“Vrhunska vještina se sastoji u slamanju neprijateljskog otpora bez borbe.” -Sun Tzu

Uvijek govori dobro o drugima…




“Beskorisno je boriti se protiv ljudske krutosti ili se svađati oko njihovih iracionalnih pojmova. Vi ćete samo gubiti vrijeme i postati blokirani u tom procesu. Najbolja strategija je jednostavno prihvaćanje krutosti u drugima, izvana pokazujući poštovanje njihove potrebe za redom. Međutim, sami trebate raditi na očuvanju vašeg otvorenog duha, ostavljanju loših navika i ciljanom kultiviranju novih ideja.”- Robert Greene

Zamislite da ste se vratili u srednju školu, a zlostavljač vas počinje ismijavati pred svima. Što ćete učiniti? Hoćete li i vi njega početi ismijavati? Plakati? Pobjeći? Udariti ga? Što? Odgovor nije ni jedan od gore navedenih.

Najbolji način da se nosite sa zlostavljačem koji vas ismijava je da ismijavate sami sebe više od zlostavljača, piše Educate inspire change. Najgori način rješavanja zlostavljača je osvetiti se. To je zato što odmazda produžuje agendu agresora i dovodi do nasilja, dok se u ismijavanju sebe koristi samoomalovažavajući humor kako bi se izbacilo iz takta agresora, i time ga se dovodi u zbunjujuću psihosocijalnu dilemu.

To je moćna psihološka igra. Zlostavljač očekuje da ćete i vi njega ismijavati ili da ćete plakati, pobjeći ili ga udariti; ali ne očekuje da ćete sami sebe ismijavati.

Kao što je Carlos Castaneda rekao:

Ne vjeruj svemu što misliš…

“Osjećaj važnosti čini da se osoba osjeća teško, nespretno i isprazno. Da bi osoba bila ratnik ona treba biti fluidna, treba biti svjetlost … Osjećaj važnosti je čovjekov najveći neprijatelj. Ono što ga oslabljuje je osjećaj uvrijeđenosti zbog onoga što je netko učinio ili nije učinio.  Osjećaj važnosti zahtijeva da netko provede većinu svog života uvrijeđen zbog nečega ili nekog … Prosječni čovjek je ovisan o svojim bližnjima, a ratnik je ovisan samo o beskonačnosti.”

Odbacimo težinu samovažnosti i umjesto toga prihvatimo svjetlo humora. Osjećajmo se “uvrijeđeni”, ali zatim otpustimo taj osjećaj, kao što spužva apsorbira vodu i zatim se iscijedi. Ključ nije zadržavati uvrijeđenost i biti sitničav zbog nečijeg djelovanja, već sve to nadići kroz humor. Budite prisutni, doživite uvredu, bol, sramotu, a onda sve otpustite kroz smijeh. Kao što Mark Twain kaže:  “Humor je najveći blagoslov čovječanstva. Protiv napada smijehom ništa ne možete poduzeti.”

Boksači, vojnici, majstori borilačkih vještina i svi pojedinci koji svoje umove i tijela drže u vrhunskom stanju: svi su pametni i zdravi do točke u kojoj idiotski i nezdravo uništavaju sve čemu su težili zbog egoizma, patriotizma ili pohlepe, uništavajući na taj način sve što su teškom mukom postigli.

Gotovo svaka filozofija borilačkih vještina može se složiti da je poanta učenja borbe da se ne morate boriti. Ali, nažalost, gotovo svaki majstor borilačkih vještina na kraju biva zaveden egom, novcem ili i s jednim i drugim. Razmislite o tome. Pokazuju nasilje za novac i glorifikaciju ega, nehotice idu protiv onih principa iza kojih koje stoje (ili su nekoć stajali). Tužno. Ne možete čak ni uključiti televizor, a da ne vidite idiota kako idiotski udara drugog idiota svojim idiotskim šakama. Patetično.

77





Ali, hej, čak i Bruce Lee bio je žrtva glorifikacije ega, novca i Hollywoodizacije Kung Fua. To je nešto za što sam siguran da bi naučio žaliti da je živio dovoljno dugo. Imao je samo 32 godine kada je umro.

Umjetnost borbe bez borbe izvorno je prikazana u njegovom filmu „Na zmajevom putu“ (Enter the Dragon). Ideja se jednostavno temelji na nadmudrivanju “protivnika”, tako da do borbe ne treba ni doći. To obuhvaća osnovno načelo učenja borbe, tako da se ne morate boriti, a to je inherentno nenasilno. Ideja je iznimno moćna i vrlo je djelotvoran alat.

“Još nisi potpuno otvorio srce, životu, svakom trenutku. Mirni put ratnika ne podrazumijeva neranjivost, već apsolutnu ranjivost – prema svijetu, životu i Prisutnosti koju osjećate. Cijelo sam vam vrijeme pokazivao primjerom da ratnikov život nije o zamišljenoj savršenosti ili pobjedi; riječ je o ljubavi. Ljubav je ratnički mač; gdje god siječe, daje život, a ne smrt.”- Dan Millman

U filmu, lik Bruce Leeja “vara” drugog lika kako bi se izbjegao boriti protiv njega. Nije da se boji borbe s njim, već zaista nema smisla da se bori s njim samo da bi dokazao da ga može pobijediti. Zna da ga može pobijediti. Ali bi mu radije dao lekciju. Stoga umjetnost borbe bez borbe zahtijeva da se prevari situacija. Ima što je potrebno da se izdigne iznad situacije, koristeći meta – um.

Ne vjeruj svemu što misliš…

Ne samo da ima sposobnost nadmudriti protivnike, već i sposobnost da iznad svega razumije vlastite emocije (tj. izdiže se iznad osjećaja ljutnje, ljubomore ili osvete). To je svojevrsna emocionalna alkemija koja se u ovom trenutku mora svladati kako bi se uhvatila u situaciji prije nego što se eskalira u nasilje.

Evo u čemu je stvar: nasilno djelovanje u nasilnoj kulturi samo produžuje nasilje. Slično tome, nemoralno djelovanje u nemoralnom društvu samo produžuje nemoralnost. Nezdravi postupci izazivaju nezdravo djelovanje. Kao što je rekao Gandhi, “Oko za oko i cijeli svijet bi bio slijep.”

Da cijeli svijet ne bi bio slijep, na koncu se netko tko je dovoljno pametan, mora probuditi, progutati ponos, mudro razmisliti, a ne djelovati vođen emocijama i zaustaviti začarani ciklus. Onaj tko provodi umjetnost borbe bez borbe je upravo onaj tko završava nasilni i nemoralni ciklus. Taktike i metode koje se koriste u prakticiranju ove umjetnosti mogu biti bezbrojne i dalekosežne, i uvijek ovise o situaciji.

Ključ je pronaći sredinu. U nasilnoj kulturi, najgore što možete učiniti je reagirati nasilno (nasilje se treba koristiti samo kao čin samoobrane pa čak i onda treba ga upotrijebiti samo kao posljednje sredstvo). Druga najgora stvar koju možete učiniti jest da budete samodopadni i dopustiti da se dogodi zločin. Najbolji korak djelovanja je biti proaktivno nenasilan.

Uvijek govori dobro o drugima…




Slično tome, u nemoralnom društvu, najgore je biti nemoralan i počiniti zločine. Druga najgora stvar je ostati previše moralan (slijepa vjera, biti ovisan o status quo) i jednostavno dopustiti zločinima da se dogode. Najbolji korak djelovanja je da se amoralno reagira kroz taktičku građansku neposlušnost protiv nemoralnog sustava ili na smiješne nenasilne načine.

Građanski neposluh sličan je kao kad nekoga tko se želi boriti „prevarite“ kako bi shvatio da se ne treba boriti. To je nadmudrivanje nasilnika, bilo da je nasilnik zlostavljač iz školskog dvorišta, policajac koji pretjerano reagira ili sama država. Kao što je Howard Zinn napisao: “Građanski neposluh nije naš problem. Naš problem je civilna poslušnost.”

Riješimo problem građanske poslušnosti provedbom umijeća borbe bez borbe. Smijehom posramiti sustav (zavaravajući ga) da postane zdraviji je daleko superiorniji i moralniji od korištenje taktike zastrašivanja i nasilja, što je inferiorno i nemoralno.

Umjetnost borbe bez borbe je slavlje trikova i satire, a ne pištolja i nasilja. To je razumijevanje da je nasilna osoba gotovo uvijek simbol neuspjeha. Nasilje je u najboljem slučaju nezrelo – i smrtonosno u najgorem slučaju.

Ne vjeruj svemu što misliš…

Kad smo suočeni s nasiljem, uvjetovani smo da djelujemo nasilno. Kad smo suočeni s ratom, uvjetovani smo da želimo rat. Kad nas zadirkuje nasilnik, “trebali bismo” uzvratiti, ili se zadirkivati, pobjeći ili se boriti. Ali umjetnost borbe bez borbe mijenja ime igre. Skida ego s prijestolja ništavila mijenjajući način na koji se igra “obično” igra. To nas tjera da postanemo beskonačni igrači koji igraju igru ​​života, umjesto ograničeni igrači koje na kraju izigra igra.

Kao što je E.E. Cummings rekao: “Biti nitko drugi osim onoga što jesi u svijetu koji radi najbolje što zna, noću i danju, da bi učinio sve ono što drugi žele, znači voditi najtežu bitku koju bilo koje ljudsko biće može voditi; i nikad se ne prestati boriti.”


ATMA – Pripremila: Suzana Dulčić

36 TAO TE CHING

Lao Tzu: TAO TE CHING

O umijeću sklada

“Novi počeci su često prerušeni u bolne završetke.”

Knjiga mudrih i dubokih uvida o životu i prirodi, pisanih u obliku pjesama, za koju se pretpostavlja da je napisana prije 2500 godina. Predstavlja srž taoističke misli.

Pisana silovitim jezikom punim smionih i bujnih izraza koji svoj najbolji oblik pronalaze u paradoksu. Drevna mudrost pisana univerzalnim i bezvremenim jezikom.

Cijena: 199 kn - Kupi ovdje

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.