atma.hr – 52




U hrani često pronalazimo spas i utočište od emocionalne bure. Prema novijim studijama čak 43% ljudi svakodnevno koristi hranu kako bi promijenili neželjene emocije.  Ako ste imali težak dan na poslu, bili na dosadnom sastanku ili se posvađali s partnerom, zbog neugodnih emocija vaši će prsti pojuriti u vrećicu čipsa ili nekog drugog omiljenog slatkiša. To je naučena reakcija, ali postoji jednostavan i efikasan način kako je možemo promijeniti.

Hrana kao utjeha je normalan fizički i psihološki odgovor koji započinje u ranoj dobi, a na njega utječu i kemijski procesi u mozgu, točnije serotonin ili hormon sreće, što nam ukazuje na to da su emocije i raspoloženje povezani na kompleksan način. Serotonin utječe na emocionalni dio mozga i uz to što regulira kvalitetu spavanja i utječe na naš libido, ima veliki utjecaj i na naš apetit, što pokazuje blisku povezanost raznih funkcija tijela. Drugim riječima, ako su kemikalije u mozgu „razbacane“ na sve strane i naše emocije će biti u neredu.

Emocionalno prejedanje započinje osjećajem tjeskobe, nervoze ili nekim drugim neželjenim osjećajem i kada naučimo kako zamijeniti taj osjećaj s drugim poželjnijim osjećajem, prestati ćemo u većoj mjeri razmišljati o hrani i umanjiti poriv za emocionalnim jedenjem.

Richard Bandler je osmislio zapanjujuću tehniku koja mijenja emocionalni odgovor na hranu i to na način da zamišljamo emocije u tijelu i okrenemo ih u suprotnom smjeru. Tjeskoba se može činiti kao da imamo čvor u želucu, ali to nije istina. Emocije se kreću našim tijelom, one nastaju na određenom mjestu i kreću se u određenom smjeru. Ako usporimo kretanje ili obrnemo i zavrtimo emociju u drugom smjeru, obično će to rezultirati stvaranjem drugačijih kemikalija u mozgu, što će utjecati na neurološke veze i tako omogućiti puno bolje raspoloženje kod osobe.

Sada znamo da su naši kemijski procesi i emocije povezani i oboje utječu na apetit. Isto tako znamo da je jedenje naučeno ponašanje i kao svako drugo ponašanje moguće ga je s lakoćom promijeniti. I kada promijenimo način kako se ponašamo u vezi s hranom, to može imati i druge pozitivne efekte na naš svakodnevni život.

Tehnika rotiranja emocija pomaže ljudima da ponovno uspostave izgubljenu kontrolu i riješe se osjećaja bespomoćnosti.

atma.hr – 52




Ova tehnika je izmišljena za brzo riješavanje straha, ali isto tako možemo je efikasno iskoristiti za smanjivanje poriva za emocionalnim prejedanjem.

Vježba

  1. Sjetite se jedne omiljene slastice ili grickalice s kojom se najčešće tješite.
  2. Zamislite tu hranu ispred sebe.
  3. Usmjerite pozornost na tijelo i primjetite gdje u tijelu započinje taj osjećaj kada osjetite poriv za hranom i u kojem se smjeru kreće.
  4. Dok zamišljate omiljenu hranu ispred sebe kako se približava sve bliže vašim ustima, ponovno provjerite gdje započinje osjećaj poriva i u kojem se smjeru kreće.
  5. Koje boje je poriv?
  6. I sada zamislite kako kontrolirate osjećaj, izvucite ga izvan sebe, okrenite ga u suprotnom smjeru i obojite u drugu boju (možete izabrati boju koja vas čini opuštenom i smirenom osobom).
  7. I sada je vratite u tijelo i zavrtite sve brže i brže i dok zamišljate omiljenu slasticu ispred sebe, primjetite kako je poriv za hranom sve slabiji i slabiji.
  8. Nastavite vrtjeti dok zamišljate sve one situacije koje okidaju poriv za emocionalnim jedenjem.
  9. Otvorite oči i sjetite se jedne buduće situacije koja bi u prošlosti pokrenula poriv. Uđite u tu sitaciju, i sada, kada više ne morate emocionalno jesti, kako se osjećate?

Od sada u svakom trenutku kada emocionalni okidač potakne nagon za hranom, možete u svakom trenutku pristupiti svojim osobnim moćima, poigrati se s neugodnim, neželjenim osjećajima, smanjiti njihov intenzitet i potpuno ih zamijeniti.

Vježbajte ovu tehniku prije nego vam se dogode situacije koje okidaju emocionalni nagon za hranom, tako da, kada se zaista nađete u stresnoj situaciji, moći ćete automatski primijeniti tehniku i u samo par minuta vratiti se u resursivno stanje (opušteno, smireno stanje uma).

O autoru

857455_402425693186784_594999051_o1-300x300Alen Mirić je certificirani NLP praktičar, Life coach i Weight loss coach.

Osmislio je jedinstven program „Lake misli, lako tijelo“ koji je namijenjen svim osobama koje žele trajno skinuti suvišne kilograme i postignuti jednu veću razinu kvalitete života, osobnog osjećaja dobrobiti, sreće, unutrašnjeg mira i zadovoljstva.

Program je  detaljno opisan u knjzi „Lake misli, lako tijelo“

Više o knjizi i programu saznajte na:

http://bit.ly/1NSoiGn

atma.hr – 52




OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here