U proteklih četrdeset godina, meditacija je postala sastavni dio suvremene zapadne kulture, propisuju je liječnici, prakticiraju je poslovnih ljudi, umjetnici i znanstvenici , studenti, učitelji, vojnici i političari.




Unatoč rastućoj popularnosti meditacije, postoje zablude u vezi njenog prakticiranja koje sprječavaju mnoge ljude da se odluče na meditaciju i iskuse njenu dobrobit za tijelo, um i duh.

Mit # 1: Meditacija je teška

Istina: Smatra se da je meditacija ezoterična praksa rezervirana samo za svece, svete ljude i duhovne posvećenike. U stvarnosti, kada vam znanje prenese iskusan, obrazovan učitelj, meditacija je jednostavna i zabavna. Tehnike mogu biti jednostavne kao što je fokusiranje na dah ili tiho ponavljanje mantre.

Meditacija se može činiti teškom jer se previše koncentriramo, pretjerano smo vezani za rezultate ili nismo sigurni da stvari radimo ispravno. Prema našem iskustvu u „Chopra centru“, učenje meditacije od kvalificiranog učitelja je najbolji način da se osigura ugodan proces i da dobijete najviše od vaše prakse.

Učitelj će vam pomoći da razumijete ono što doživljavate, uklonite prepreke i stvorite brižnu dnevnu praksu.

Mit # 2: Morate smiriti svoj um kako bi bili uspješni u meditaciji

Istina: Ovo bi mogao biti broj jedan mit o meditaciji i uzrok je frustriranog odustajanja mnogih ljudi. Kod meditacije se ne radi o tome da moramo zaustaviti svoje misli ili pokušati silom isprazniti svoj um – oba pristupa samo stvaraju stres i još bučnije unutarnje brbljanje.

Mi ne možemo zaustaviti ili kontrolirati naše misli, ali možemo odlučiti koliko pažnje ćemo im dati. Iako ne možemo nametnuti tišinu našem umu, meditacijom možemo pronaći tišinu koja već postoji u prostoru između naših misli. Ovaj prostor između misli je čista svijest, čista tišina i čisti mir.

Kada meditiramo, koristimo objekt pažnje, kao što je naš dah, slika ili mantre, koji omogućuju našem umu da se opusti u ovom tihom toku svijesti. Kada se pojave misli, ne treba im suditi ili ih pokušati odgurnuti. Umjesto toga, nježno vratite pažnju na objekte pažnje.

U svakoj meditaciji postoje trenuci, čak i ako je samo mikrosekunda, kada um uranja u prazninu i doživljava osvježenje čiste svijesti. Redovitim prakticiranjem meditacije, sve više vremena ćete provoditi u tom stanju proširene svijesti i tišine.

Budite uvjereni – čak i ako osjećate da razmišljate tijekom cijele meditacije, vi i dalje primate dobrobiti svoje prakse. Niste doživjeli neuspjeh ili izgubili svoje vrijeme. Kada je suosnivač „Chopra centra“ dr. David Simon podučavao meditaciju, on je često govorio učenicima:

“Misao da imate misli može biti najvažnija misao koju ste ikada mislili, jer prije nego što ste dobili tu misao, možda niste ni znali da imate misli. Vjerojatno ste mislili da ste vi vaše misli.”

Primjećivanjem misli počinje pomak vaše unutarnje referentne točke od ega – uma do svjedočenja svijesti. Kako postajete sve manje poistovjećeni s vašim mislima i pričama, imate veći mir i otvoreniji ste za nove mogućnosti.




Mit # 3: Potrebne su godine posvećene prakse da bi iskusili dobrobit meditacije

Istina: Prednosti meditacije su i neposredne i dugoročne. Možete početi osjećati dobrobit prvi put kada započnete meditaciju ili u prvih nekoliko dana svakodnevne prakse. Mnoge znanstvene studije dokazuju kako meditacija duboko utječe na um i tijelo u roku od samo nekoliko tjedana prakse.

Na primjer, studija vođena na Sveučilištu Harvard i Massachusetts General Hospital otkrila je da samo osam tjedana meditacije – ne samo da pomogne ljudima iskusiti manju anksioznost i veći osjećaj mira; također poboljšava rast u područjima mozga koja su povezana s memorijom, suosjećanjem i regulacijom stresa.

U „Chopra centru“ mi obično čujemo od novih praktikanata kako mirno spavaju po prvi put u nekoliko godina nakon samo nekoliko dana dnevne meditacije. Druge uobičajene prednosti meditacije uključuju poboljšanu koncentraciju, smanjenje krvnog tlaka i pojačan rad imunološkog sustava.

Mit # 4: Meditacija je eskapizam (bijeg od “stvarnosti”)

Istina: Prava svrha meditacije nije isključivanje iz svega, već podešavanje i stupanje u kontakt s samim sobom. U meditaciji ćete zaroniti ispod uzburkane površine uma, koji ima sklonost neprestanom ponavljaju misli o prošlosti i briga oko budućnosti, do točke čiste svijesti.

U tom stanju svijesti transcendentnog, otpuštate sve što sami sebi propovijedate – tko ste, što vas ograničava – i doživljavate vaša najdublju istinu – da ste beskonačni i neograničeni. Redovitim prakticiranjem, možete očistiti prozore percepcije i vaša jasnoća se širi.

Dok neki ljudi pokušavaju iskoristiti meditaciju kao oblik bijega – kao način na koji izbjegavaju neriješene emocionalne probleme – ovaj pristup je protivan cijeloj mudrosti učenja meditacije i svjesnosti. U stvari, postoje razne tehnike meditacije posebno razvijene za identifikaciju i oslobađanje pohranjene emocionalne toksičnosti.

Ukoliko se suočavate s emocionalnom traumom, preporučujemo da radite s terapeutom koji vam može pomoći da sigurno istražite i iscijelite bol iz prošlosti i omogućiti vam da se vratite u svoje prirodno stanje cjelovitosti i ljubavi.

Mit # 5: “Nemam dovoljno vremena za meditiranje!”

Istina: Postoje zauzeti, produktivni rukovoditelji koji nisu propustili meditaciju u dvadeset i pet godina. Ako postavite meditaciju kao prioritet, vi ćete to učiniti. Ukoliko osjećate da vam je raspored prepun, ne zaboravite da je čak i samo nekoliko minuta meditacije bolje nego ništa.

Nemojte odustati od meditacije samo zato što je kasno ili se osjećate previše pospano. Na paradoksalan način, što redovitije meditiramo, mi zapravo imamo više vremena. Kada meditiramo, mi uranjamo i izranjamo u bezvremensko, bezprostorno područje svijesti… čiste svijesti koje je izvor svega što se očituje u svemiru.

Naše disanje i otkucaji srca se usporavaju, naš krvni tlak se snižava, a naše tijelo smanjuje proizvodnju hormona stresa i drugih kemikalija koje ubrzavaju proces starenja i daju nam subjektivni osjećaj da nam “ponestaje vremena”. U meditaciji, mi smo u stanju budnog počinka koji je izuzetno osvježavajuć za tijelo i um.

Redovitom meditacijom, ljudi primjećuju kako su u stanju ostvariti više dok rade manje. Umjesto da se muče kako bi postigli svoje ciljeve, oni provode sve više vremena “u toku” – usklađeni s univerzalnom inteligencijom koja sve orkestrira.




Mit 6: Meditacija je duhovna ili religiozna praksa

Istina: Meditacija je praksa koja nas prenosi iz bučnog lupetanja uma na mjesto mira i tišine. To ne zahtijeva određenu duhovnu vjeru i mnogi ljudi različitih religija prakticiraju meditaciju bez sukoba s njihovim trenutnim vjerskim uvjerenjima. Neki meditanti nemaju posebnih vjerskih uvjerenja ili su ateisti ili agnostici.

Oni meditiraju kako bi imali unutarnji mir i postigli brojne fizičke i psihičke zdravstvene prednosti ove prakse – uključujući snižavanje krvnog tlaka, smanjenje stresa i miran san. Izvorni razlog zbog kojeg je Deepak Chopra počeo meditirati je prestajanje pušenja. Meditacija nam pomaže da obogatimo svoj život.

Iako je njena prava svrha duhovna spoznaja, također nam omogućuje i da uživamo u svemu što činimo u našim životima.

Mit # 7: Trebao bih imati transcendentna iskustva u meditaciji

Istina: Neki ljudi su razočarani kad ne doživljavaju vizije, ne vide boje, ne lebde, ne čuju zbor anđela ili ne dožive uvid prosvjetljenja za vrijeme meditacije. Iako možemo imati niz prekrasnih iskustava za vrijeme meditacije, uključujući osjećaj blaženstva i jedinstva, to nije svrha prakse.

Prava prednost meditacije iskazuje se u ostatku dana kada obavljamo naše svakodnevne stvari. Kada izađemo iz meditacije, mi nosimo sa sobom dio mirnoće i tišine, koja nam omogućava da budemo kreativniji, suosjećajniji, usredotočeniji i puni ljubavi za sebe i sve koje susrećemo.

Chopra Wellbeing

Izvor: in5d

Prethodna objavaZašto radimo nešto što ne volimo?
Slijedeća objavaPogledajte što se događa kada ljudima kažete da su lijepi!
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.