Background photo created by kjpargeter - www.freepik.com

Jednostavno zato što nosite genetsku mutaciju koja vas predisponira za bolesti, nije vam suđeno da ih razvijete. Samo 5 posto mutacija povezanih s bolešću ima potpuni učinak na fenotip, što znači da gen izravno uzrokuje poremećaj! Kroz vaš dnevni izbor, možete optimizirati kako se ponašaju vaši geni, pomažući „uključiti“ gene koji promiču dobro zdravlje i „isključiti“ gene koji promiču bolesti. Evo što smatram za šest najvažnijih koraka koje možete poduzeti da biste postali autor svoje biološke sudbine!

OGLAS 78 300×600 centriran




Desetljećima su medicinski znanstvenici vjerovali da geni određuju našu biološku sudbinu. Ako su rak, srčane bolesti ili dijabetes bili dio naše obiteljske povijesti, razvoj tih bolesti činio se neizbježnim. Međutim, zahvaljujući sve većem broju genetskih istraživanja, sada znamo da geni nisu naša sudbina.

Iako ne možemo mijenjati strukturu naših gena ili slijed naše DNA, možemo utjecati na aktivnost naših gena kako bismo stvorili dobro zdravlje i blagostanje.

Svi smo naslijedili oko 23.000 gena od naših roditelja. Neki od tih gena uključuju genetske mutacije, koje su varijacije gena koje mogu utjecati na to kako se taj gen izražava u vašem tijelu. Dok 95 posto mutacija povezanih s bolešću povećava rizične faktore za bolest, oni ne predviđaju bolest. Drugim riječima, jednostavno zato što nosite genetsku mutaciju koja vas predisponira za bolesti srca, nije vam suđeno da je razvijete. Samo 5 posto mutacija povezanih s bolešću ima potpuni učinak na fenotip, što znači da gen izravno uzrokuje poremećaj.

Evo još više dobrih vijesti: Imate mogućnost utjecati na izražavanje 95% mutacija povezanih s bolestima, uključujući gene za Alzheimerovu bolest, bolesti srca, dijabetes i mnoge vrste raka.

Kroz vaš dnevni izbor, možete optimizirati kako se ponašaju vaši geni, pomažući „uključiti“ gene koji promiču dobro zdravlje i „isključiti“ gene koji promiču bolesti, piše Chopra.com. Evo što smatram za šest najvažnijih koraka koje možete poduzeti da biste postali autor svoje biološke sudbine:

39

1. Spavanje

Tijekom dubokog sna, vaše tijelo oslobađa nagomilani stres i toksine dok regulira i popravlja staničnu aktivnost. Ako neprestano premalo spavate, vjerojatnije je da ćete imati oslabljen imunološki sustav i kroničnu upalu, što je povezano s mnogim bolestima, uključujući Alzheimerovu bolest, pretilost, fibromijalgiju, probavne smetnje i neke vrste raka.

Nedavne studije spavanja i gena otkrivaju da čak i samo nekoliko dana deprivacije sna može imati snažan učinak na vaše gene. Na primjer, jedna studija koju su proveli istraživači U.K. otkrili su da su nakon samo tjedan dana spavanja manje od šest sati noću, sudionici istraživanja doživjeli promjene u više od 700 gena, uključujući gene koji utječu na metabolizam i upalne, imunološke i stresne reakcije.

Većina odraslih osoba treba između 7 do 9 sati sna svake noći (spavanje koje nije izazvano lijekovima ili alkoholom).

77





2. Meditacija

Meditacija je jednostavna praksa koja nas vodi u stanje dubokog opuštanja koje otklanja umor i nagomilani stres koji ubrzava starenje i razvoj bolesti. Istraživanja pokazuju da ljudi koji meditiraju redovito manje razvijaju hipertenziju, bolesti srca, tjeskobu i druge bolesti povezane sa stresom. Primjerice, nedavna studija provedena u Chopra Centru otkrila je da su nakon samo nekoliko dana meditacije sudionici doživjeli dvostruko ili trostruko potiskivanje aktivnosti gena povezanih s virusnom infekcijom i zacjeljivanjem rana.

Bilo je i korisnih promjena u genima povezanih s rizikom za Alzheimerovu bolest. Možda je najupečatljiviji rezultat bio taj što su praktikanti meditacije doživjeli dramatičan porast aktivnosti telomeraze, enzima koji  je zadužen za borbu protiv starenja. Telomeraza je enzim koji se nalazi u našim stanicama i koji obnavlja i obnavlja telomere, čepove na krajevima naših kromosoma koji štite naše gene. Dulji telomeri povezani su s većom dugovječnošću i zdravljem.

Imajte na umu da su se te pogodnosti dogodile brzo, u roku od nekoliko dana. Svakodnevnom meditacijom, čak i ako meditirate samo nekoliko minuta, doživjet ćete mnoge neposredne i dugoročne koristi za vaše zdravlje i dobrobit.

OGLAS 78 300×600 centriran




3. Tjelesna aktivnost

Vaše tijelo je namijenjeno za kretanje, a redovito vježbanje je ključ za zdravlje i dugovječnost. Rizik od bolesti naglo se povećava dok starite ako vodite sjedilački način života. Zapravo, drastična neaktivnost na kraju dovodi do 30% viših stopa smrtnosti za muškarce i dvostruke stope smrtnosti za žene.

Prednosti redovite tjelesne aktivnosti su brojne, uključujući povećanu mišićnu masu, gustoću kostiju, aerobni kapacitet i snagu. Ne samo da tjelovježba održava tijelo mladim, već i oslobađa od stresa, poboljšava vaše raspoloženje i povećava sposobnost mozga da uči, prilagođava se i obavlja druge kognitivne zadatke.

Kada je riječ o tjelovježbi, važno je pronaći fizičke aktivnosti u kojima uživate i zatim ih treba redovito obavljati. Ako vodite sjedeći život, počnite polako. Ako je trenutno hodanje najbolje što možete učiniti, hodajte oko kvarta, učinite to i iznenadit ćete se koliko brzo ćete povećati svoju izdržljivost i entuzijazam za kretanje i disanje.

39

4. Zdrave emocije

Vaše raspoloženje ima velik utjecaj na vaše tijelo. Kemijske poruke govore svakoj stanici kako se osjećate. Na svoj način, stanica može biti sretna ili tužna, uznemirena, radosna ili očajna.

Kada osjetite strah ili tjeskobu, vaše tijelo reagira odgovorom „bori se ili bježi“, što povećava broj otkucaja srca i povećava proizvodnju kortizola, adrenalina i drugih takozvanih hormona stresa. Živjeti u stanju kroničnog stresa može dovesti do povećane upale u tijelu i razvoja kroničnih bolesti.

S druge strane, kada kultivirate zdrave emocije, promičete samoizlječenje i samoregulaciju u vašem tijelu. Zdravi osjećaji uključuju ljubav, ljubaznost, radost, suosjećanje, ravnodušnost, zahvalnost i mir.

Postoji bezbroj načina za kultiviranje zdravih emocija. Možete početi tako što ćete napraviti popis zdravih emocija i zapisati jednu aktivnost ili iskustvo koje proširuje tu emociju u vašem životu. Tada svaki dan posvećujte malo vremena angažiranju u toj aktivnosti s namjerom da proširite svoje emocionalno blagostanje i sreću.

75



5. Optimalna prehrana

Ključ za optimalnu prehranu je favoriziranje raznih svježih, cjelovitih namirnica (uključujući obilje povrća, začina, voća i biljaka) – dok se eliminira rafinirana, prerađena hrana, koja je lišena vitalnih hranjivih tvari i sadrži mnogo šećera, umjetnih sastojaka i drugih štetnih kemikalija.

Prerađena hrana glavni je izvor kronične upale koja je temeljni uzrok mnogih ozbiljnih bolesti. S druge strane, cjelovite, svježe namirnice smanjuju upalu i daju tijelu vrijedne vitamine, minerale i vlakna. Evo još nekoliko smjernica koje će osigurati da vaš izbor hrane optimizira vaš genetski izraz i zdravlje:

  • Jedite organsku hranu kad god je to moguće
  • Jedite lokalno uzgojeno svježe sezonsko povrće i voće
  • Jedite samo kada ste gladni i uživajte u razumnim količinama

Također obratite pažnju na to kako se osjećate kad pojedete određenu hranu. Ako se osjećate energično i radosno, to je znak smanjenja upale. A kada se osjećate letargično, nemirno ili razdraženo nakon jela, to je znak da ono što jedete povećava upalu.

OGLAS 78 300×600 centriran




6. Uzemljenje

Sjećate li se kada ste zadnji put hodali vani, osjetili val energije i dobrobiti dok ste se povezivali sa zemljom pod nogama? Sada postoje znanstvene studije koje pokazuju da ovaj čin uzemljenja ima velike prednosti za vaše zdravlje, što uključuje:

  • Olakšanje stresa
  • Smanjenu upalu
  • Ublažavanje boli u mišićima
  • Poboljšanu cirkulaciju i poboljšanu kožu

Svaki živi organizam, uključujući i ljudska bića, ima biopolje, koje je elektromagnetsko polje. Kada vaša bosa stopala dodiruju zemlju, koja je također elektromagnetska, negativni ioni iz Zemljine površine ulaze u vaše tijelo kako bi ispraznili mnoge nesparene pozitivne ione (ili slobodne radikale) koje ste akumulirali iz života u suvremenom svijetu.

Ti slobodni radikali se pojavljuju zbog redovitog izlaganja toksinima iz okoliša, teškim metalima, zračenju i kemikalijama u opskrbi hranom. Slobodni radikali su povezani s bolešću, upalom i ubrzanim starenjem.

Kada hodate bosi po pijesku, zemlji ili travi, ljekovite moći Zemlje neutraliziraju slobodne radikale i nadopunjuju vašu energiju. Uzemljenje je jednostavna, ugodna praksa i sve što trebate učiniti je dotaknuti zemlju kad god i koliko god možete.

Dr. Deepak Chopra

ATMA – Pripremila: Suzana Dulčić

63 PLACEBO

Dr. Joe Dispenza: PLACEBO STE VI

Ozdravljenje umom je moguće!

Dr. Joe Dispenza smatra da smo placebo mi sami – naše misli, stavovi, uvjerenja i percepcije koje oblikuju našu stvarnost pa tako i zdravlje. Donosi potvrđene slučajeve ljudi koji su oboljeli pa čak i umrli jer su povjerovali u, pokazalo se, pogrešno postavljenu fatalnu dijagnozu. Ako je moguće da naše misli budu tako moćne, zašto ih ne iskoristiti za ozdravljenje i kvalitetniji život?

"Čitanje ove knjige je poput pretplate na najbolje moguće zdravstveno osiguranje na svijetu." - Sonia Choquette

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.