Mnoge asane dobile su nazive po životinjama zato što oponašaju sam izgled određene životinje ili njihove pokrete. Takve asane je lako za prepoznati, dok ostale nisu tako očite. Najlakše nam je prepoznati asane Psa i Mačke jer smo s tim ljubimcima najčešće okruženi. Sjetite se samo psa ili mačke kad se ujutro istežu nakon spavanja. Odmah ćete prepoznati poze Pas prema dolje i gore i pozu Mačke kad izvine svoju kralježnicu.

Pas-prema-dolje-Boredpanda

Foto: Boredpanda

Ovakve poze nastale su jer su drevni jogiji bili pod utjecaj svega što ih je okruživalo u prirodi i živjeli u skladu s tim, oponašajući životinje koje instinktivno rade jogu već stoljećima. Oponašati ove životinje kroz asane smatra se visokim znakom duhovnog prosvijetljenja.




Upoznajte se s prvih deset asana koje su naziv dobile po određenoj životinji i pri dolasku u određenu pozu pokušajte zamisliti kakav je osjećaj biti upravo ta životinja i kanalizirajte njenu energiju.

Kobra (Bhujangasana)

Ovo je jedna od standardnih početnih asana i vidljivo je zašto je dobila svoj naziv po kobri. ‘Bhujanga’ na sanskrtu znači zmija pa je asana dobila ima Kobra jer oponaša zmiju spremnu na napad. Ova poza je korisna za prsa, ramena, kralježnicu i stražnjicu.

Kobra-asana

Foto: GillianB.

Golub (Kapotasana)

Kapotasana (golub ili golubica na sanskrtu) ima mnogo varijacija. Teža asana ( prikazana na slici ispod) otvara prsni koš, ima pozitivne učinke na leđa, prepone, bedra i bokove, oslobađa tenzije u ramenima te revitaliziraunutrašnje organe. Jednostavnija poza sa nogom ispruženom na podu, izvrsna je za otvaranje kukova.

Golub-poza

Foto: Yoganonymous

Riba (Matsyasana)

Ova poza se često izvodi na satovima joge restorativnog tipa. S obzirom da ublaža zakrčenost u nazalnimprolazima, dobra je za osobe koji pate od određenih bolesti. Osim toga, dobra je za vrat, trbuh, gornji dio leđa i bokove. Postoji par varijacija, u tradicionalnom položaju noge možete prekrižiti, a u malo naprednijoj verziji ih možete podići od tla na 15-30 sekundi.

Poza-ribe

Foto: Rannveigaamodt

Pas prema dolje (Adho Mukha Svanasana)

Jedan od najprepoznatljivijih joga poza, Pas prema dolje, zajedno sa Psom prema gore sastavni je dioPozdrava Suncu. Koristi sve dijelove tijela, a posebno ramena, ruke, noge i stopala te pomlađuje.

Paspremadolje

Foto: Theyogamap

Mačka (Marjaryasana) i Krava (Bitilasana)

Nježni protok asana Mačke i Krave počinje s ravnim leđima, klećeći sa svim zglobovima u ravnini. Zakrivljena leđa Krave podudaraju se s udisajima, a zaobljena leđa u Mački podudaraju se s izdisajima. Benefite od ovih asana imaju leđa, vrat i torzo, a pogodne su za početnike jer ne zahtijevaju ravnotežu i omogućuju svakom da se protegnu u mjeri koja je ugodna za njih.

poza-krava-i-mačka

Foto: Workouttrends

Orao (Garudasana)

Ova asana je ime dobila po Garudi, kralju ptica u indijskoj mitologiji i ugrubo je prevedena kao Orao. Zahtijeva punu koncentraciju i dobru ravnotežu, a dobra je za ramena, bokove, bedra i gleženjeve.

Poza-orao

Foto: Sweat.com

Kornjača (Kurmasana)

Asana koja iako je teška za izvesti, jako popularna među ženama jer skida masnoće s područja abdomena, a dobra je i za skretanje pozornosti na svoje unutarnje misli. Kada se promatra iz zraka posjeća na položaj kornjače, jer noge i ruke vire sa strane, a nos dotiče podlogu.

poza-kornjača

Foto: Maui-yoga

Kravlje lice (Gomukhasana)

S obzirom na tradicionalno poštovanje hindusa prema kravama, ne čudi da su dvije asane dobile ime po ovoj nježnoj životinji. Uz malo mašte, ljudsko tijelo prilikom izvođenja izgleda kao kravlje lice. U ovoj pozikralježnica je istegnuta, a pogodna je za ramena, prsa, ruke, bokove i bedra te je jako dobra za pravilno držanje.

Cowfacepose

Foto: Healthyhomestead

Deva (Ustrasana)

Kod ove asane moraju pripaziti početnici jer može doći do ozbiljnih povreda vrata, ako se glava previše zabaci natrag. Tijekom izvođenja se isteže se cijela prednja strana tijela, a dobra je za grlo, grudni koš, trbuh, gležnjeve, bokove i bedra.

Poza-deva

Foto: Popsugar

Preuzeto s udahni.com




Prethodna objavaZamjeranje – emocija koja raste i truli u pozadini: 3 vitalna savjeta za spašavanje veze!
Slijedeća objavaDnevni Jyotish Horoskop 06.03.2016.
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.