Samo zato što je zima, ne znači da ne možete da jesti svježe voće i povrće. Puno je zdravih i prirodnih namirnica koje se upravo zimi mogu naći na tržnicama. A kako vam imunitet ne bi opao na ovoj hladnoći, upravo će vam takve namirnice trebati. Saznajte koju to ‘superhranu’ trebate jesti ove zime, vjerujete, ima je na svakom koraku.

Korjenasto povrće

Povrće poput mrkve, celera, repe i cikle raste ispod zemlje, gdje upija puno minerala, a bogato je i dragocjenim vlaknima. A što je najbolje od svega, možete ga kupite tijekom cijele godine i vrlo lako se priprema. Jednostavno izdinstajte ovo povrće s malo maslinovog ulja, dodajte sol i papar i dobit ćete zdrav obrok. Ono što ne pojedete, ubacite u blender s malo povrtnog temeljca i napravite krem juhu.

Bundeva

Nju ćete teško naći ljeti, ali je zimi na svakom koraku. Ona je prepuna beta-karotena i jako je zdrava, ali i ukusna. Postoji mali milijun recepata, ali bundevu je najjednostavnije ispeći u pećnici i uživati u aromi koja se širi cijelom kućom.

Kupus

Kupus je bogat vitaminom C i mineralima, a ima zanemarivu količinu kalorija. Odlučite se za bijeli, zeleni ili crveni kupus, jedite ga svježeg, slatkog ili kiselog… U svakom slučaju ćete uživati i u ukusu i u zdravim svojstvima.

Cvjetača

Cvjetaču mnogi ljudi ne vole, isto kao i njenu ‘blisku rođakinju’ – brokulu. Međutim, cvjetača je odličan izvor vitamina K i ima jako malo kalorija.

Rukola

Ovo je jedna od najpristupačnijih namirnica. Raste na gotovo svim travnatim površinama. Sadrži jako malo zasićenih masnih kiselina. Odličan je izvor proteina, vitamina B, dijetalnih vlakana, vitamina A, C i K. Također obiluje folnom kiselinom, kalcijem, željezom, magnezijem, fosforom, kalijem i manganom. Rukolu možete pripremati na razne načine. Najčešće se koristi kao salata. Rukola može biti ukusan i zdrav nadjev za pizzu.

Šparoge

Sadrže malo zasićenih masnih kiselina, kolesterola i soli. Odličan su izvor kalcija, cinka, magnezija i selenija. Također obiluju dijetalnim vlaknima, proteinima, vitaminom A, C, E, K i vitaminima B i D kompleksa. Sadrže željezo, kalij i mangan. Šparoge možete pripremati na razne načine, kao juhu, salatu, prilog jelima ili pak kao grickalicu za međuobrok. Riža i šparoge se odlično slažu pa probajte napraviti rižoto od šparoga.

Cikla

Sadrži nisku razinu zasićenih masnih kiselina i kolesterola. Bogata je vitaminom C, željezom i magnezijem. Obiluje dijetalnim vlaknima, folnom kiselinom, kalijem i manganom. Cikla može poslužiti kao salata. Također možete pripremati juhe, priloge, sokove ili pak kolače.

Brokula

Sadrži nisku razinu zasićenih masnih kiselina i kolesterola. Dobar je izvor proteina, vitamina E, tiamina, riboflavina, kalcija, željeza, magnezija, fosfora i selenija. Odličan je izvor vitamina A, C, K, B6, folne kiseline, kalija i mangana. Brokulu možete pripremati na razne načine. Napravite juhu od brokule, složenac ili pak tjesteninu s brokulom. Brokula je ukusna namirnica koju je izuzetno lako pripremiti.

Prokulice

Sadrže malo zasićenih masnih kiselina i kolesterola. Dobar su izvor tiamina, riboflavina, željeza, magnezija i fosfora. Odličan su izvor dijetalnih vlakana, vitamina A, C, K, B6, folne kiseline, kao i kalija i mangana. Prokulice su neobičnog okusa, pomalo gorkastog, zbog čega većini ljudi nisu prvi vrhu liste omiljenog povrća. Možete ih jednostavno skuhati na pari, dodati malo soli i maslinovog ulja.

Klementine

Klementine sadrže nisku razinu soli. Dobar su izvor dijetalnih vlakana, tiamina, folne kiseline i kalija. Odličan su izvor vitamina C. Klementine su jedna od najpristupačnijih vrsta voća, naročito tijekom zimskih mjeseci. Možete ih koristiti u pripremi voćnih salata i kolača.

Grejp

Bogat je izvor prirodnih šećera, vitamina C, A, E, K i vitamina B. Sadrži kalcij, fosfor i kalij. Odličan je izvor flavonoida i likopena. Grejp je odličan za pripremu sokova. Odlično se slaže sa sokom od naranče koji smanjuje gorčinu grejpa. Osim sokova, grejp može poslužiti za pripremu voćnih salata, ali i čaja.

Limun

Sadrži nisku razinu zasićenih masnih kiselina, kolesterola i natrija. Dobar je izvor folne kiselina i kalija. Odličan je izvor vitamina C. Limun se najčešće koristi u pripremu sokova. Limunova korica se koristi u pripremi raznih jela, slatkih i slanih. Odličan je začin za salate.

Naranča

Kao i limun, naranča sadrži nisku razinu zasićenih masnih kiselina, kolesterola i natrija. Dobar je izvor folne kiseline i kalija. Odličan je izvor vitamina C. Naranča je odlična za pripremu sokova, voćnih salata i slastica. Od naranče možete pripremati salate s povrćem i razne umak.

Kruške

Kruške sadrže nisku razinu zasićenih masnih kiselina. Dobar su izvor kalcija, klora, željeza, magnezija, natrija i sumpora. Odličan su izvor bakra, fosfora, kalija, vitamina A, B1, B2, C, E i folne kiseline. Kruške su odlične za pripremu toplih i hladnih jela. Tako, primjerice, možete napraviti krem juhu od kruške, ali i osvježavajući smoothie.

Kivi

Kad smo već kod vitamina C, ovo ukusno i vizualno atraktivno voće vitaminom C je bogatije od naranče! Najzdraviji dio kivija je onaj koji se nalazi odmah ispod kože.

Zamrznuto bobičasto voće

Bobičasto voće je poznato po svim blagodatima za ljudski organizam. Puno je antioksidanata, vitamina C koji podiže imunitet, podižu nivo energije, usporavaju starenje… A u trgovini ih uvijek možete naći! Za ukusnu i zdravu poslasticu, pomiješajte maline ili kupine sa malo jogurta i meda i napravite domaći voćni jogurt.

Prethodna objavaVIDEO: Deset najmisterioznijih prirodnih fenomena
Slijedeća objavaDnevni Jyotish Horoskop za 05.02.2014.
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.