Foto: pixabay.com

Emocija je nešto za što većina ljudi smatra da se nalazi izvan njihove kontrole. Kada se osjećate ljuti, ne možete si pomoći, nego se osjećati ljuto; kada se osjećate tužno, ne možete si pomoći – osjećate se tužno. Međutim, o emocijama i emocionalnim odgovorima filozofi raspravljaju stoljećima.

Uvijek govori dobro o drugima…




Stoici su vjerovali da su emocije apsolutno pod našom kontrolom i da je ljudska odgovornost da ne djelujemo ili ne iskazujemo takve osjećaje. Ipak, nisu se svi složili s tim.

Naravno, emocije treba držati pod kontrolom kako ne bismo učinili nešto za što ćemo požaliti u budućnosti, ali može biti štetno odbaciti ih i ignorirati ih u potpunosti. Ljudi trebaju osjećati i slušati svoje emocije tako da znaju kako reagirati tijekom situacije, ali kontrola je također bitna.

Evo šest načina na koja možete spriječiti da vas vaše emocije kontroliraju.

1. Razmislite prije nego govorite ili djelujete

To je nešto čega se sjećam da su me moji roditelji učili dok sam bio mlad. Uvijek sam govorio prvo što mi je palo na pamet. Iako to u nekim slučajevima može biti kvaliteta, većinu puta me je dovelo u nevolje.

Kada vam netko kaže nešto što izaziva emocionalni odgovor, zadržite odgovor dok se emocionalni dio vašeg mozga ne smiri.

Ne vjeruj svemu što misliš…

2. Preuzmite odgovornost

Jedan od problema koji ljudi imaju kada se radi o kontroli svojih emocija je da nisu spremni da ih posjeduju. Morate preuzeti odgovornost za ono što radite ili kažete kako biste kontrolirali svoje emocije, a ne da one kontroliraju vas.

Kada napravite pogrešku i kažete i napravite nešto što ne biste trebali, preuzmite odgovornost za posljedice, bilo dobre ili loše, piše Conscious reminder.

3. Vježbajte emocionalno odvajanje

Iako stalno osjećate emocije, one vas ne definiraju. Ovo je važna ideja koju trebate držati u svom umu dok prolazite kroz vaš svakodnevni život. Odvajanje od emocija pomoći će vam da osjećate više kontrole nad onim što govorite ili činite.

U biti, to jednostavno znači priznati svoje emocije, a zatim krenuti dalje. Razmišljajte o svojim emocijama kao o putnicima u automobilu; iako oni mogu biti na stražnjem sjedalu, vi upravljate vozilom.

77





4. Shvatite što osjećate

Emocije moraju biti shvaćene prije nego ih zaista možete kontrolirati. Neki ljudi osjećaju emociju, a onda je jednostavno ispuste prije nego što se zaustave kako bi ispitali odakle je to došlo, zašto su to osjećali, ili čak kakav bi trebao biti odgovarajući odgovor.

Sljedeći put kad osjetite snažnu emociju, ne pokušavajte je ignorirati ili jednostavno otpustiti, jednostavno zastanite i pokušajte je razumjeti. Kada shvatite kako se osjećate, možete početi kontrolirati svoje odgovore.

5. Dajte sebi odmor

Mnogo je teže kontrolirati naše emocije ako smo pod velikim stresom. Ponekad ljudi moraju uzeti pauzu kako bi zadržali svoje emocije i emocionalne reakcije. Dati sebi vremena za odmor i to će vam omogućiti da provjerite tko ste uistinu.

Mi rastemo kao pojedinci kroz samosvijest i samoprihvaćanje. Družite se sa sobom i shvatite o čemu se radi.

Uvijek govori dobro o drugima…




6. Upoznajte svoje okidače

Za većinu ljudi postoje određene osobe ili situacije koje imaju tendenciju da izazovu više emocionalnog odgovora od drugih. To je normalno, ali trebali biste moći identificirati te okidače i izbjeći ih ako je moguće.

Ako morate biti u blizini određenih ljudi ili u situacijama za koje znate da će biti emocionalno teške, unaprijed zamislite strategiju. Dokazano je da je učinkovito brojanje unatrag od 100 ili duboko disanje.

ATMA – Pripremila: Suzana Dulčić

72 PRVA POMOĆ ZA EMOCIJE

PRVA POMOĆ ZA EMOCIJE

Iscijelite emocionalne povrede prije nego postanu prevelike

Znamo da prehladu trebamo liječiti kako ne bi prerasla u nešto ozbiljnije, pobrinuti se odmah za sve ozljede, ubode, porezotine i modrice koje zadobijemo, ali često nismo svjesni da na jednak način mogu biti povrijeđene i naše emocije – što tada učiniti?

Ova vam knjiga daje praktične strategije za liječenje sedam uobičajenih psiholoških povreda koje doživljavamo u svakodnevnom životu: odbijanje, samoću, gubitak, krivnju, ruminaciju, neuspjeh i nisko samopoštovanje.

Knjiga također govori kako prepoznati emocionalne povrede i uvidjeti na koji nam način narušavaju kvalitetu odnosa i života, što učiniti da se oporavimo i krenemo dalje, te daje vježbe i savjete za pojedinačne emocionalne povrede za djecu i odrasle i prikaze konkretnih slučajeva iz prakse primjenjivih na vlastitu situaciju.

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.