Foto: pixabay.com



Snažni učinci Qigonga

Qigong, koji kombinira meditativne i fizički aktivne elemente, osnovni je sustav vježbanja u kineskoj medicini. Qigong vježbe osmišljene su kako bi vam olakšale očuvanje vašeg Jinga, ojačale i uravnotežile protok Qi energije i prosvjetlile vaš Shen. Njegove dinamične vježbe i meditacije imaju Yin i Yang aspekte: Yin je biti to; Yang to radi.

Yin Qigong vježbe se izražavaju kroz opušteno istezanje, vizualizaciju i disanje. Yang Qigong vježbe se izražavaju na dinamički način. One su posebno učinkovite za podršku imunološkom sustavu. U Kini, Qigong se opsežno koristi za ljude s rakom.

Tjelesne i duhovne rutine Qigonga potiču energiju Qi kroz dvanaest primarnih kanala i osam dodatnih kanala, uravnotežujući ih, izglađujući protok i jačajući ih. Kineska medicina koristi Qigong vježbe za održavanje zdravlja, sprječavanje bolesti i produljenje dugovječnosti jer je moćan alat za održavanje i obnovu harmonije organskih sustava, esencijalnih tvari i kanala. Qigong se također koristi u ne-medicinske svrhe, kao što su borbe i dostizanje prosvjetljenja.

Svaka osoba iz bilo koje dobne skupine ili fizičkog stanja može prakticirati Qigong. Ne morate biti sposobni otrčati maraton ili dignuti 300kg u benchu da biste živjeli zdrav život i uživali u prednostima, piše Uplift connect.

Svaka osoba iz bilo koje dobne skupine ili fizičkog stanja može prakticirati Qigong

Kada dizajnirate vježbu Qigonga/meditacije, odabirete ono što odgovara vašoj individualnoj konstituciji. Neki od nas rođeni su s jednim tipom konstitucije; neki s drugom. Svatko od nas je naslijedio neravnoteže koje ne možemo kontrolirati, ali s kojima moramo raditi. Zato je nekim ljudima lakše postići ravnotežu i snagu nego drugima. Ali bez obzira na vašu prirodu, Qigong vam može pomoći da postanete uravnoteženi najviše što možete.

Qigong je uistinu sustav za cijeli život. Zato toliko ljudi u dobi od šezdeset godina u Kini prakticiraju Qigong i Tai Chi. Učinci mogu biti snažni, ali rutine su obično nježne. Čak i dinamične vježbe – od kojih neke eksplodiraju Qi energijom – drugačije su nego na Zapadu. Slijedi nekoliko učinaka Qigong vježbi koje slijede kada se vježbe redovito prakticiraju.



Prednosti redovite prakse

Održavanje zdravlja

Qigong vježbe pomažu u održavanju zdravlja tako što stvaraju stanje mentalne i tjelesne smirenosti, što ukazuje da je energija Qi uravnotežena i skladna. To omogućuje umu / tijelu / duhu da funkcionira najučinkovitije, uz minimalnu količinu stresa.

Kada počnete vježbati Qigong vježbe, primarni cilj je usredotočiti se na otpuštanje, otpuštanje, otpuštanje. To je zato što većina neravnoteža dolazi od previše dugog zadržavanja. Većina nas je upoznata s fizičkom snagom mišića, a kad razmišljamo o vježbanju, mislimo u smislu napetosti mišića. Qi energija je drugačija. Qi snaga se otkriva glatkim, mirnim, koncentriranim naporom koji je bez stresa.

Qigong vježbe pomažu u održavanju zdravlja stvaranjem stanja mentalne i tjelesne smirenosti

Nošenje s bolešću

Teže je ispraviti bolest nego li je spriječiti, a Qigong ima snažne preventivne učinke. Međutim, kada disharmonija postaje očigledna, Qigong vježbe mogu također igrati ključnu ulogu u obnovi sklada.

Gibanja i položaji u Qigong vježbama formiraju se načelom Yin / Yang: komplementarnim međusobnim odnosima kvaliteta kao što su brzo i sporo, tvrdo i mekano, višak ili nedostatak, vanjski i unutarnji. Qigong vježbe koriste ove kontrastne i komplementarne kvalitete za vraćanje sklada esencijalnim supstancama, organskim sustavima i kanalima.



Produljenje dugovječnosti

U Kini uporaba Qigong vježbi za održavanje zdravlja i liječenja bolesti nije zadovoljila one budiste i taoiste koji su se bavili strožom samodisciplinom. Htjeli su biti u stanju pojačati snagu Qi energije i učiniti unutarnje organske sustave još jačima. Ova tajna uporaba Qigonga uglavnom je bila ograničena na samostane, a tehnike nisu bile puno publicirane. Jedna od najtežih i duboko učinkovitih tehnika naziva se  Qigong čišćenje srži.

Praktičari uče svladati kompliciranu manipulaciju Qi-a usmjeravajući  je u osam izvanrednih kanala, a potom usmjeravajući Qi energiju kroz kanale u koštanu srž kako bi ju očistili i energizirali. Rezultat je, prema vjerskoj tradiciji, da redovnici mogu produžiti svoj životni vijek do 150 godina ili više. Daoisti imaju izreku: Sto dvadeset godina znači umrijeti mlad.

Iako samo nekolicina, ako i itko od nas, može posvetiti naše živote nepopustljivim praksama redovnika, zdravstvene prednosti Qigong vježbi svakako poboljšavaju kvalitetu života svakoga tko ih prakticira.

Redovnici mogu produžiti životni vijek do 150 godina ili više

Vođenje bitke

Oko 500. godine, u dinastiji Liang, Qigong su usvojili razni vojni umjetnici kako bi povećali izdržljivost i moć. Uglavnom su disanje, koncentracija i agilnost bili sredstva kojima su ratnici poboljšali njihovu dobrobit.

Postizanje prosvjetljenja

Budistički redovnici koji koriste Qigong vježbe u potrazi za višom svijesti i prosvjetljenjem usredotočeni su na sposobnost Qigonga da utječe na Shen. Učenje čišćenja srži dopušta praktičaru da stekne toliku kontrolu nad protjecanjem Qi energije da je može usmjeriti u čelo i podići svijest. Ostatak nas može uživati ​​u utjecaju Qigonga na naš Shen (duhovno tijelo / energija), ali na nižoj razini.

Bez obzira na razlog zbog kojeg koristite Qigong, praksa bi trebala povećati vašu Qi i dovesti je na višu razinu ako povećate koncentraciju, vježbate kontrolirano disanje i izvršavate Qigong rutine.



Temeljne tehnike

Ovo su osnovne Qigong vježbe:

Koncentracija

Koncentracija vodi i proizlazi iz Qi svijesti o energiji, tehnikama disanja i Qigong vježbi. To je proces usredotočenosti i istodobnog otpuštanja. Fokusiranje ne znači da ćete naborati čelo i naprezati se kako bi se koncentrirali.

Umjesto toga, kroz duboko opuštanje i širenje svoje svijesti, možete stvoriti okvir uma koji je dovoljno velik da obuhvati cjelokupnu funkciju duše i tijela – duha, ali dovoljno usredotočen da dopušta vanjske smetnje, brige i svakodnevne poteškoće.

To je proces usredotočenosti i istodobnog otpuštanja.

Disanje

U šestom stoljeću prije Krista, Lao Tzu je prvo opisao tehnike disanja kao način stimuliranja energije Qi. Od tamo su se razvile dvije vrste Qigong vježbi disanja: Buddhin dah i Daoistički dah. Obje metode pune tijelo s Qi i pomažu da se usredotočite na meditaciju.

Buddhin dah: Kada udišete, protegnite trbuh i ispunite ga zrakom. Kada izdahnete, stisnite trbuh, izbacujući zrak iz dna pluća, a zatim ga gurajte prema van dok se trbuh i prsa ne ispušu. Vi možda želite sporo udisati zrak brojeći do osam i izdisati brojeći do šesnaest. Dok udišete i izdišete, zamislite da pozivate vašu Qi energiju da teče kroz kanale. Iskoristite svoj um da pozovete Qi da teče; želite voditi protok, ne vući ga ili ga gurati.

Daoistički dah: Obrazac je suprotan od obrasca Buddhinog daha. Kad udahnete, zgrčite svoje trbušne mišiće. Kada izdahnete, opustite torzo i pluća. Dok putujete kroz ove korake, sjetite se da je Qigong proces izgradnje svijesti. Svakako treba vam biti ugodno kad obavljate rutinu i to je ono što je pravo za vas.

Vježbe za disanje potiču Qi protok energije

Vježbe za zagrijavanje (10 do 15 minuta)

Qigong vježba prva: Nježno ljuljanje

1. U trajanju od pet minuta, pustite da vam se obje ruke blago klate od ramena. Samo kretanje se pokreće iz vašeg struka. Nemojte se okretati iz koljena jer ih možete ozlijediti. Nadalje, uvijanje iz struka pruža masažu unutarnjim organima i pruža vam punu prednost vježbe.

2. Sada pustite ruke da u gibu dotiču ramena, svaka suprotno rame preko torza, a zatim natrag pa naprijed.




3. Držite koljena lagano savijena. Pustite da vam se kukovi njišu. Um neka vam bude bistar. U početku, usredotočite se na oslobađanje nepotrebnog i nesvjesnog stresa. Nakon nekoliko tjedana možete prebaciti fokus tako da mislite samo o zamahivanju vaših ruku i pokretu Qi energije.

Ovo vas uvodi u koncept svjesnosti sadašnjeg trenutka, istog koncepta koji se nalazi u Zen hodanju.

Ovo vas uvodi u koncept svjesnosti sadašnjeg trenutka, istog koncepta koji se nalazi u Zen hodanju.

Qigong vježba dva: Odskakivanje

U početku, pokušajte ovo vježbati jednu do tri minute.

1. Stopala su položena paralelno u širini ramena. Odskočite s opuštenim koljenima, dok vam ruke vise po strani. Trebali bi se osjećati prazno i neutralno. Ovo je nulta pozicija za vaše ruke. Kada se odbijaju naprijed-natrag, ruke u nultoj poziciji trebaju dobiti lijep efekt njihanja.

2. Držite ramena u prirodnom položaju; nemojte ih povlačiti natrag niti ih postaviti previše naprijed. Kada se nulta pozicija koristi na cijelom tijelu, trebali biste dobiti osjećaj dubokog opuštanja u cijelom tijelu. Ovaj proces donosi svijest o unutarnjoj napetosti, tako da možete učiniti nešto kako biste je rastjerali, ako to želite.

Kombinacija vježbi jedan i dva lagano masira sustave organa koji potpomažu dugovječnost.

Stanite tako da su vam stopala položena paralelno u širini ramena.

Vježbe svjesnosti

Qigong treća vježba: Harmonika

U ovom trenutku, osjećate energiju Qi koristeći ruke koje oponašaju oprugu harmonike ili pumpe za biciklu.

1. Zatvorite napola oči. Očistite um i koncentrirajte svoju pozornost na dlanove.

2. Dopustite da vam dah postane spor, lagan, nenaporan. Na neki način, stvarate trans.

3. Spojite ruke, dlanovi dodiruju prste koji pokazuju prema gore. Čakre na središtu dlanova – Laogong, trebaju se doticati. Te čakre su područja na kojima se Qi može osjetiti kako proizlazi iz tijela.

4. Polako odmičite svoje ruke, održavajući čakre usklađene. Kad su udaljene oko 30 cm, polako ih približite na najmanju moguću udaljenost.



5. Kompresirat ćete zrak između njih poput harmonike.

6. Osjetite toplinu ili trnce na Laogong točkama na dlanovima.

7. Polako pomičite ruke naprijed i natrag, mijenjajući daljinu dlanova. Ponovite tehniku ​​harmonike u različitim smjerovima: vodoravno, okomito i dijagonalno.

Ova vježba kultivira Qi, podiže svijest i senzibilizira. Kada prvi put osjetite Qi energiju, ona mijenja vaš um.

Čakre na dlanovima – Laogong

Qigong četvrta vježba: Proširenja Qi energije

Ako imate nedostatak Qi energije, trebali biste obaviti ovu vježbu s napola zatvorenim očima kako bi akumulirali Qi energiju.

1. Ako imate ustajalu Qi energiju, vježbu možete odraditi s potpuno otvorenim očima. Ubrzano udahnite kroz nosnice, a oči su vam otvorene ili polu zatvorene kada izdahnete.

2. Kada osjetite Qi, vježbajte svoju namjeru (što je dio uma / duha vježbe) i iskoristite svoj um da premjestite Qi iz svog tijela. Možete dopustiti Qi struji da ide prema van na izdisaj, a zatim je zadržite kada udišete.

3. Prvo pomičite Qi u orbitu od 2,5 cm od kože. Povećajte razdaljinu na 15 cm, pomaknite je prema van, pokušavajući postići udaljenost od 91 cm, ali pronađite točku u kojoj vam je ugodno. Zatim je vratite blizu vašeg tijela.

Ova Qigong vježba omogućuje komunikaciju s vašom Qi energijom. Povećanjem udaljenosti od tijela širite područje udobnosti – vaše polje velikodušnosti – u svijetu oko sebe. Imat ćete manje straha i veće sposobnosti. Postat ćete više centrirani, smireniji i samosvjesniji. Osjećat ćete se jače, zdravije i bit ćete više u harmoniji iznutra i izvana.



Qigong vježba pet: Pumpanje Qi energije

Ovo je teška vježba koja potiče Qi energiju duž dva izvanredna kanala: Du Mai i Ren Mai. Možete misliti na to kako se razvija, prenosi, jer vaš položaj ide od zgrbljenog, stava sličnog stavu gorile u uspravan položaj.

1. Prva pozicija gura Qi prema dolje. Dok ruke pomičete ravno prema dolje, vaša kralježnica i glava poravnavaju se prema gore. Zatim dopuštate Qi da teče natrag prema gore, ruke se podižu, koljena su savijena i dlanovi su postavljeni paralelno s podom. Vaša ramena se savijaju. Ponovite ovo šest ili sedam puta, udišite dok vam se ruke podižu i izdišite dok ruke idu prema dolje.

2. Ovu Qigong vježbu možete kombinirati s polaganim iskorakom prema naprijed: lijevo je koljeno savijeno i podignuto u prenaglašenom iskoraku. Kada se koljeno podigne, ruke idu prema dolje, kralježnica se ispravlja. Kada noga dotakne zemlju, ruke idu prema gore i leđa se zakrivljuju. Stavite noge vrlo lagano na tlo i dopustite da svaki korak bude usporen, u tempu koji smiruje i opušta. Ne zaboravite zadržati i obrazac disanja. Udišite dok vam ruke idu prema gore i vaša ramena se savijaju. Polako izdišite, širite prsa kada izravnate leđa. Ako vam je to neugodno, nemojte očajavati. Čak i na tečaju potrebno je neko vrijeme da usvojite ono što treba učiniti.

Du Mai i Ren Mai

Qigong vježba šest: Miješanje Qi energije

Ova vježba bi trebala pomoći da postanete svjesni raznih rezonanci Qi energije i naučite ih uklopiti u skladan tok.

1. Stanite s nogama razmaknutim u širini ramena, s koljenima lagano savinutima. Dopustite da vam ruke i ramena budu opušteni.

2. Pomaknite malo težinu na prednji dio stopala. Jednostavno budite svjesni prednje strane vašeg tijela. Usredotočite se na kanale koji prolaze duž prednje noge i torza, vrha vaših ruku i ramena i vašeg lice.

3. Nakon jedne minute, prebacite svoju težinu na pete. Postanite svjesni stražnjeg dijela tijela: leđa, vaše glave, ruku, kralježnice i nogu. Uz praksu, možete zadržati ove posture do pet minuta ili duže.

4. To možete učiniti i za lijevu i desnu stranu tijela.

5. U svakom slučaju, možda želite postati svjesni svakog dijela tijela. Na primjer, strana vaše glave, strana vaše ruke i torza, kukova, bočnog dijela nogu i gležnja, te duljine stopala. To čini vježbu meditacijom.

6. Sada, prebacujući se na više Nei Dan formu Qigong vježbe, ponovite prva tri koraka, ali se kretanje ne smije vizualno detektirati. Koristite svoj um da pomaknete svoju težinu naprijed i natrag, osjećajući da vaš Qi teče duž prednje i stražnje strane dijela tijela.

Qigong ima i Yin i Yang aspekte: Yin je biti to; Yang je raditi.

7. Zatim pokušajte osjetiti kako vaš Qi teče istodobno duž leđa i prednje strane. Učenici se često zbune idejom kada osjećaju dvije senzacija istodobno, no korisna je analogija razmišljati o žutoj boji i plavoj boji. Kada spojite te dvije boje, proizvodite zelenu boju. Zelena onda postaje vlastiti entitet sa svojom valnom duljinom. Isto vrijedi i za spajanje Qi energije s prednje strane i stražnje strane. Mješavina postaje još jedan entitet s vlastitom rezonancom.

ATMA – Pripremila: Suzana Prnjak

37 DANVANTARI AYURVEDA

DANVANTARI AJURVEDA

Velika knjiga o Ajurvedi

Knjiga detaljno opisuje sve aspekte Ajurvede: povijest, proces stvaranja, prakriti, mahabhute, doše i male, ayurvedsku dijagnostiku, različite vrste tretmana i ajurvedske proizvode.

Knjiga će vas naučiti kako da izračunate svoju tjelesnu konstituciju, izbalansirate prehranu, poboljšate svoj život, u slučaju neophodnosti dijagnosticirate zdravstveni problem i pronađete potreban lijek.

260 stranica, tvrde korice, format A4, full color

Cijena: 232 kn - Kupi ovdje

Prethodna objavaOčekujte najbolje, a to je upravo ono što ćete dobiti! -10 savjeta za nevjerojatan život
Slijedeća objavaŠto manje lažemo to smo zdraviji
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.