Pretilost u djetinjstvu je sve veći opći zdravstveni problem, no za mnoge, to je također i osobni problem. No, dok se javno zdravstvene kampanje bave roditeljima koji djeci nude samo nezdrave prehrambene opcije ili i sami pružaju loš primjer, nova istraživanja ukazuju da neki od problema možda leže i u fast food tvrtkama i njihovim pretjerano učinkovitim marketinškim kampanjama. Istraživanje je pokazalo da su fast-food logotipi “utisnuti” u umovima djece već u ranoj dobi.

Autor: Irena Dujmušić
Matrix World

Pretilost u djetinjstvu je sve veći opći zdravstveni problem, no za mnoge, to je također i osobni problem. No, dok se javno zdravstvene kampanje bave roditeljima koji djeci nude samo nezdrave prehrambene opcije ili i sami pružaju loš primjer, nova istraživanja ukazuju da neki od problema možda leže i u fast food tvrtkama i njihovim pretjerano učinkovitim marketinškim kampanjama. Istraživanje je pokazalo da su fast-food logotipi “utisnuti” u umovima djece već u ranoj dobi.

Medical daily ističe podatak da se dječja pretilost više nego utrostručila u posljednjih 30 godina, prema podacima Centra za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC). Tako navode da je: “Postotak djece u dobi od 6 do 11 godina u SAD-u koji su bili pretili, povećan sa 7% u 1980-toj godini na gotovo 20% u 2008-oj. Isto tako, postotak adolescenata u dobi od 12 -19 godina koji su bili pretili povećao se sa 5% do 18% u odnosu na isto razdoblje.”

Huffington post navodi da je studija provedena na Sveučilištima Missouri-Kansas City i Kansas Medical Center, koristila MRI tehnologiju za praćenje aktivnosti mozga djece u dobi između 10 i 14 godina. Djeci su tada pokazali niz široko popularnih, prepoznatljivih logotipa – 60 prehrambenih brandova poput KFC ili Rice Krispies (Kellog’s) i isto toliko neprehrambenih brenodova poput BMW ili FedEx. Studija je tada pokazala, mjereći protok krvi u mozgu, da su se centri za nagrađivanje, kao i područje mozga posvećeno apetitu, aktivirali kad su djeca vidjela fast food logotipe, ali ne i kada su vidjeli druge logotipe koji nisu vezani uz prehrambene proizvode.

Ovo svakako nisu edukativne igračke već marketinški trik s jedinim ciljem – zarada. Djecu treba odmalena navikavati na zdravu hranu, te ih upoznati s agresivnim marketingom, odnosno, objasniti im da sve što je šareno i zabavno ne znači i da je zdravo.
Ovo svakako nisu edukativne igračke već marketinški trik s jedinim ciljem – zarada. Djecu treba odmalena navikavati na zdravu hranu, te ih upoznati s agresivnim marketingom, odnosno, objasniti im da sve što je šareno i zabavno ne znači i da je zdravo.

Ovakva reakcija mozga ne izgleda kao velika stvar. Uostalom, kad netko spomene hranu, većinom je tjelesno odgovor – osjećaj gladi. No, istraživači su također otkrili da su djeca radije odabirala hranu marke s logotipom s kojim su bili upoznati. Kad su ih pitali da kušaju hamburger iz kutije bez oznake, i hamburger iz kutije s oznakom McDonald’sa, djeca su većinom preferirala McDonald’sov hamburger.

Istraživača su zabrinuti da su ovi marketinški utjecaji utisnuti u dječje umove mnogo ranije negoli djeca razviju samokontrolu.

Roditelji bi se prije svega trebali educirati o sadržaju hrane koju unose ili daju djeci, te razvijati zdrave prehrambene navike. Na isti način na koji se reklamiraju poznati prehrambeni brendovi, trebala bi se reklamirati i zdrava hrana, kako u medijima tako i u obrazovnim ustanovama, ali plašimo se da ćemo još dugo čekati da zdravlje postane važnije od profita, bar dok je na vlasti patokracija – vladavina psihopata.

http://matrixworldhr.wordpress.com/2013/01/31/studija-fast-food-logotipi-utisnuti-u-djecje-umove/

atma-funny-158-560

Prethodna objavaGledatelj zvuka
Slijedeća objavaUmijeće komunikacije – Psihoorijentologija
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here