Od depresije boluje 340 milijuna ljudi u svijetu i nakon anksioznosti najčešći je psihijatrijski poremećaj.

Simptome depresije ponekad je lako pomiješati sa simptomima koji ukazuju na opći anksiozni poremećaj. Ponekad se teško otkriva, ali može se lako izliječiti.

U nastavku donosimo najbolje prirodne načine kojima možete liječiti depresiju. Naravno, potrebno je konzultirati svog liječnika ako primijetite nagle promjene raspoloženja, osjećaja ili ako se općenito ne osjećate dobro – ali dobro je znati da se s nekim malim životnim promjenama možete osjećati bolje.

Depresija koja se pojavljuje nakon traumatskog događaja, kao što je smrt voljene osobe, zove se situacijska depresija. Neki ljudi budu privremeno u depresiji kao reakcija na neke praznike ili na značajne godišnjice, kao što je godišnjica smrti voljene osobe.

Depresija bez nekog očitog događaja zove se endogena depresija. Međutim, te razlike nisu jako važne jer su učinci i liječenje depresije slični. No, nadamo se da će, korak po korak, prirodne vježbe u nastavku pomoći obnoviti osjećaj svrhe i oživjeti stavove prema određenim područjima vašeg života.

Pogledajte koje korake vi ili vaša obitelj i prijatelji možete poduzeti kako bi umanjili simptome depresije.

1. Meditirajte

Dr. Elizabeth Hoge, psihijatar u Centru za anksioznost i traumatski stresni poremećaj u Massachusetts General bolnici, sugerira da “pažljiva meditacija” može učinkovito liječiti tjeskobu i druge poremećaje raspoloženja.

Ljudi s poremećajem raspoloženja imaju “problem s rješavanjem snažnih uznemirujućih misli “, objasnila je na Harvard zdravstvenom blogu. “Oni ne mogu razlikovati misao o rješavanju problema i brigu od koje nema koristi.”

Za ublažavanje stresa u svakodnevnom životu, izdvojite 30 minuta do sat vremena svaki dan i pronađite mirno mjesto. Isključite svoj telefon i računalo i zatvorite oči. Regulirajte disanje i umirite um. Ako misao dolazi, prepoznajte je i zatim pustite da ode. Također se možete usredotočiti na jednu riječ ili misao ili zamislite sebe na mirnom mjestu.

2. Jedite više namirnica  bogatih vitaminom B

Vitamin B-12 i ostali vitamini B skupine proizvode kemikalije u mozgu koje uvelike utječu na raspoloženje: serotonin, adrenalin i dopamin. Niske razine vitamina B su u više navrata bile povezane s depresijom. Prema istraživanju klinike Mayo starije osobe i osobe s probavnim smetnjama kao što je celijakija imaju manjak vitamina B-12.

Deficit vitamina B12 može dovesti do pojave depresivnih epizoda. Prema studiji provedenoj na starijim ženama, invalidima, primijećeno je da postoji dvostruki rizik od razvoja depresije kod deficita vitamina B12.  Možete ga uzimati kao dodatak prehrani, ali zdrava alternativa je da ga unosite hranom koja sadrži visoke količine B vitamina kao što je švicarski sir, špinat, paprika, nemasno mlijeko.

3. Postavite si realistične ciljeve

Osobe s depresijom mogu osjećati niz emocija i osjeta. Svatko ima različite misli koje su jedinstvene za njih. Glavni simptomi depresije su osjećaji gubitka interesa i volje, energije i osjećaj dugotrajnog i jakog umora, osjećaj krivice, inferiorne misli, smanjeno samopouzdanje, suicidalne misli, teškoće sa koncentracijom, razdražljivost, poremećaj psihomotornih aktivnosti (nemir, agitacija, uzbuđenje ili kočenje), poremećaj spavanja i slično.

Često se osjećate kao da ništa ne možete uspješno ostvariti. Za borbu protiv ovog problema, možete pokušati postaviti dnevne ciljeve, kaže Ian Cook, MD, direktor  znanstveno – istraživačkog projekta Istraživanja depresije i programa klinike na UCLA. “Počnite s malim stvarima”, kaže on. “Neka vaš cilj bude nešto što ćete sigurno moći obaviti kao što je npr. oprati suđe svaki dan.”

Korak po korak, početi ćete se osjećati bolje ostvarujući te male, svakodnevne ciljeve. Na kraju, biti ćete u potpunosti spremni za dodavanje novih, izazovnih ciljeva.




4. Napravite raspored spavanja

Ponekad spavanje može biti doista jako poremećeno. Neki ljudi se već unaprijed užasavaju noći i čak namjerno ostaju dugo budni kako se ne bi morali prisiljavati na san. Premalo sna može pogoršati simptome depresije i vaše cjelokupno stanje uma.

Baš kao kod postavljanja malih ciljeva svaki dan, počnite tako što ćete uvesti neke promjene u svom načinu života navodi WebMD. Idite u krevet u isto vrijeme svake noći i ustanite u isto vrijeme svakog jutra. Uspostavite dobru “rutinu spavanja” – ne spavajte tijekom dana i isključite TV i telefone prije odlaska na spavanje.

5. Učinite nešto novo

Mnogi ljudi osjećaju kao da su zapeli na kolosijeku kada su depresivni. To može biti popraćeno slabom koncentracijom ili nesposobnošću donošenja čvrstih odluka. To je razlog zašto je tako važno učiniti nešto novo i drugačije. “Kada napravimo nešto drugačije, događaju se kemijske promjene u mozgu.” – navodi Cook WebMD.

“Kada pokušavamo napraviti nešto novo mijenja se razina dopamina, koji je povezan sa zadovoljstvom, uživanjem i učenjem.” Zašto ne bi upisali tečaj slikanja ili posjetili novi muzej? Također možete upisati tečaj stranih jezika, pročitati novu knjigu ili istražiti nešto što vas zanima već neko vrijeme.

Osim odlaska na nova mjesta i upoznavanja novih ljudi, možete pronaći radost i kod kuće, u svojoj zoni udobnosti, s ljudima koji su vam bliski, a ti ljudi ne moraju uvijek biti članovi obitelji.

6. Razgovarajte s nekim u koga imate povjerenja

Razgovor s bliskom osobom može pomoći na mnogo načina. Razgovor o tome što se događa u vašem životu ili u vašoj glavi može vam pomoći da sagledate stvari iz drugačije perspektive. Razgovor o vašim osjećajima može vam pomoći pronaći rješenja, ali najvažnije od svega, vi ćete dobiti emocionalnu podršku koja vam je potrebna.

Većini ljudi je možda teško otvoriti se drugoj osobi, ali ne dopustite da vas taj čudan osjećaj spriječi. Prijatelji i obitelj mogu pomoći da istražite mogućnosti za dobivanje potpore ili vam mogu pomoći na praktičnije načine, poput vožnje do nekog mjesta ili vam mogu pomoći u organizaciji.

7. Bavite se fizičkim aktivnostima

Jednostavne aerobne vježbe ili čak i blage aktivnosti kao što je šetnja i lagane vježbe, korisne su u liječenju simptoma depresije i pomažu približno jednako kao i ozbiljnije bavljenje sportom, zaključili su škotski znanstvenici sa Sveučilišta u Stirlingu. Međutim, presudno je da se i ta lakša vježba provodi kontinuirano, po mogućnosti svakodnevno.

Tjelovježba potiče endorfin, neurotransmitere koji stvaraju osjećaj ekstaze. Nakon vježbanja osjećati ćete se bolje i zbog serotonina koji podupire osjećaj sreće. Količina endorfina u krvi povećava se i do pet puta tijekom duljeg perioda (više od 30 minuta) aerobnog vježbanja, od umjerenog do intenzivnog vježbanja.

Vježbanje ne samo da ublažava ili uklanja depresivne tegobe već i sprječava povratak depresije. Djeluje i protiv anksioznosti i kronične boli, te povisuje otpornost na stres i omogućuje čovjeku da se lakše nosi sa životnim izazovima.

Istraživanje je također pokazalo da vježbanje podiže samopouzdanje. Ako ste posebno hrabri i želite jaku injekciju energije i samopouzdanja – radite redovno vježbe snage.




8. Preuzmite odgovornost

Zbog toga što se osjećate depresivno, možda se želite povući iz vaših dnevnih aktivnosti u životu i svojih odgovornosti kod kuće ili na poslu. Ključno je biti zaokupljen. Pokušajte biti uključeni što je više moguće u stvarima do kojih vam je stalo i polako preuzimajte nove dnevne odgovornosti.

To može biti nešto jednostavno kao na primjer volontiranje u lokalnoj pučkoj kuhinji ili se zaposlite na pola radnog vremena. Tijekom vremena, to će vam dati obnovljeni osjećaj postignuća.

9. Isprobajte vježbe za opuštanje

Prema George Krucik – u koji je prakticirao primarnu skrb više od 14 godina, depresija može učiniti da se osjećate isključeno iz svoje okoline i od stvari koje inače volimo raditi.

Ona također može negativno utjecati na vaše spavanje i uzrokovati umor. To je razlog zašto je tako važno pronaći načine na koje ćete se opustiti u svoje slobodno vrijeme.

Možete isprobati vježbe kao što su autogeni trening i progresivno opuštanje mišića ili to može biti nešto jednostavnije kao što je ugodna, duga kupka.

10. Smanjite unos kave

Mnogim ljudima je jutarnja kava kao prva stvar u danu – neopisivo bitna. Međutim, takav nagli unos kofeina na prazan želudac je vrlo nezdrav za tijelo i um. Držite se 1 kave dnevno, najbolje ujutro pola sata nakon doručka. Tijekom dana radije pijte biljne čajeve ili barem bezkofeinsku kavu.

Kofein u kavi povećava katekoalamine, hormone stresa. Reakcija na stres izaziva povećanje kortizola i inzulina, a inzulin generira upalne procese od čega se osjećate bolesno.

Prema istraživanju klinike Mayo, mnogi ljudi mogu biti osjetljivi na učinke kofeina. Kofein može uzrokovati probleme spavanja i ako vas muči nesanica pokušajte izbaciti pića koja sadrže kofein u popodnevnim satima. Međutim, naglo odvikavanje od kofeina može biti neugodno.

Dok se vaše tijelo prilagođava na promjene, nagli gubitak kofeina može pogoršati vaše raspoloženje i uzrokovati glavobolje i razdražljivost. Postepeno smanjite količinu kave koju pijete, na taj način nećete trpjeti jake simptome apstinencije.

Jeste li naučili nešto novo o prirodnom liječenju simptoma depresije?

Angel Chang

Izvor: littlethings

Prethodna objavaInterakcija bavljenja negativnim i fokusa na pozitivnom
Slijedeća objavaVažan astro savjet za studeni : Evo kako razumjeti Saturn – bit će zanimljivo!
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.