Bol u leđima je jedan od najčešćih zdravstvenih problema u svijetu, pogotovo u tzv. zapadnom. Zapravo, jedna polovica radno sposobnih Amerikanaca doživljava simptome boli u leđima svake godine, dok jedna trećina Amerikanaca u srednjim pedesetima pati od kroničnih bolova u vratu ili leđima.

Gledajući ove statistike teško je povjerovati da bol u leđima doslovno ne postoji u nekim autohtonim kulturama, a njihove kralježnice i diskovi ne pokazuju gotovo nikakve znakove degeneracije i u starijoj dobi.

Esther Gokhale, akupunkturistica iz Palo Alta u Kaliforniji, je vjerojatno otkrila razlog ovog čudesnog zdravlja kralježnice kod autohtonih starosjedilaca.

Nakon što se i sama borila s teškim bolovima u leđima puna dva desetljeća, bila je frustrirana rješenjima koje nudi zapadna medicina i odlučila se potražiti alternativna rješenja. Mislila je: “Idi tamo gdje stanovništvo nema takve probleme i saznaj što oni rade.”

Gokhale je tako putovala do najudaljenijih krajeva Zemlje kako bi proučavala kulture s najnižim stopama bolova u leđima i došla do nekih zanimljivih zaključaka.

Promatrala je autohtone ljude kako bi pronašla razlike u tome kako su oni hodali, stajali i sjedili.

“Imam sliku u mojoj knjizi na kojoj su dvije žene koje provode sedam do devet sati svaki dan pognute, prikupljajući vodene kestene.”, rekla je Gokhale. “One su vrlo stare i nemaju bolove u leđima.”




Nakon nekog vremena, Gokhale je pronašla ono što je zajedničko među svim tim plemenima, koji nisu imali bolove u leđima. Bio je to oblik njihove kralježnice koji se prilično razlikuje od onog kod suvremenih Amerikanaca.

Na lijevoj slici ispod, vidite kralježnicu S-oblika koja je nacrtana u modernoj knjizi anatomije. To je kako izgleda kralježnica kod ‘zapadnjih’ ljudi. S desne strane, nalazi se kralježnica u obliku slova J, a koja je nacrtana u knjizi anatomije “Traité d’Anatomie Humaine” i koja je objavljena 1897-me godine. Autohtoni ljudi imaju ovu vrstu oblika kralježnice.

back-pain-spines

“J-oblik kralježnice je ono što vidite na grčkim kipovima. To je ono što vidite kod male djece. To je dobar dizajn “, rekla je Gokhale.

Koristeći rezultate svog istraživanja, Gokhale je naporno radila i konačno dobila J oblik svoje kralježnice, a njezina bol u leđima je nestala. Kao rezultat toga, razvila je metodu koja ima za cilj da ispravi vaše držanje i time ukloni bolove u leđima.

Iako se čini da je njena metoda ispravna, znanstvenici još uvijek nisu sigurni je li njezina teorija kralježnici J-oblika točna. Postoje neki razlozi zašto ljudi u autohtonim kulturama imaju takvu kičmu, a amerikanci.

Prije svega, Amerikanci su mnogo teži, što pridonosi vijugavosti kralježnice. Drugo, autohtoni ljudi imaju puno više aktivan stil života nego Amerikanci. Samo razmislite o tome koliko vremena potrošite sjedeći svaki dan. Odavno je dokazano da sjedilački način života uzrokuje bolove u leđima i mnoge druge zdravstvene probleme.

Dr. Praveen Mummaneni sa Sveučilišta u Kaliforniji rekao: “Mislim da sjedilački način života potiče nedostatak mišićnog tonusa i nedostatak posturalne stabilnosti jer mišići slabe.”

Pa, ima smisla. Jaki trbušni mišići mogu biti tajna dobrog držanja i zdravih leđa. Dakle, najvjerojatniji razlog zbog čega je Gokhaleina metoda učinkovita je ta što ona povećava snagu mišića, a pogotovo trbušnih. A to je upravo razlog zašto autohtone kulture nemaju bolove u leđima – njihov aktivan stil života omogućuje im da zadrže svoje trbušne mišiće u formi čak i kad ostare.

“Nećete biti u mogućnosti prebaciti oblik S u oblik J bez dobre snage mišića trbuha i trupa. I ja mislim da u tome leži ključ.”, rekao je Mummaneni.

Više detalja o programu možete saznati na gokhalemethod.com




Razlika u savjetima koje inače imamo priliku čuti kad je u pitanju bol u leđima je ta što se ovdje naglašava jačina trbušnih mišića i držanje, a ne toliko snaga i istezanje leđnih mišića, pogotovo kad je u pitanju bol u donjem dijelu leđa.

Prilažemo nekoliko videa koji nude korisne vježbe za jačanje trbušnih mišića bez da dodatno opterećuju kralježnicu i time pogoršavaju problem boli u donjem dijelu leđa. Obratite veliku pažnju na to da vježbe izvodite pravilno.

Nešto zahtjevnije vježbe pogotovo za one koji posjećuju teretanu mogu se pogledati ovdje:

Prethodna objavaPrestanak borbe s kilogramima uz pomoć unutarnjih spoznaja
Slijedeća objavaNemate svoje ‘stablo briga’? Nabavite ga!
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.