Zahvalnost je koncept koji čini da većina nas želi zakolutati očima ili se želi mentalno zatvoriti. Od djetinjstva zahvalnost povezujemo s klišejima polureligijskih učenja poput “brojite vaše blagoslove” i “nasmiješi se i budi zahvalan”.

OGLAS 78 300×600 centriran




Također smo naučili da kažemo “hvala” više kao znak društvenog uređenja i uljudnosti, nego kao znak iskrene prave zahvalnosti. A ako nismo rekli “hvala”, prigovarali bi nam ili su mislili da se loše ponašamo.

Sad kad smo odrasli, vidimo optimistične citate o zahvalnosti na društvenim mrežama i raznim kanalima, poput “Uvijek, uvijek postoji nešto za što možemo biti zahvalni.” i “Prihvati stav zahvalnosti”, što nam govori da trebamo poželjeti biti ponizni.

Dakle, kao što možete vidjeti, zahvalnost nikada nije bila nešto za što smo doista bili, je li – zahvalni. Mi nastojimo povezati zahvalnost s kontrolom, kažnjavanjem i sramom (zahvaljujući kondicioniranju djetinjstva) i sladunjavim filozofijama (zahvaljujući kondicioniranju odraslih osoba).

39

Zašto vaš život ne mora biti savršen da bi prakticirali zahvalnost

„Zahvalnost nije samo najveća vrlina, već je i roditelj svim ostalim vrlinama.“ – Ciceron (106-43BC)

Jedan od najvećih razloga zašto smo toliko ravnodušni prema tome da budemo zahvalni je taj što smo društvena zajednica koja toliko brzo živi i koja je stalno u stresu. Usporavanje i uvažavanje onoga što je već dobro o našem životu čini se nestvarno, nerealno, a ponekad i histerično. Mislim, jeste li ikada pokušali biti zahvalni usred prekida, sprovoda ili kaotičnog domaćinstva? Jeste li ikada pokušali doživjeti zahvalnost dok ste depresivni i osjećate se kao da svijet prestaje postojati?

Postoji vrijeme i mjesto za sve, a zahvalnost se lako može koristiti kao način emocionalnog ili duhovnog premošćivanja, doživljavajući bol koji nastaje u sadašnjem trenutku. Zato ovaj članak definitivno ne sugerira da zlouporabu zahvalnosti smatrate načinom izbjegavanja vaših problema ili da budete nerealistični. Kada se osjećate ljutitim ili depresivnim ili kada ste pod stresom, važno je da prvo budete prisutni s tim osjećajima, piše Mateo Sol za Loner wolf.

Ne pokušavajte ih žbukati zahvalnošću – to nije pravo mjesto i vrijeme. Umjesto toga, duboko dišite, budite svjesni i brinite o sebi. Zahvalnost može doći kasnije. Vaš život ne mora biti savršen da bi prakticirali zahvalnost. Što je pak savršenstvo? To je koncept koji stvara um, a um je vrlo nepredvidljiv, uvijek traži više. Ako čekate da vaš život bude savršen da bi bili zahvalni, čekat ćete jako, jako dugo vremena.

77





Prekrasna stvar je to što nam zahvalnost pomaže da osjetimo radost i zadovoljstvo, bez obzira na to koliko je neuredan, pogrešan ili zatrpan obvezama naš život. Mi zapravo osjećamo zahvalnost najsnažnije kada uspijemo biti zahvalni zbog onoga što imamo, unatoč tome koliko je nesavršen naš život. Zahvalnost nam pomaže da shvatimo da je sve u redu, baš onako kako jest, pomaže nam da se prestanemo boriti, progoniti sreću – što nas samo čini dublje nesretnim.

Zahvalnost nas usredotočuje na sadašnji trenutak. I kao što ste naučili ili niste naučili, sadašnji trenutak je jedini trenutak u kojem mi ikada možemo pronaći mir i zadovoljstvo. To može zvučati očito, ali mnogi od nas zaboravljaju da prošlost i budućnost ne mogu donijeti sreću jer jednostavno ne postoje u sadašnjem trenutku. Zahvalnost je jedan od onih moćnih alata koji nam pomažu da doživimo radost za kojom stalno čeznemo.

7 znanstveno dokazanih prednosti zahvalnosti

Znanstvenici, neurolozi i psiholozi postaju sve više zainteresirani za područje zahvalnosti. Evo što otkriva istraživanje o zahvalnosti:

1. Više ste zadovoljni i manje materijalistički raspoloženi

Nije iznenađenje da nas materijalizam (kupnja stvari da nas učini sretnima) zapravo nas čini nesretnima. Dok privremeno otpuštanje dopamina kada kupujemo stvari daje iluziju da nas stvari čine “sretnim”, taj osjećaj uskoro nestaje. Ubrzo postajemo mentalno i emocionalno zakačeni na uvjerenje da materijalni posjedi stvaraju sreću. Poput ovisnika, i dalje kupujemo sve više i više, što prazni naše džepove i na kraju dana osjećamo se prazno.

39

Istraživanja su pokazala da nas zahvalnost čini manje materijalistički raspoloženim i zavidnim drugim ljudima. Ta sposobnost da budemo zadovoljni zapravo poboljšava sreću i dugoročno blagostanje.

2. Više smo empatični i više opraštamo

Pokazalo se da zahvalnost povećava empatiju i našu sposobnost brige za druge ljude.

Kada dođe do suočavanja s agresorom, pokazalo se da su zahvalni ljudi bili manje reaktivni, brižniji i više razumiju druge osobe.

3. Štiti vas od stresa

Zahvalnost zapravo smanjuje fizički i psihički stres unutar uma i tijela. Stres je također glavni uzrok psihosomatskih bolesti (ili bolesti koje potječu od psihičkih poremećaja), što znači da zahvalnost pomaže smirivanju cijelog tijela.

Istraživači su također otkrili da nam zahvalnost pomaže da se uspješno nosimo sa stresom i nedaćama.

4. Pomaže vam da dublje spavate

Zanimljivo je da vam zahvalnost zapravo pomaže da bolje spavate.

Studija je pokazala da zahvalnost povećava dubinu i duljinu sna.

OGLAS 78 300×600 centriran




5. Jača duhovnost

Izražavanje zahvalnosti također nam pomaže da se osjećamo više voljenima i duhovno povezanim.

Jedna studija zaključuje da zahvalnost gradi i jača naš osjećaj duhovnosti, što naravno, uvelike povećava naš osjećaj unutarnjeg blagostanja.

6. Više ispunjavajući odnosi

Pokazalo se da osjećaj zahvalnosti za ljude oko nas ne samo da promiče osjećaj pripadnosti i povezanosti, nego i povećava sreću u našim odnosima.

Kada pronađemo nešto za što možemo biti zahvalni, možemo prevladati probleme poput ljutnje i ogorčenja u našim društvenim odnosima i osjećati se sretnijim u društvu drugih ljudi.

7. Dugoročna sreća

Istraživači su otkrili da zahvalnost zapravo dugoročno povećava vašu sreću i dobrobit. Kada su redovito prakticirali zahvalnost kroz pisanje dnevnika, sudionici studije su doživjeli porast sreće od 2% u prvom tjednu, 5% nakon prvog mjeseca i 9% nakon šest mjeseci – i to samo zahvaljujući vođenju dnevnika jednom tjedno!

Zamislite koliko biste povećali sreću kada biste to radili svakodnevno!

39

Kako vježbati biti zahvalan

Dakle, sa svim ovim znanstveno dokazanim prednostima zahvalnosti, kako ćemo pokazati više ove osobine?

Evo nekoliko ideja:

1) Probudite se i pronađite jednu stvar za koju možete biti zahvalni.

2) Vodite dnevnik zahvalnosti u kojem navodite deset stvari za koje ste zahvalni za svaki dan. Razmišljajte o tim blagoslovima i iskreno se zahvalite na tome što ih imate. Na primjer, možete navesti sljedeće stvari: moje zdravlje, moja obitelj, moj partner, moj posao, moja financijska sigurnost, moj lijepi pas, lijepo vrijeme, moje dobro raspoloženje, svježi povjetarac, moja sposobnost da cijenim život.

3) Ako niste u mogućnosti svakodnevno voditi dnevnik (to doslovno traje oko 5-10 minuta, to je to), prakticirajte svjesnost. Pogledajte oko sebe i primijetite sve male, čak i naizgled beznačajne stvari koje obično uzimate zdravo za gotovo. Budite zahvalni što one postoje i što možete uživati ​​u sadašnjem trenutku.

77





4) Ako ste duhovni, religiozni ili otvorenog uma, možda biste htjeli izgovarati molitvu zahvalnosti. Iskreno, često sam mrzio molitvu jer sam je povezivao sa suhoparnim i ispraznim vjerskim molitvama. Ali nakon što sam to nadišao, otkrio sam da je molitva moćan način doživljavanja zahvalnosti. Uvijek govorim moje molitve iz srca, a ne iz sjećanja. Molite se svemu u što vjerujete, bilo da je to Bog, Svijest, Duh ili čak vlastita Duša.

5) Meditirajte o nečemu ili nekome koga volite. Osjetite kako vam se srce širi i svijetli dok iznutra govorite “hvala”.

Kao što vidite, postoji velik broj znanstveno dokazanih prednosti zahvalnosti. Koje olakšanje! Jadanje i žaljenje za ono što nemate crpi puno vremena i energije. Čak i ako imate pesimističnu osobnost ili ako je vaš život trenutno lud, još uvijek imate priliku razviti zahvalnost. Ne morate se ni pretvoriti u radosnog optimista.

Kao i svaka navika, zahvalnost zahtijeva upornost i strpljenje: to je poput mišića kojeg trebate vježbati. U početku ćete osjetiti puno otpora, ali nakon prakse, shvatit ćete kako postajete sve radosniji i zahvalniji u životu.

OGLAS 78 300×600 centriran




Ne mogu izraziti koliko mi je zahvalnost pomogla da pronađem mir i ispunjenje u mom životu, usprkos vanjskim okolnostima. Nadam se da vam ove informacije i popratni savjeti mogu pomoći da doživite istu lakoću postojanja.

Biti zahvalan nije samo luckasti hippy pristup životu: to je legitiman način da doživite dugotrajnu sreću!

Mateo Sol

ATMA – Pripremila: Suzana Dulčić

32 OSTVARI SVOJE NEOGRANIČENE SPOSOBNOSTI

OSTVARI SVOJE NEOGRANIČENE SPOSOBNOSTI

Dr. Joe Dispenza

Kako obični ljudi ostvaruju čudesno

Na temelju brojnih znanstvenih istraživanja i iskustva, dr. Dispenza nas poučava kako da se spojimo s frekvencijom univerzalne svijesti, pokrenemo i uravnotežimo svoja energetska središta, oslobodimo se prošlosti kroz usklađivanje tijela s novim umom i kreiramo novu stvarnost mijenjajući energiju u sadašnjem trenutku.

Iskoračite iz fizičkog svijeta i uđite u kvantno polje neograničenih mogućnosti – u kojem možete ostvariti čudesno.

Cijena: 139 kn - Kupi ovdje

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.