Znanstvenici su utvrdili da su se osobe, koje nisu dovoljno spavale, prejedale ugljikohidratima. Jeli su više hrane, a promijenilo se i vrijeme obroka. Jeli su manji doručak i bogatiju večeru. Gubitak samo nekoliko sati sna tijekom nekoliko noći zaredom može odmah voditi u povećanje tjelesne težine, utvrdili su američki znanstvenici.

Stručnjaci za problematiku spavanja sa sveučilišta u Koloradu proveli su dvotjedno istraživanje na 16 zdravih dobrovoljaca. U tom razdoblju precizno su pratili njihov metabolizam, prehranu i spavanje. Istraživanje je provedeno u strogo kontroliranim uvjetima zatvorenog prostora u kojem se potrošnjom kisika iz zraka i stvaranjem ugljičnog dioksida mjerio njihov metabolizam, prenosi The New York Times. Bilježen je svaki zalogaj hrane, a spavali su po čvrsto utvrđenom režimu.

Cilj istraživanja bio je utvrditi kako premalo sna tijekom samo jednog tjedna utječe na organizam odnosno na tjelesnu težinu i ponašanje. Time su simulirali situacije iz stvarnog života u kojima primjerice studenti uče noću pred sam ispit ili zaposlenici rade noću pritisnuti rokovima.

Tijekom prvog tjedna polovica ispitanika mogla je spavati devet sati a druga najviše pet sati. Svi su mogli jesti što su i koliko htjeli. Drugi tjedan ‘nenaspavana’ skupina mogla je spavati devet sati a ‘naspavanoj’ skupini san je skraćen s devet na pet sati.

Utvrdili su da san u trajanju od samo pet sati i budno stanje noću ubrzavaju metabolizam te su osobe koje nisu dovoljno spavale trošile dnevno 111 kalorija više, no to se ipak nije pretvorilo u gubitak na težini, upravo suprotno. Osobe koje su premalo spavale na kraju su unosile puno više hrane od onih koji su spavali punih devet sati i do kraja prvog tjedna prosječno su dobile kilogram na težini.

U drugom tjednu ‘naspavana’ skupina kojoj je sada uskraćeno po četiri sata sna također je dobila prosječno po kilogram na težini, a ‘nenaspavana’ skupina koja je sada mogla spavati punih devet sati nije uspjela u sedam dana izgubiti kilogram dobijen u prvom tjednu nespavanja.

Voditelj istraživanja Kenneth Wright sa sveučilišta u Koloradu kaže kako uzrok debljanja nije samo unošenje većih količina hrane nego i unošenje druge vrste hrane.

– Utvrdili smo da su se osobe koje nisu dovoljno spavale prejedale ugljikohidratima. Jeli su više hrane, a promijenilo se i vrijeme obroka. Jeli su manji doručak i bogatiju večeru – kaže Wright.

Znanstvenici su utvrdili da osobe koje nedovoljno spavaju večernjim ‘grickanjem’ unose više kalorija nego u bilo kojem drugom obroku tijekom dana. Kad su počeli ‘normalno’ spavati počeli su opet unositi manje ugljikohidrata i masti.

Utvrđeno je da je premalo sna bilo prosječno odgovorno za šest posto više unesenih kalorija.

Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences.

http://www.dnevno.hr/magazin/zdravlje/82252-jednostavna-racunica-manje-sna-vise-kilograma.html

Prethodna objavaSedam namirnica koje mršave umjesto vas, a koje su vam lako dostupne!
Slijedeća objava5 razloga zašto vaše tijelo voli detoksikaciju
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.