Tradicija bogate blagdanske trpeze izvrstan je izlet za naša nepca, ali ne i baš tako dobro razdoblje za zdravlje. Na dodatno unošenje šećera i masnoća posebno moraju pripaziti ljudi sa zdravstvenim problemima, ali i svi oni koji računaju da će u novogodišnjoj noći stati u omiljene opravice.

Dobre vijesti su da odricanje slasnih zalogaja, bogatih salata, priloga i slastica ipak nije potrebno, već bi naglasak trebao biti na zdravoj pripremi hrane.

Huffingtonpost preporučuje osam najzdravijih ulja koja bi moga nutricionistički oplemeniti hranu i odagnati sve bojazni oko zdravstvenih problema ili suvišnih kilograma.

1. Bademovo ulje
Zasićene masti: 7%
Mononezasićene masti: 65%
Polinezasićene masti: 28%
S visokim udjelom mononezasićenih masnoća, bademovo ulje jedna je od najzdravijih mogućih opcija kada su  u pitanju ulja.

2. Ulje avokada
Zasićene masti: 17%
Mononezasićene masti: 65%
Mononezasićene masti: 18%
Ulje od avokada ima nešto više zasićenih masnoća od većine orašastih ulja, ali može imati veliku ulogu u sprječavanju bolesti desni.

3. Ulje lješnjaka
Zasićene masti: 7%
Mononezasićene masti: 82%
Polinezasićene masti: 11%
Sa 82% mononezasićenih masti i samo sedam posto zasićenih masti, ulje od prešanog lješnjaka je zdravo za srce. Ima izražen okus lješnjaka zbog čega je idealan kandidat za pripremu slastica.

4. Ulje od sjemenki lana
Zasićene masti: 7%
Mononezasićene masti: 65%
Polinezasićene masti: 28%
Osim što ima nizak udio zasićenih i visok udio mono i poli nezasićenih masti, ulje od sjemenki lana odličan je izvor omege-3 koja se nalazi u biljkama: alfa-linolenske kiseline.

5. Orahovo ulje
Zasićene masti: 9%
Mononezasićene masti: 24%
Polinezasićene masti: 67%
Ulje od oraha veliki je izvor omega-3 i omega-6 masnih kiselina, koje pomažu u očuvanju srca i može pomoći u smanjenju rizika od nekih vrsta raka.

6. Ekstra djevičansko maslinovo ulje
Zasićene masti: 14%
Mononezasićene masti: 78%
Polinezasićene masti:  8%
Najpoznatije od zdravih ulja, ekstra djevičansko maslinovo ulje štiti srce utječući na razinu dobrog kolesterola. To također može pomoći smanjiti rizik od raka.

7. Ulje konoplje
Zasićene masti: 10%
Mononezasićene masti: 15%
Polinezasićene masti:  75%
Bogat izvor omega-3 masnih kiselina, ulje od konoplje može se koristiti za pečenje, kuhanje i preljeve, iako se mora pohraniti na hladno mjesto.

8. Ulje od sjemenki grožđa
Zasićene masti: 10%
Mononezasićene masti: 17%
Polinezasićene masti:  73%
Ulje od sjemenki grožđa bogato je omega-6 masnim kiselinama, a pripada skupini svestranih i jeftinih zdravih ulja.

dnevno.hr

Prethodna objavaKula od pijeska
Slijedeća objavaPreminuo majstor indijske glazbe Ravi Shankar
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.