Foto: pixabay.com

Savladajte umjetnost konverzacije.

Nedavno sam vodila radionicu o emocionalnoj inteligenciji s kolegom kojem je cilj bio poboljšati razgovor između roditelja i mladih ljudi.

Iako je fokus bio na roditeljima i mladim ljudima, ova tema je prikladna za sve i pruža vam informacije koje će vam pomoći da općenito poboljšate konverzaciju.

Saznajte kako postati osobni trener vašem prijatelju, supružniku, bratu, partneru ili djetetu! Da biste saznali kako biti bolji sugovornik, sve što trebate učiniti jest započeti s primjenom ovih trikova:

1. Prilagodite svoje vještine slušanja

Odvojimo trenutak i razgovarajmo o slušanju, jer u današnjem društvu slušanje više nije dar koji svi imamo, već je to vještina koju moramo razvijati, piše Your tango.

Jeste li ikada razgovarali s nekim i govorili o vrlo važnim stvarima, a osoba s kojom ste razgovarali je slušala, ali vas nije zapravo čula? Ovo može biti ubojica raspoloženja. Stoga počnite stvarati promjenu i započnite s vama tako što ćete postati autentičniji slušatelj.

Carl Rogers, poznati američki psiholog i utemeljitelj humanističke psihologije, pruža nam koncept aktivnog slušanja što je odličan početak poboljšanja vaših vještina slušanja i izgradnje vaših odnosa:



Koristite fizičko slušanje: To su maniri koje upućuju na to da slušate. Na primjer, kimanje glavom i korištenje određenih gesta ruku.

Slušajte osjećaje: Kad slušate neku osobu, slušajte njene riječi, ali i slušajte emociju koja stoji iza onoga što govori. Koji je njen ton glasa, na primjer?

Parafrazirajte i zaključite: Ponovite ono što ste čuli svojim riječima na svoj način. Ovo je vrlo zgodan trik kako biste bili sigurni da točno čujete ono što osoba govori. To daje osobi priliku da kaže: “Ne, to nije ono što sam htjela reći ili da, točno!”

Slušaj bez osuđivanja: Ovo je izazov, znam! Ali svi mi u prostoru slušanja često reagiramo, a ne slušamo ono što se zapravo kaže. Uskočimo s vlastitim mišljenjem i mislimo o situaciji umjesto da držimo otvoren um i omogućavamo drugoj osobi da razvije svoje vlastito rješenje.



2. Razvijte empatiju

Prvo možemo početi s definicijom što znači empatija. Empatija je sposobnost povezivanja s pojedincem i doživljavanje njegovih emocija, umjesto pokazivanja suosjećanja kada zapravo pružate sažaljenje.

Prije nego što možete razviti svoju empatiju s drugima, najprije morate razvijati empatiju sa sobom. To znači da se morati prestati boriti i naučiti razgovarati sa sobom s poštovanjem.

Naučite primijetiti svoje osjećaje i dajte sebi vremena da razmislite o njima. Kad netko razgovara s vama, primijetite što se događa s vašim vlastitim tijelom, osjećajima i emocijama i naučite slušati kako vaša unutarnja mudrost komunicira s vama.

Zapamtite da kada razvijate svoju empatiju sa sobom, nema pravog ili krivog načina. To može biti izazov u početku, ali dopustite sebi slaviti ove osjećaje, jer ona rastu kada ste svjesni sebe. Ovo je prvi korak prilagodbe vašeg mentalnog stava!

Nakon što počnete razvijati vještinu slušanja onoga što se događa unutar vas, možete početi povećavati svoju empatiju prema drugima. Vrlo jednostavan proces koji možete početi koristiti jest prilagoditi dio vašeg govora.

Izbjegavajte riječi kao što su “nikad”, “uvijek”, “ne mogu”, “ne” i “trebali bi”.

Često mislimo da moramo imati sve odgovore, a mi ih nemamo. Stvar je u tome da kada postavljamo prava pitanja, ona imaju zapaljivu moć unutar druge osobe. Neka osnovna pitanja mogu biti “Reci mi više o tome?”, “Koje su prednosti koje ti mogu pomoći u ovoj situaciji?” i “Koju stvar možeš početi raditi, a koja će ti pomoći da kreneš naprijed?”.

Naučite biti znatiželjni umjesto da  mislite kako sve znate.  To počinje stvarati prostor mogućnosti gdje vi i druga osoba možete početi učiti jedna od druge, radije nego se držati jednog mišljenja.



3. Budite prisutni

Ovo je jedna od najtežih stvari koje trebamo učiniti i smatram da je ovaj koncept jedan od najzahtjevnijih, kao što se i ja borim da budem prisutan u ovom trenutku, ali možete početi s eksperimentiranjem, to će vam pomoći vratiti se u sadašnji trenutak:

Kada ste s nekim, izbjegavajte trivijalnosti, nemojte pretraživati po svom mobitelu, radije samo sjedite s tom osobom dok ona govori. Dopustite sebi da se usredotočite na riječi osobe, na način na koji govori i na ono što govori.

Prvo, osoba će cijeniti vašu fokusiranu pozornost, a drugo, nećete imati mentalni kapacitet za razmišljanje o drugim stvarima dok ste potpuno usredotočeni na riječi, radnje i misli osobe.



Ovisno o kulturi, koristite kontakt očima ako to odgovara vama i drugoj osobi. Zbilja mi je drago kad me netko gleda kad govorim, stoga otkrijte što vama odgovara.

Doug Silsbee definira prisutnost kao “stanje svijesti, u ovom trenutku, obilježeno osjećajem bezvremenosti, povezanosti i veće istine”.

Ovo je lijepo, jer kad ste prisutni, doista vidite sve to i povezujete se s intuicijom. Dopustite sebi da istinski doživite osjećaje koje donosi bivanje u sadašnjem trenutku.

Ovo je jedan od mojih najdražih isječaka o prisutnosti. Hvala Gabby, Davidjiu i timu za ovakav inspirativan video!

Prevela: Suzana Prnjak za atma.hr

Prethodna objavaNitko te neće zaštititi od tvoje patnje
Slijedeća objava5 znakova koji pokazuju da dostižete vaše duhovne visine
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.