Mnoge “žudnje za hranom” koje vas s vremena na vrijeme zadese mogu doista otkriti da su vašem tijelu potrebno određeni nutrijenti. Evo nekoliko mogućih objašnjenja koje otkrivaju nutricionisti koji nude razlog vašoj žudnji za čokoladom, čipsom, sladoledom itd, i nekoliko zdravih načina kako suzbiti takve želje.

Čokolada

Ono za čim stvarno žudite je opuštanje. Čokolada je feniletilamin koji može učiniti da se osjećate opuštenije i prepun je magnezija, koji pomaže stabilizirati razinu šećera u krvi i donosi osjećaj smirenosti.

No, postoje i drugi, zdraviji načini da dostignete ‘mir’. Jogom, na primjer, kanalizirajte pozitivnu energiju u vašem tijelu – i to je osjećaj smirenosti koji može ostati s vama tijekom cijelog dana.

Neki ljudi smatraju da je jedenje slatkiša samo za desert, nikad kao grickalice, pomaže u ograničavanju i smanjivanju žudnje. Slatkiši obično ne daju dugotrajno gorivo, kao ni ostale grickalice.

Jedno istraživanje je pokazalo da je nakon dva tjedna jedenja čokolade dva puta dnevno, 15 do 30 minuta nakon obroka, ljudi koji su žudjeli čokoladu osjetili smanjenu želju za njom. Ali svi oni koji su jeli čokoladu između obroka, osjetili su porast želje.

Ljudi koji gotovo svakodnevno imaju potrebe za čokoladom, često imaju kronični nedostatak magnezija. Taj je mineral neophodan u brojnim tjelesnim funkcijama – od regulacije krvnog tlaka i šećera do upravljanje radom mišića i živaca. Potrebe za magnezijem rastu u razdobljima stresa, a njegov nedostatak možete nadoknaditi unosom orašastih plodova, raznih sjemenki, datulja, grahorica i zelenog lisnatog povrća.




Kava

Imate li potrebe stalno unositi kavu ili čaj u organizam te unosite više takvih napitaka nego same vode, to može biti znak nedostatka raznih nutrijenata, poput fosfora, sumpora, soli i željeza.

Fosfor – Manjak ovog nutrijenta može uzrokovati probleme poput smanjenog apetita, anemije, slabosti mišića, bolove u kostima te trnce u dlanovima i stopalima. Nadoknaditi ga možete pojačanim unosom cjelovitih žitarica, mliječnih proizvoda i pivskog kvasca.

Sumpor – Kod nedostatka ovog elementa može doći do poremećaja u stvaranju kolagena i keratina, tijelo postaje manje otporno na upale, a koža se stanjuje. Nadoknaditi ga možete dodatnim unosom luka i češnjaka, avokada, žitarica, zelene salate, mahunarka, malina, lješnjaka, badema i krumpira.

Sol – Iako je češći problem višak soli, može se dogoditi i manjak soli u organizmu, najčešće uslijed povećanog zadržavanja tekućine. Simptomi su česte glavobolje, umor i razdražljivost, a dugotrajni nedostatak može dovesti i do oštećenja srca. Manjak nadoknadite unosom morske soli i jabučnog octa.

Željezo – Manjak željeza može rezultirati pojavom anemije sa simptomima ubrzanog daha, lupanja srca, sive boje kože, ispadanja kose i manjka energije. Nadoknadite ga pojačanim unosom povrća poput špinata, blitve, cikle, brokule i mahunarki, a sve namirnice kombinirajte s unosom C vitamina, kako bi tijelo lakše apsorbiralo željezo.

Čips

Ono što stvarno želite je piće koje gasi žeđ. Ljudi žude za solju kad su dehidriran. Budući da sol pomaže tijelu zadržati vodu, ljudi podsvjesno traže sol. Umjesto slanih jela, popijte čašu vode.

Sladoled

Postoji znanstveni razlog zašto ga želite. Sam osjećaj hladne, glatke teksture u ustima izaziva oslobađanje galanina, koji pomaže da se osjećate opušteno i bezbrižno. Umjesto toga, učinite nešto što vas opušta, kao što je neka igra ili prošetajte s djecom po parku.

Keksi

Ono što zaista želite je brzu dozu energije. Žudnja za slatkim, poput krafni ili kolačića, su siguran znak da trebate nešto što će vas podići. Mnogi od nas podsvjesno traže ovaj quick-fix kad se osjećamo isprazno. Umjesto da posegnete za masnim keksima ili kolačima, pokušajte zatvoriti oči na nekoliko minuta, puštajući umu da luta. Ili, napravite energizirajuću šetnju. Istraživanja pokazuju da 15 minuta lagane šetnje može smanjiti želju za slatkišima. Vježbanje balansira neurotransmitere u mozgu i povećava nivo serotonina, hormona odgovornog za osjećaj opuštenosti, optimizma i sreće, a samim tim ublažava stres zbog kojeg toliko žudite za komadom čokoladne torte.

Gazirana pića

Žudnja za gaziranim pićima je često prisutna kod osoba koje unose previše stimulanata u organizam, a istovremeno ne piju dovoljno vode.

To može biti i znak nedostatka kalcija u organizmu.

Konzumirajte kelj, bademe, špinat i brokulu uz čiju pomoć ćete nadomjestiti kalcij.

Masna hrana

Imate li neodoljivu potrebu za unosom masne hrane poput čipsa, pomfrita ili općenito fast fooda, moguće je da vam nedostaje kalcija, tvrde stručnjaci. Kalcij čuva zdravlje zubiju i kostiju i neophodan je za normalno funkcioniranje mišićnog i živčanog sustava. Odličan izvor ovog minerala osim sira su mlijeko, jogurt i brokula. Također, preporučuje se jesti više orašastih plodova i lanene sjemenke koje su bogate esencijalnim masnim kiselinama.

Kruh i tjestenina

Imate li izraženu želju za unosom ugljikohidrata, to može biti signal manjka dušika u prehrani. Budući da se taj element nalazi u svakoj živoj stanici, koristi se za određivanje proteina u hrani. Proteini sadrže oko 16 posto dušika pa se u slučaju žudnje za ugljikohidratima najbolje okrenuti hrani bogatoj proteinima, poput orašastih plodova i grahorica. Dušik je važan za normalan rad srca, pokretanje metabolizma, rad bubrega, ali i zdravlje kože te kose.

Ljuta hrana

Vjerojatno imate manjak cinka u organizmu. To stvara osjećaj umora i letargije, pa u tim trenucima imate veću potrebu za začinjenim zalogajima. Pobrinite se da jedete na svaka tri sata, uključujući dosta proteina, kao što su voće, sjemenke ili rižine krekere s namazom od kikirikija kako biste uklonili simptome.

Led, kreda, glina

Žudnja za ledom, glinom, zemljom, kredom i drugim neprehrambenim proizvodima je stanje koje se također naziva Pica ili Geophagia (što doslovno znači “jesti zemlju”).

To često može upućivati na nedostatak željeza ili drugih minerala u organizmu.

Ova pojava češća je kod djece, ali se može javiti i kod odraslih osoba tijekom razdoblja pojačanih prehrambenih potreba, kao što je trudnoća.

Konzumirajte što više hrane bogate željezom, uključujući tamnozeleno lisnato povrće, mahunarke, orašaste plodove i sjemenke.

Uzroci žudnje

Liječnici i dijetetičari kažu da žudnje nastaju kombinacijom emocionalnih, hormonalnih i biokemijskih čimbenika. Neravnoteža razine šećera u krvi najčešće služi kao temelj svim vrstama žudnji, koja nastaje uslijed dugog vremenskog razdoblja između obroka ili zbog vrlo niske kalorijske dijete.

Najčešći emocionalni okidači za žene i muškarce su dosada, depresija, opća potreba za utjehom i stres. Za žene, one najviše žude za hranom u tjednu prije menstruacije ili za vrijeme trudnoće, a nutricionisti i dijetetičari krive hormonalne promjene za iznenadne porivu za određenom vrstom hrane. Velike žudnje mogu dovesti do prejedanja i ostalih poremećaja prehrane.




Prethodna objavaDnevni Jyotish Horoskop za 20.01.2015.
Slijedeća objavaSamo čovjek koji riskira je slobodan čovjek!
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.