Foto: stocksnap.io

160×600 text-47 lijevo

Biti empat nije lako – u osnovi živite svoj život doživljavajući svoje osjećaje, kao i osjećaje većine ljudi oko vas.

Takva svakodnevna rutina doživljavanja svih tih osjećaja dovoljna je da vas uguši, a bilo koji dodatni stres može vas brzo odvesti preko ruba – ipak, čini se da smo dobri u nenamjernom stvaranju dodatnog stresa, pogotovo u našim odnosima, piše The minds journal.

Koje su uobičajene greške koje empati čine, kojima sabotiraju njihove odnose?

1. Razmišljate umjesto svog partnera

To bi moglo također biti označeno kao sukob u vlastitoj glavi.

Znate na što mislim? Uzrujani ste zbog nečega što je vaš partner učinio i počnete ‘trenirati’ kako ćete mu reći sve što mislite i zamišljate dijalog, odvija se svađa u vašoj glavi bez stvarnog sudjelovanja vašeg partnera.

Da, vi se osjećate bolje, ali vaš partner je propustio dobrobit procesa, a vi supstituirate ono što ste htjeli čuti.

Vi čujete idealne odgovore, koje bi vaš partner eventualno rekao.

Tijekom vremena, to dovodi do puno razočaranja, jer se prisjećate obećanja i dogovora koja zapravo nikad nisu donesena u vezi, samo u vašoj glavi.

2. Govorite umjesto svog partnera

Na isti način, mi empati imamo tendenciju kompenzirati i govoriti za druge osobe.

Znate kako to ide; sve započinje s mišlju poput: “Dobro, teško mu je zatražiti pomoć, depresivan je i potrebna mu je ljubav. Prestat ću sa svojim obvezama i pružiti mu ljubav, tako da se osjeća bolje.

“Da, vi ispunjavate svoju svrhu i dobar ste čovjek, ali također podučavate drugu stranu da ne mora izražavati svoje potrebe, jer vi ćete uvijek biti u mogućnosti vidjeti te potrebe u njihovim glavama.

S vremenom ćete također postati ogorčeni što uvijek morate zaustaviti sve kako bi brinuli o potrebama ove osobe, to će poticati ljutnju i iritaciju u toj vezi. Stvarate svoju vlastitu obvezu da prestanete raditi sve što radite kako bi ispunili sve neposredne emocionalne potrebe te osobe.

3. Pazite na svoje potrebe

U isto vrijeme dok govorite i mislite umjesto svog partnera, kao empat imate tendenciju nositi teret ispunjavanja vlastitih potreba unutar odnosa.

Dakle, umjesto da tražite pomoć od partnera ili prijatelja, vi nastavljate njih emocionalno nositi, istovremeno noseći i sebe – ne dopuštajući drugoj strani da se brine o vama.

Vi ne tražite savjet ili pomoć niti dajete ljudima do znanja da se osjećate loše iz dva razloga: prvo – imate naviku da se oslanjate sami na sebe, a drugo – očekujete da ljudi vide i interpretiraju vaše stanje. Uostalom, to je ono što vi činite.

4. Ugrožavate vaše potrebe

Kada se pojavi emocionalni teret u odnosu, kada problemi druge osobe i vaši vlastiti postanu preteški, najlakše je opet ugroziti  – sebe.

Kako bi uštedjeli vrijeme, vi se samo fokusirate na odnos i na vašeg partnera ili prijatelja, zanemarujući svoje potrebe. S vremenom ćete zaboraviti na sve ove male kompromise i samo ćete osjetiti težinu tereta. To se obično pojavi kao eksplozija:  “Nitko ne brine o meni ili mojim potrebama.”

Tužna istina je da smo mi oni koji zanemaruju vlastite potrebe.

160×600 text-47 lijevo

5. Ne izražavate sebe

Dugoročna posljedica ugrožavanja vaših potreba je da prestanete izražavati svoje potrebe u potpunosti.

To je kao manifestacija, kako bi dobili ono što želite od Svemira, trebate reći Svemiru što je to što želite i usredotočiti svoju pažnju na to.

Tako mnogi empati osjećaju da njihove potrebe nisu ispunjene u njihovim vezama, ali mnogi od nas su krivi, jer ne govorimo ljudima što je to što želimo ili što se događa s nama.

Ono što se događa s nama je bitno ovdje, a mi ne uzimamo vremena da to objasnimo: mi smo previše zauzeti razumijevanjem druge osobe.

Za nekoga tko je nije empat, nagle promjene raspoloženja, pogotovo kada se čini da nisu ničim uzrokovane, mogu izgledati jako zastrašujuće i zbunjujuće.

6. Pomičete svoje granice

Kad smo pritiskom da učinimo nešto što se kosi s našim planovima, mi najčešće odabiremo pomaknuti granicu na našu štetu.

Kada dovoljno puta to učinite, osjećat ćete se kao da ste hodali miljama za dobrobit druge strane, dok ona apsolutno nema pojma o razini žrtve koju ste napravili za nju.

Konačno, to pomicanje granica dovodi do ljutnje: ljutite se na sebe jer ste pomakli svoje vlastite unutarnje granice ili se ljutite na drugu osobu zbog toga.

Svaki put kada pomaknete svoje granice, stvori se još malo neizraženog bijesa. Tijekom vremena to se akumulira i dovodi do toga da počnete mrziti osobu zbog svega toga.

Prethodna objavaGrizete se, analizirate, idete do u detalje? – 8 signala da ste emotivno intenzivna žena
Slijedeća objavaOsjećate li ponekad kao da su stresne situacije u životu iscrpile svu vašu pozitivnu energiju?
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.