Foto: pixabay.com

Hrana nam često postaje zamjena za ljubav, “punjač” za osjećaj neispunjenosti. Zbog toga, usprkos svim uloženim naporima, vrlo malo ljudi zaista uspije trajno smršaviti, jer neprerađeni problemi psihološke prirode ostaju neriješeni. Pogledajmo kako nezadovoljene emocije i potrebe utječu na prekomjernu težinu i što napraviti.

atma.hr – 78




Blokirana potreba za ljubavlju

Ako u vezama stvari krenu loše, mi ne rješavamo probleme, već “nalijećemo” na frižider. Strahovi od odbacivanja, navike i ukorijenjeni stavovi ne daju nam da riješimo probleme, već ih zatrpavamo hranom.

Blokirana potreba za priznanjem

Možete svoje želje zanemariti potpuno i slijepo pratiti druge osobe, prilagođavajući se njihovim željama.

“Sve za tebe, nema veze što mene ne primjećuješ!”

Takva spremnost na žrtvu je preplavljena posljedicama: zaboravljate na sebe, blokirate potrebu za pažnjom, bliskošću, potrebu za normalnim načinom života.

Što raditi?

1. Prvo, priznajte sebi što osjećate i koji problem imate. Ovo je teže nego otvoriti čokoladu, ali će pozitivno i trajno utjecati na vaše emocije i zdravlje.

2. Počnite slušati svoje osjećaje. Razgovarajte s bliskim ljudima. Vjerovali ili ne, ali konstruktivan razgovor može riješiti većinu problema. Shvatite da nitko ne može čitati vaše misli. Tišina i pasivna agresija u odnosima uvijek dovodi do ogorčenja i bijesa.

atma.hr – 75



Zabrane i prekomjerna težina

Ako u našem životu postoje mnoge zabrane i strahovi, ako stalno kontroliramo sebe, onda hrana postaje sredstvo da zaboravimo na disciplinu, kontrolu i obaveze.

Kada osoba teži da bude savršena, pokušavajući udovoljiti visokim standardima i zahtjevima, ponekad se hrana pretvara u jednini izlaz.

Rješenje je istovremeno jednostavno i složeno: dozvolite sebi da se razlikujete od ideala i razgovarajte sa svojim tijelom i obećajte mu da ćete se prema njemu odnositi pažljivije.

Tri korisne vježbe:

Popis zadovoljstva

Razmislite i napravite popis svega u životu što volite i što vas raduje, a da to nije hrana. Zatim primijenite to znanje u praksu. Možda ćete uživati u masaži, kadi punoj vode, šetnjama u prirodi, jogi, odlasku u kazalište, meditaciji, nekom kreativnom hobiju uz šalicu čaja…

“Pojest ću to za 7 minuta”

Ako uhvatite sebe da idete prema frižideru, a da niste ni gladni, kažite sebi: “Pojest ću to za 7 minuta.” Zatim odmah smislite popis zadataka kojima ćete popuniti vrijeme.

Nagon za hranom možda će nestati ako se okupirate poslom.

“Prekidač”

Otkrijte koji događaji vas tjeraju da se pretrpavate hranom: PMS, nedostatak sna, ljutnja, briga, tuga, itd. Na neki način sebi skrenite pažnju s hrane u tim periodima i prošetajte, porazgovarajte sa sobom i razbistriti misli.

Vrlo je važno shvatiti i prihvatiti da je hrana gorivo, a ne utjeha.

Prilagođeno sa: stil.kurir

atma.hr – 78




OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here