Vintage photo created by senivpetro - www.freepik.com

Svatko zna da je nezdravo prejedati se kasno i tada ići na spavanje. Ali ponekad i najbezazlenije navike mogu predstavljati opasnost za naše zdravlje.

Uvijek govori dobro o drugima…




Jeste li znali da možete završiti u bolnici ako prigušite kihanje? Ili da žvakaća guma može učiniti da se osjećate manje usredotočeni?

Sastavili smo popis navika koje izgledaju bezopasno, ali zapravo predstavljaju veliku opasnost za naše zdravlje.

1. Prigušivanje kihanja

Što pati: respiratorni sustav, krvne žile i mozak, te u najgorem slučaju, jednjak.

Glavna funkcija kihanja je riješiti se bakterija, virusa i čestica prašine. Kada prigušite kihanje, ne dopuštate tijelu da ukloni te stvari. Ali to nije sve. Zamislite što se može dogoditi ako pokušate pucati i zatvorite cijev.

Isto se događa u vašem nosu – cijela snaga kihanja se vraća natrag i može povrijediti vaš sluh, povećati krvni tlak pa čak i oštetiti vaš jednjak.

Ne vjeruj svemu što misliš…

2. Korištenje čačkalica

Što pati: zubno meso

Stomatolozi ne vole čačkalice. Vrlo su bezopasne za caklinu, ali je zubno meso ugroženo. I gotovo je nemoguće očistiti usta čačkalicom, piše Bright side.

Da bi vam usta bila čista, koristite zubni konac (ali prvo bi trebali naučiti kako to raditi).

3. Spavanje na jastuku licem prema dolje

Što pati: vaše disanje, cirkulacija, kralježnica i koža lica.

Ugodno je, ali štetno spavati na jastuku licem prema dolje. U tom je položaju otežano je disanje, vrat je u neprirodnom položaju, cirkulacija se pogoršava, a vratni kralješci su u opasnosti.

Osim toga, liječnici upozoravaju da će bore koje biste mogli imati nakon spavanja u tom položaju uskoro postati konstantne – nikada neće nestati!

77





4. Skidanje ljuski sa sjemenki zubima

Što pati: zubi i žučni mjehur.

Sjemenke suncokreta ukusne su i korisne. Ali, trebalo bi ih ljuštiti s rukama – nikada sa zubima. Stomatolozi uvijek prepoznaju osobe koje gule sjemenke zubima jer imaju specifična oštećenja zuba.

Ljudi koji imaju problema sa žučnim mjehurom uopće ih ne bi trebali jesti, a njihova kalorijska vrijednost je više od 500 kcal u 100 grama.

5. Žvakanje tvrdih stvari

Što pati: zubi, zubno meso i usta.

Ljudi koji vole žvakati olovke, spajalice i druge tvrde predmete obično imaju velike probleme s caklinom.

To je i razlog zašto ne bi trebali pokušavati otvarati boce, žvakati orahe, kockice leda i lizalice. Također možete dobiti infekciju ako to činite.

Ne vjeruj svemu što misliš…

6. Odlaganje odlaska u kupaonicu

Što pati: bubrezi, mokraćni sustav i crijeva.

U lipnju 2018. godine mladi igrač iz Velike Britanije hospitaliziran je nakon što je proveo 8 sati igrajući ​​bez pauze. Crijeva i mjehur bili su toliko napuhani da su liječnici mislili da ima tumor.

Svi se liječnici slažu: ne biste trebali odgađati nuždu jer ako to učinite, možete ozlijediti mišiće koji mogu dovesti do infekcije mokraćnog sustava i konstipacije.

7. Pranje kose vrućom vodom

Što pati: žile u mozgu i vlasište.

Ako se volite tuširati u vrlo vrućoj vodi, krajnje je vrijeme prekinete s tom navikom. Prvo, to može uzrokovati jaku glavobolju i vrtoglavicu.

I kao drugo, vruća voda stimulira djelovanje lojnih žlijezda na vlasištu koje čine da se kosa brzo masti.

Uvijek govori dobro o drugima…




8. Dodirivanje lica i trljanje očiju

Što pati: koža i oči.

Ako često dodirujete lice rukama, možete dobiti cijeli katalog različitih infekcija poput akni, herpesa i još mnogo toga.

Ako trljate oči, možete dobiti konjunktivitis, stvarno neugodnu zaraznu bolest koja uključuje upalu, suzenje očiju, pečenje i osjetljivost na svjetlo.

9. Često žvakanje žvakaćih guma

Što pati: želudac, zubi i kratkoročno pamćenje.

Postoji nekoliko je posljedica čestog žvakanja žvakaćih guma. Proces žvakanja stimulira proizvodnju želučanog soka. Dakle, nemojte žvakati žvakaću gumu prije jela. To može dovesti do gastritisa pa čak i čira.

Žvakaća guma je također štetna za vaše zube. Kako se povećava proizvodnja sline, može izgristi zube i zubne ispune.

Žvakaća guma utječe i na pamćenje. Poboljšava pamćenje i pomaže koncentrirati se na zadatke koji zahtijevaju dugo promatranje. Ali umanjuje kratkoročno pamćenje, čineći vas manje fokusiranim.

Ne vjeruj svemu što misliš…

10. Čitanje dok ležite u krevetu

Što pati: oči, kralježnica i koža na vratu.

Kada čitate u krevetu, slijedite ova pravila:

  • Ne držite knjigu preblizu očima.
  • Ne savijajte leđa i ne naprežite vrat.
  • Nemojte čitati ležeći na boku – udaljenost do knjige će se neprestano mijenjati i vaše će se oči morati više naprezati.
  • Nemojte čitati ležeći na trbuhu – tako možete oštetiti kralježnicu.

Kao što možete vidjeti, teško je slijediti sva ova pravila. Ali zapamtite, većina takvih pozicija može dovesti do razvoja dubokih horizontalnih bora na vratu.

11. Lizanje malih rana i puhanje u njih

Što pati: proces ozdravljenja.

Koja je prva stvar koju želite učiniti kada porežete prst? Staviti prst u usta ili puhati u ranu? Znanstvenici sa Sveučilišta Harvard izračunali su da više od 600 vrsta mikroorganizama živi u ustima ljudi.

Među svim tim organizmima uvijek postoje stafilokoki i streptokoki. Koagulirana krv na rani je njima savršeno mjesto za život. Na ranu trebate nanijeti poseban lijek, inače će trebati mnogo više vremena da zacijeli.

77





12. Šaputanje

Što pati: glasnice i grkljan.

Istraživanje koje su proveli znanstvenici i bivši vokalist Robert Sataloff pokazali su da većina ljudi napinje svoje glasnice dok šapuće.

To povećava šanse za mikro ozljede glasnica. To je posebno opasno za ljude koji moraju puno razgovarati.

13. Korištenje telefona dok ste u kupaonici

Što pati: anus i ukupna higijena.

Ne radi se samo o telefonima – isto pravilo vrijedi i za novine i knjige. Sjedenje na WC-u dulje od 5 minuta povećava pritisak u vašim venama.

A razlog zašto su mobiteli posebno loši je to što ih ne ostavljamo u kupaonici kad završimo. Umjesto toga, nosimo ih s nama, što pomaže u širenju bakterija.

Uvijek govori dobro o drugima…




Bonus: higijena nosa pomoću štapića za uši

Iako mnogi stručnjaci ne preporučuju ništa stavljati u nos, u nekim slučajevima je bolje koristiti pamučni štapić nego prst.

Ako ste imali operaciju nosa, čišćenje sluzi iz nosa moguće je samo s pamučnim štapićem jer ako ispuhujete nos, možete uzrokovati krvarenje, ili još gore, štetu koja će zahtijevati da vaš kirurg ponovno obavi posao.

Kada trebate oprati nos otopinom, ne želite da ona uđe duboko. U tom slučaju, samo namočite pamučni štapić u otopinu i razmažite je po unutrašnjosti nosnica. Budite oprezni: guranje pamučnog štapića previše duboko u nos može dovesti do ozljede pa kad god možete, prepustite posao profesionalcu.

Protiv kojih se štetnih navika pokušavate boriti? Recite nam više o tome u odjeljku za komentare.

ATMA – Pripremila: Suzana Dulčić

73 DETOKS

DETOKS: PROGRAM od A do Ž

Kuhanje, vježbanje i postupci za prirodan detoks u 3 tjedna

Ova je knjiga osmišljena kao cjeloviti priručnik za samostalno provođenje učinkovite detoksikacije na prirodan način.

Probrani, provjereni recepti i sustavni jelovnici, liste nabavke po tjednima, savjeti za organizaciju pripreme obroka, kao i dodatni rituali – od čajeva, do njege kože, disanja i vježbanja za čišćenje organizma od toksina. Rezultat: veća doza vitalnosti, pomlađeno tijelo, jači imunitet, rješenje nekih zdravstvenih tegoba. Knjiga je nastala nakon višegodišnjeg provođenja online detoks-programa i zamišljena je kao vodič, dan po dan, koji daje podršku i korisna znanja za provođenje detoksa u bilo koje godišnje doba te prilagođenog sportašima i rekreativcima.

Knjiga koja će vam trebati barem jednom godišnje, iako ćete neke načine kuhanja, rituale i vježbe vjerojatno htjeti provoditi cijele godine.

1 KOMENTAR

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.