U hrani često pronalazimo spas i utočište od emocionalne bure. Prema novijim studijama čak 43% ljudi svakodnevno koristi hranu kako bi promijenili neželjene emocije.  Ako ste imali težak dan na poslu, bili na dosadnom sastanku ili se posvađali s partnerom, zbog neugodnih emocija vaši će prsti pojuriti u vrećicu čipsa ili nekog drugog omiljenog slatkiša. To je naučena reakcija, ali postoji jednostavan i efikasan način kako je možemo promijeniti.

Hrana kao utjeha je normalan fizički i psihološki odgovor koji započinje u ranoj dobi, a na njega utječu i kemijski procesi u mozgu, točnije serotonin ili hormon sreće, što nam ukazuje na to da su emocije i raspoloženje povezani na kompleksan način. Serotonin utječe na emocionalni dio mozga i uz to što regulira kvalitetu spavanja i utječe na naš libido, ima veliki utjecaj i na naš apetit, što pokazuje blisku povezanost raznih funkcija tijela. Drugim riječima, ako su kemikalije u mozgu „razbacane“ na sve strane i naše emocije će biti u neredu.

Emocionalno prejedanje započinje osjećajem tjeskobe, nervoze ili nekim drugim neželjenim osjećajem i kada naučimo kako zamijeniti taj osjećaj s drugim poželjnijim osjećajem, prestati ćemo u većoj mjeri razmišljati o hrani i umanjiti poriv za emocionalnim jedenjem.

Richard Bandler je osmislio zapanjujuću tehniku koja mijenja emocionalni odgovor na hranu i to na način da zamišljamo emocije u tijelu i okrenemo ih u suprotnom smjeru. Tjeskoba se može činiti kao da imamo čvor u želucu, ali to nije istina. Emocije se kreću našim tijelom, one nastaju na određenom mjestu i kreću se u određenom smjeru. Ako usporimo kretanje ili obrnemo i zavrtimo emociju u drugom smjeru, obično će to rezultirati stvaranjem drugačijih kemikalija u mozgu, što će utjecati na neurološke veze i tako omogućiti puno bolje raspoloženje kod osobe.

Sada znamo da su naši kemijski procesi i emocije povezani i oboje utječu na apetit. Isto tako znamo da je jedenje naučeno ponašanje i kao svako drugo ponašanje moguće ga je s lakoćom promijeniti. I kada promijenimo način kako se ponašamo u vezi s hranom, to može imati i druge pozitivne efekte na naš svakodnevni život.

Tehnika rotiranja emocija pomaže ljudima da ponovno uspostave izgubljenu kontrolu i riješe se osjećaja bespomoćnosti.




Ova tehnika je izmišljena za brzo riješavanje straha, ali isto tako možemo je efikasno iskoristiti za smanjivanje poriva za emocionalnim prejedanjem.

Vježba

  1. Sjetite se jedne omiljene slastice ili grickalice s kojom se najčešće tješite.
  2. Zamislite tu hranu ispred sebe.
  3. Usmjerite pozornost na tijelo i primjetite gdje u tijelu započinje taj osjećaj kada osjetite poriv za hranom i u kojem se smjeru kreće.
  4. Dok zamišljate omiljenu hranu ispred sebe kako se približava sve bliže vašim ustima, ponovno provjerite gdje započinje osjećaj poriva i u kojem se smjeru kreće.
  5. Koje boje je poriv?
  6. I sada zamislite kako kontrolirate osjećaj, izvucite ga izvan sebe, okrenite ga u suprotnom smjeru i obojite u drugu boju (možete izabrati boju koja vas čini opuštenom i smirenom osobom).
  7. I sada je vratite u tijelo i zavrtite sve brže i brže i dok zamišljate omiljenu slasticu ispred sebe, primjetite kako je poriv za hranom sve slabiji i slabiji.
  8. Nastavite vrtjeti dok zamišljate sve one situacije koje okidaju poriv za emocionalnim jedenjem.
  9. Otvorite oči i sjetite se jedne buduće situacije koja bi u prošlosti pokrenula poriv. Uđite u tu sitaciju, i sada, kada više ne morate emocionalno jesti, kako se osjećate?

Od sada u svakom trenutku kada emocionalni okidač potakne nagon za hranom, možete u svakom trenutku pristupiti svojim osobnim moćima, poigrati se s neugodnim, neželjenim osjećajima, smanjiti njihov intenzitet i potpuno ih zamijeniti.

Vježbajte ovu tehniku prije nego vam se dogode situacije koje okidaju emocionalni nagon za hranom, tako da, kada se zaista nađete u stresnoj situaciji, moći ćete automatski primijeniti tehniku i u samo par minuta vratiti se u resursivno stanje (opušteno, smireno stanje uma).

O autoru

857455_402425693186784_594999051_o1-300x300Alen Mirić je certificirani NLP praktičar, Life coach i Weight loss coach.

Osmislio je jedinstven program „Lake misli, lako tijelo“ koji je namijenjen svim osobama koje žele trajno skinuti suvišne kilograme i postignuti jednu veću razinu kvalitete života, osobnog osjećaja dobrobiti, sreće, unutrašnjeg mira i zadovoljstva.

Program je  detaljno opisan u knjzi „Lake misli, lako tijelo“

Više o knjizi i programu saznajte na:

http://bit.ly/1NSoiGn




Prethodna objavaTajna japanskih žena: Evo što se događa kada umivate lice mineralnom vodom!
Slijedeća objavaDnevni Jyotish Horoskop 15.11.2015.
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.