Jeste li jedni od mnogih ljudi koji pate od proširenih vena? Pronašli smo nekoliko načina da se uspori njihovo pojavljivanje  te koji spriječavaju njihovo pogoršanje, koje prenosi naturalcuresnotmedicine.com.

Proširene vene mogu biti uzrokovane prekomjernom težinom, ozljedom stopala ozljede, trčanjem na duge staze, trudnoćom i tretmanima koji sadrže estrogen (npr. kontracepcijske pilule, hormonske nadomjesne terapije). Dugo vremena se smatralo da su proširene vene na nogama, uglavnom vizualni problem, ali došlo je na vidjelo da je to stanje koje može biti ozbiljan problem koji se može razviti u nešto puno gore.

Ako imate proširene vene na nogama bi to moglo biti jer je jedan od ventila prestao raditi​. Ove posebni jednosmjerni ventili pomažu da se krv vrati u srce i pluća. Ventili su poput brava u žilama. Kako krv teče kroz ventil, njegova se vrata zatvore tako da krv više ne može teći unatrag i to spriječava da krv normalno pumpa kroz tijelo. Kad ventil prestane raditi krv se nakuplja i stvara bazen, a to obično događa u potkoljenicama.

Dodatni pritisak s vremenom, može izazvati da i drugi ventili prestanu raditi. Na kraju, toliki pritisak krvi može uzrokovati oticanje stijenke vene i mijenjanje oblika vene. Tada se vene počinju vidjeti kroz kožu, a izgledaju zapetljano, kvrgavi te poprimaju tamnoplavu ili ljubičastu boju.

To može uzrokovati osjećaj težine u nogama te goruću bol, grčeve i mijenjanje boje kože oko nogu i gležnjeva. U ekstremnim slučajevima može doći do upale koja uzrokuje trombzu i stvaranje krvnih ugrušaka u plućima.

Proširene vene su genetske, ali se također mogu pojaviti kod ljudi koji cijeli dan rade na nogama, kao što su frizeri, konobarice, čistačice, prodavači, kirurzi i sportaši. Začudo, vrlo malo ljudi zapravo liječi proširene vene i iako ne postoji način da se u one u potpunosti spriječe moguće je usporiti proces i spriječiti pogoršanje.

Evo 12 savjeta koji usporavaju pojavu proširenih vena




  1. Ako stojite dulje vrijeme na nogama, svako malo protresite noge kako bi se spriječilo nakupljanje krvi.
  2. Savijajte noge. Skupljanje mišića u nogama može pomoći da krv se kreće prema gore i iz vene. Ako sjedite duže vrijeme pomičite svoje stopalo kao da dajete gas ili pritišćete papučicu na klaviru. Također rotirajte svoja stopala u smjeru kazaljke na satu i obrnuto kako bi se pokrenuli gležnjevi i potaklo pumpanje krvi.
  3. Nemojte sjediti prekriženih nogu, to povećava pritisak na vene nogu.
  4. Lagane vježbe, kao što su plivanje i hodanje može ojačati zidove krvnih žila i spriječiti ili odgoditi razvoj istaknute vene.
  5. Izbjegavajte naporne fizičke aktivnosti koje mogu vršiti težak pritisak na vene, npr. trening s utezima.
  6. Sjedi ili ležanje s nogama blago povišenim će poboljšati protok krvi iz nogu prema srcu. Ako su vam noge jako otečene pokušajte spavati s povišenim nogama, što tjera krv iz vaših stopala i nogu.
  7. Tuširanje hladnom i mlakom vodom možete smanjiti vene.
  8. Kako biste spriječili da se stanje natečene vene pogorša preporučuje se nosenje elastičnih čarapa ili elastičnog zavoja koji pružaju podršku.
  9. Budite svjesni svoje težine, ako ste pretili to će staviti dodatni pritisak na vene.
  10. Uzimajte vitamin B, vitamin C i cink koji će vam pomoći u zadržavanju elastičnosti krvnih žila i njihovom jačanju, što može spriječiti ili odgoditi pojavu proširenih vena.
  11. Nosite elastične čarape na dugim letovima ili putovanjima. Razgovarajte sa svojim liječnikom i ako imate recept uzimajte lijekove protiv zgrušavanja krvi, kao što je aspirin koji pomažu da se spriječi stvaranje krvnih ugrušaka i venska tromboza.
  12. Nabavite si neke udobne cipele kojima se vezice mogu otpustiti ako je potrebno, a svoje visoke pete čuvajte samo za posebne prigode. Hodanje u štiklama može pogoršati stanje proširenih vena.