Foto: David Marcu/unsplash.com

Svi smo upoznati s onim osjećajem koji se često javlja poslije raskida ili nekih drugih neugodnih iskustava, kada beskrajno proživljavamo ono što se dogodilo u prošlosti i ne možemo izbaciti destruktivne misli iz glave.

Sastavili smo popis ideja profesionalnih psihologa, koje vam mogu pomoći da se nosite s teškim iskustvima i svim neugodnim sjećanjima kojih se ne možete riješiti.

1. Razgovarajte manje i uzimajte pauze

Kada razgovarate s nekim tko može uzrokovati da se osjećate emocionalno, pokušajte napraviti pauzu. Morate si dati vremena da se “ohladite” i razmišljate o tome što ste rekli.

Na taj način, bit će manje stvari zbog kojih ćete kasnije požaliti, piše Bright side. I na kraju, vaš bijes i ljutnja će se potrošiti.

2. Pričekajte i vidite što će se dogoditi

Mi često osjećamo potrebu da odmah reagiramo na situaciju, u kojoj je netko rekao ili učinio nešto.  Na taj način, mi često donosimo brzoplete odluke.

Psiholozi ukazuju na to da je mnogo bolje da ne žurite i date si vremena za razmišljanje. Pogledajte što se događa dalje, bez pokušaja da oblikujete situacije sami.

3. Prestanite tražiti krivca

Stalno analiziranje prošlosti u potrazi za krivcem, uključujući i pronalaženje načina okrivljavanja sebe, rijetko dovodi do pozitivnog rezultata.

Obično se radi o tome da je  cijeli niz čimbenika doveo do rezultata koji sada doživljavate. Samo prihvatite: ono što se dogodilo, dogodilo se. Sada je važno pronaći rješenje.

4. Nemojte pokušavati ući u tuđu glavu

Zapitajte se ovo: ako drugi ljudi pokušavaju shvatiti što mislite i koji su vaši motivi, hoće li doći do ispravnog zaključka? Najvjerojatnije neće imati pojma što se zapravo događa u vašoj glavi.

Isto pravilo vrijedi u odnosu na druge ljude: postoji velika vjerojatnost da ćete sami doći do pogrešnog zaključka o njima i na taj način samo gubite vrijeme.

5. Prvo se pozabavite najvećim problemom

Bez obzira na to što vam se dogodilo, najveći problem s kojim se većina nas nosi je naša ljutnja.  Time se umanjuju sve druge emocije i zamagljuje rješenje problema.

Pokušajte ugasiti svoj bijes s meditacijom, dugim šetnjama ili tjelovježbom. Ili pak bilo kojom aktivnošću koja vam pomaže da se smirite.




6. Razvijte nove vještine i bavite se sportom

Kada se vaš mozak prebacuje na proučavanje nečeg novog, broj neželjenih misli u glavi se postupno smanjuje na nulu. Svaki put kada asimiliramo novi proces u naše ideje i iskustva, možemo se koncentrirati na to u tolikoj mjeri da mislimo puno manje.

Isto pravilo vrijedi i kad se bavimo aktivnostima koje iziskuju fizički napor.

7. Zapišite sve svoje negativnosti na papir, a zatim ga uništite

Istraživanja su pokazala – ako zapisujemo sve naše nesretne misli na papir, a zatim taj papir uništimo – to nam može pomoći da smanjimo razinu stresa i napetosti koju osjećamo kao posljedicu takvih misli.

Proces pisanja stvari također vam omogućuje da bolje razumijete svoje osjećaje.

8. Zapamtite da vaše misli nisu činjenice

Stvarnost i misli u glavi nisu ista stvar. Naše emocije imaju fizički učinak na nas u obliku stresa, brige, napetosti i straha, što osjećamo u cijelom našem tijelu.

To nas dovodi do tumačenja misli kao činjenica. Ali razmislite o tome objektivno i shvatit ćete kako su to dvije odvojene stvari.

9. Razmislite o tome što vas to iskustvo može naučiti i kako vam može pomoći u budućnosti

Razmislite čemu vas je prethodno iskustvo naučilo i pokušajte na to gledati kao na neprocjenjivo iskustvo za budućnost.

Svaki neuspjeh je prilika da ispravite stvari i prilika da provjerite razvijate li se kao osoba u pozitivnom smislu.

10. Nemojte proživljavati prošlost iznova i iznova

Kada razmišljamo o prošlosti, često zamišljamo što smo mogli reći ili učiniti drugačije kako bi izbjegli loše stvari koje su se dogodile.

No, to se ne razlikuje od pokušaja da promijenite ono što se dogodilo prije tisuću godina – to je nemoguće.

11. Nemojte jednostavno blokirati ono što bi radije zaboravili

Ponašajte se drugačije: ispunite svoj um s alternativnim mislima. Psiholozi tvrde da vam snažne pozitivne ideje mogu pomoći da se riješite negativnih misli.

Zamislite da radite nešto novo i uzbudljivo ili zapravo planirajte nešto zabavno za naredne dane.

12. Podsjetite se tko ste bili prije nego što se to iskustvo dogodilo

Kada pomislimo na sebe iz prošlosti,  često uzdahnemo sa žaljenjem. Ali ne moramo vidjeti tu osobu kao stranca, mi to možemo ponovno biti.

Kada se prisjećate kakva ste osoba bili, dajete sebi priliku da ponovno postanete ta osoba.

Prethodna objavaDnevni Jyotish Horoskop 27.10.2016.
Slijedeća objavaMoney Reiki (Reiki novca)
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.