti i vezani, baš kao što sam često i  sam. Je li druga osoba sretna u ovoj situaciji ili se samo muči kao i ja?

Antidot 8 – Otvorenost

Budite otvoreni za motivaciju drugih da učine ono što uzrokuje probleme. Govoreći i slušajući  možete odjednom učiniti problem prihvatljivim. Jeste li ikada primijetili razliku kada kasni avion ili vlak, a nitko ne daje nikakvo objašnjenje?

Ljudi vrlo brzo postaju razdraženi i neprijateljski raspoloženi. A kada vozač ili pilot objasni kako postoji tehnička neispravnost ili nesreća, odjednom čekanje postaje lakše.

Antidot 9 – Relativnost

Zapitajte se: je li ova situacija zapravo dovoljno važna da pokvari moje vlastito i tuđe raspoloženje?

Je li ovaj problem vrijedan uzrujanosti u životu gdje me smrt može pogoditi u bilo kojem trenutku?

Antidot 10 – Promijenite svoju motivaciju

U slučaju da je situacija stvarno neprihvatljiva, a druga osoba mora biti uvjerena kako  se nešto treba mijenjati, nema potrebe postati uzrujan i ljut. Vjerojatno je mnogo učinkovitije pokazati razumijevanje i pokušati pomoći drugima da razumiju potrebu za promjenom.

Ukoliko je potrebno da se pojavite ljuti zbog nekog razloga i uvjerite druge osobe u ozbiljnost situacije, možete razmišljati kao roditelj koji mora djelovati  bijesno kako bi spriječio dijete da se ozlijedi.

U principu, kako bi postali zbilja učinkoviti trebamo razmisliti o raznim aspektima u vlastitom umu kao što su: praštanje, mir, strahovi, samo-prihvaćanje, navike, predrasude i slično.

Antidot  11 – Gledajte svoje ruke

Zanimljiva sugestija Jon Kabat-Zinn – a iz knjige “Gdje god idete, tamo ste“:

“Svi naši položaji ruku su mudre koje su povezane sa suptilnim ili ne-tako-suptilnim energijama. Uzmite energiju šake, na primjer. Kada smo se ljutiti, naše ruke imaju tendenciju se zatvoriti u šake. Neki ljudi ne znajući prakticiraju tu mudru često u životu. To zalijeva sjeme bijesa i nasilja u vama i svaki put kada to učinite, ono odgovora klijanjem i jačanjem.

Sljedeći put kada skupite šake od bijesa, pokušajte dovesti svjesnost u unutarnji stav koji je utjelovljen u šaku. Osjetite napetost, mržnju, bijes, agresiju i strah koji sadrži.

Zatim, usred svog gnjeva – eksperimentirajte, ako je prisutna osoba na koju ste ljuti, pokušajte otvoriti svoje šake i stavite dlanove na srce u molitvenom položaju točno ispred njega. (Naravno, osoba neće imati pojma što radite.) Obratite pažnju što se događa s ljutnjom i povrijeđenošću dok zadržavate ovu poziciju nekoliko trenutaka.”

Antidot 12 – Meditacija

Posljednje, ali svakako ne i najmanje važno, meditacija može biti konačan antidot za potpuno eliminiranje ljutnje iz vašeg uma.

U početku, osoba može ući u analitičku meditaciju (poput ove meditacije o ljutnji), ali meditacija na suosjećanje, ljubav i opraštanje, također, smanjuje ljutnju. Na kraju, duhovna samospoznaja iskorjenjuje sve zablude poput ljutnje.

Prethodna objavaDnevni Jyotish Horoskop 05.04.2016.
Slijedeća objavaTek izašla dron snimka Himalaje – Mount Everest nikad nije ovako dobro izgledao!
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.