Foto: healthyfoodhouse

Bol i napetost u ramenima i vratu su vrlo neugodne. Ne potječu nužno iz istog područja, budući da bol u vratu može biti uzrokovana sindromom sraza ramena, a bol u ramenu može biti rezultat napetosti u vratu.

Uvijek govori dobro o drugima…




Ipak, cijela stražnja strana tijela je međusobno povezana plitkom leđnom linijom koja se proteže od čela niz kralježnicu do dna nogu. To znači da disfunkcija na bilo kojem dijelu te linije može uzrokovati bol u određenom području.

Bol i neugodnost u ramenima i vratu su obično rezultat sljedećih slučajeva:

Stres – Uzrokuje mentalnu i fizičku napetost u tijelu

Tehnički vrat (položaj glave prema naprijed) – provodimo veliki broj sati zureći u mobitele, kompjutere ili televizijske ekrane, a ovaj položaj razvlači ekstenzore vrata i slabi tetive vrata, piše Healthy food house.

Zgrbljenost (držanje zaobljenog ramena) – kronična upotreba telefona i kompjutera vodi do držanja zaobljenog ramena.

Ove vježbe će vam pomoći ojačati mobilnost i stabilnost vrata i ramena, ojačati leđne mišiće i smanjiti stres:

Ti nisi ovo tijelo…

Torakalno istezanje – 3-5 ponavljanja

Sjedite na podu dok je sredina leđa naslonjena na pjenastom valjku ili savijenom ručniku, a glavu drže ruke, izdahnite i istegnite kičmu preko valjka.

Udahnite, zadržite dah, izdahnite i vratite se u prvobitni položaj.

Otvorena knjiga – 5 ponavljanja sa svake strane

Dok ležite sa skvrčenim koljenima naprijed, s rukama preko ušiju i laktovima prema naprijed, dišite i pokušajte istegnuti gornji lakat do maksimuma.

Izdahnite i spustite  gornji lakat na stražnju stranu da dotaknete tlo. Zadržite tako nekoliko minuta, opustite ramena, udahnite, izdahnite i vratite se u početni položaj.

77





Klizanje lopatice – 10-15 ponavljanja

Počnite na sve četiri, sa zglobovima ruke ispod ramena i koljenima ispod bokova, pritisnite jako dlanove i vrhove prstiju dok su laktovi u ravnom položaju.

Udahnite, povucite lopatice jednu prema drugoj, izdahnite, oslonite se na ruke i vratite se u početni položaj.

Gibanje glavom – 2 minute

Sjednite ili čučnite i držite glavu direktno iznad ramena i ruke uz tijelo. Udahnite, izdahnite i spustite lijevo uho prema lijevom ramenu. Držite i ponovite to na drugoj strani.

Sljedeće, izdahnite i okrenite glavu prema desnom ramenu, udahnite ponovo i vratite se u sredinu. Izdahnite i pogledajte preko lijevog ramena.

Ti nisi ovo tijelo…

Slijeganje ramenima – 10 ponavljanja

Počnite u istom položaju, udahnite i podignite ramena prema gore, prema ušima.

Izdahnite i spustite ih dolje i osjetite kako se lopatice vraćaju na svoje mjesto na leđima.

Izvlačenje (retrakcija) vrata – 6-8 ponavljanja

Ležeći na leđima sa savinutim koljenima i rukama uz tijelo, udahnite i izbacite bradu naprijed prema stropu dok stražnja strana glave ostaje na podu.

Nakon toga izdahnite i uvucite bradu unutra prema grlu.

Uvijek govori dobro o drugima…




Kruženje vratom – 3 kruga s svake strane

Sjednite ili čučnite, udahnite, izdahnite i nježno spustite lijevo uho prema lijevom ramenu.

Privucite bradu prema prsima, udahnite i približite desno uho prema desnom ramenu. Obrnite krug.

Kruženje rukom na koljenima – 3-5 ponavljanja za svaku ruku

Iz iste početne pozicije pružite dlanove i palac naprijed. Udahnite, pružite lijevu ruku prema stropu i zadržite ju.

Izdahnite, rotirajte dlan dalje od svog tijela i kružite s rukom dok se vrati uz bok tako da dlan gleda prema vani, a mali prst naprijed. Izdahnite obrnite krug, pauzirajte i vratite se u početni položaj.

Ti nisi ovo tijelo…

Širenje krila – 2 minute

Počnite sjedeći na stolici s glavom postavljenom direktno iznad ramena i rukama ispruženim direktno sa strane prema vani u ravnini s ramenima. Izdahnite i podignite ruku iznad glave s dlanovima naprijed.

Lijeva ruka bi trebala biti dolje uz bok. Savijte laktove i pružite prste jedne prema drugima na sredini leđa. Zadržite ih i vratite prema početnoj poziciji.

Dodatno, dokazano je da je masaža efikasan lijek u slučaju boli vrata i leđa.

Prema dr. Mercoli:

„Jača masaža stimulira cirkulaciju krvi što poboljšava dotok kisika i nutrijenata prema tkivu tijela i pomaže limfnom sistemu da izbaci štetne tvari. Ublažava napetost i zagropane mišiće kao i krute zglobove što poboljšava mobilnost i fleksibilnost.“

Kažu da masaža povećava aktivnost vagus živca, jednog od 10 moždanih živaca, koji utječe na lučenje hormona koji apsorbiraju hranu, otkucaje srca i respiratorni sistem. Dokazano je da je masaža efektivna terapija za niz različitih srčanih problema – naročito napetosti vezane sa stresom. Kako navodi iVillage:

Uvijek govori dobro o drugima…




„(A) … studija s Tajlanda ukazuje na to da tradicionalna tajlandska masaža može smanjiti intenzitet boli, napetost mišića i anksioznost među ljudima s boli u ramenima. U međuvremenu, istraživanje s Toucs Research Institute (Institut za istraživanje dodira) sa Sveučilišta u Miamiju u Floridi, otkrilo je da kada odrasli s boli u rukama prođu terapiju masažom od četiri tjedna, osjećaju značajno manje boli, anksioznosti i depresije.

Druga studija s Touch Research instituta dokazala je da trudnice koje su bile depresivne i koje su primale masažu od njihovih partnera dva puta tjedno, imale su mnogo manje boli u koljenima i leđima i manje simptoma depresije tijekom druge polovice trudnoće.“

Dodatno, ovdje je nekoliko efektivnih metoda za koje je potvrđeno da  mogu ublažiti bol i s kojima se može izbjeći uzimanje lijekova:

  • Kiropraktički tretman
  • Akupunktura
  • Terapija infracrvenim laserom
  • Tehnika emocionalne slobode (EFT)

ATMA – Pripremila: Suzana Dulčić

59 KAKO ISCIJELITI BOLOVE U LEĐIMA

Dr John Sarno: KAKO ISCIJELITI BOLOVE U LEĐIMA

Povezanost uma i tijela - bolove u leđima moguće je iscijeliti bez lijekova, operacija i tjelovježbe!

Stres je najčešći izvor bolova u donjem dijelu leđa, tvrdi dr. John Sarno. Ali taj bol nije posljedica ozljeda ili devijacija ili trenutačnih životnih okolnosti, nego potisnutih i nerazriješenih emocionalnih problema koji izazivaju napetost u tijelu i u konačnici sprečavaju dotok kisika u živce i mišiće.

Ovaj pionirski pristup pomogao je tisućama ljudi, a u knjizi otkrijte koliko je čvrsta i neraskidiva veza između uma i tijela te kako osvještavanjem stvarnih uzroka bolova zauvijek možete iscijeliti svoje probleme s leđima.

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.