Ponekad se čini da borba s našim strahovima nikad neće prestati

I na neki način, neće nikada prestati. Kada postavite visoke ciljeve samopoboljšanja, stalno gurate dalje i razbijate nove barijere. No, svaki put kada prijeđemo novu granicu, tu su i novi izazovi koje dolaze s tim. Strah je jedan od izazova koji prati rast.

Cilj, dakle, nije postati neustrašiv, već naučiti kako se nositi sa strahom kad pokaže svoju ružnu glavu.

Ali neka bude jasno: postoji razlika između zdravog straha od opasnosti (koji nas sprječava da se povrijedimo) i strah od novih, pozitivnih mogućnosti.

Trik je – prepoznati razliku. 99% vremena, naši strahovi su rezultat bivanja na rubu naše zone udobnosti. Kronični strah, međutim, uvijek je simptom dublje ukorijenjenog problema. Jedini način rješavanja problema je doći do temeljnog uzroka.

Ako ustanovite da imate kroničan strah u životu, dolje navedeni koraci mogu vam pomoći da steknete neki dublji uvid u ono što bi vas moglo mučiti:

1. Koje misli vam izazivaju paniku?

Zapišite ih sve (čak i one smiješne).

2. Potražite zajedničke teme

Potražite ponavljajuće teme koje su zajedničke svim strahovima. Kada nađemo ponavljajuću temu, postaje znatno lakše riješiti strahove. Zamislite da je svaki vaš strah i tjeskoba mali pupoljak na velikom stablu. Ako čupate pupoljke, stablo će davati još više cvijeća. Morate doći do korijena kako bi trajno riješiti problem.

Ovaj dio može biti pomalo izazovan, ali ja vam mogu jamčiti da ćete naći barem jednu temu koja stoji iza vaših strahova.

Na primjer, moja poznanica ima strah od ugriza pauka, društvene anksioznosti, visine i trovanja hranom. Temeljni strah u svemu tome je strah od ozljeđivanja. U slučaju društvene  anksioznosti, bol je emocionalna, dok ostatak strahova ukazuje na fizičku bol.

Poznanica ima temeljni strah od ozljeđivanja jer  se ne osjeća sigurno.

Savjet: Ne komplicirajte ovaj proces. Uzrok često proizlazi iz osnovne ljudske potrebe. Neki primjeri su: osjećaj nedostatka ispunjenja, osjećaj izoliranosti, neispunjenost ili nedostatak ljubavi.

3. Pronađite svoj lijek

Sada kada ste došli do korijena svog problema, lakše vam je uvidjeti kako su sami strahovi  simptom većeg problema. To što moja poznanica ima strah od trovanja hranom, ne mora značiti da će hrana biti otrovana, ali strah je posljedica pitanja sigurnosti (ili nedostatak iste).

Ova vježba je vrlo korisna jer nam pokazuje ne samo da su naši strahovi najčešće neutemeljeni, već da nam oni zapravo mogu otkriti i dublje probleme.

Kada ne odvajamo vrijeme za traženje temeljnog problema, postajemo bombardirani našim strahovima i nemamo pravi način njihova rješavanja.

Sada kada ste otkrili uzroke tjeskobe/straha, na vama je da ga riješite. Što možete učiniti kako bi izravno utjecali na uzrok svog straha? U gore navedenom slučaju, ona se osjeća nesigurno, tako da se ona može pitati:

Što mogu učiniti kako bi se osjećala sigurnije? Kako mogu stvoriti više stabilnosti u svom životu? Što je to što stvara taj osjećaj u mom životu? Kako mogu promijeniti svoj stav prema tome?

Ovo je sjajna prilika za pisanje dnevnika ili razgovor s prijateljem o tome kako možete riješiti korijen problema. Također možete razgovarati s kvalificiranim stručnjakom o problemima koje trebate riješiti.

4. Radite na njima odmah

Zapamtite da je korijenski uzrok uvijek nešto na čemu možete raditi odmah. Korijenski problem je nešto što je ukorijenjeno u nama, a ne u izvanjskim okolnostima ili u drugim ljudima.

Na primjer, ako je vaš glavni uzrok osjećaj nevoljenosti, razmislite što možete učiniti da se osjećate voljeno upravo sada. Kakvu ljubaznu gestu možete učiniti za sebe? Što je to što  vam je potrebno, a možete si pružiti upravo sada?

Što bi mogli reći ili učiniti za sebe što će izravno utjecati na vaše osjećaje i ljubav prema sebi? Zatim provjerite jeste li učinili sve što je potrebno kako bi se osjećali bolje.




Naši osjećaji su naša odgovornost. Mi upadamo u probleme kada izigravamo žrtvu i govorimo da su naši osjećaji uzrokovani nekim ili nečim drugim izvan nas.

Sada kada ste otkrili korijen, na vama je da poduzmete korake za njegovo rješavanje. Što prije poduzmete te korake, prije ćete se osjećati bolje.

Uzimanje svog života u svoje ruke,  jedan je od najvažnijih stvari u osnaživanju sebe koje možemo učiniti.

To povećava našu emocionalnu inteligenciju i pomaže nam da pomognemo i drugima.

Izvor: collective-evolution

Prethodna objavaOvako bi se trebao ponašati SVATKO – ne samo kandidat za predsjednika!
Slijedeća objavaRazumijevanje pravog značenja duhovne ljubavi
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.