Bojite se pokrenuti vlastiti posao jer možda nećete uspjeti.

Bojite se otići liječniku jer bi mogao naći nešto loše.

Bojite se vjenčati jer ćete se možda razvesti.

Bojite se putovati u Afriku jer Afrika može biti jako opasna.

Bojite se raditi ono što volite jer se s tim ne mogu platiti računi.

Bojite se upitati objekt vaše ljubavi da izađe s vama vani jer bi možda mogli biti odbijeni.

Bojite se prvog poljupca.

Bojite se uzeti lekcije gitare jer ćete možda biti loši.

Bojite se odustati od posla koji vam siše dušu – jer možda nikada nećete naći drugi posao.

Bojite se otići u mirovinu jer možda nećete imati dovoljno novca.

Bojite se kupiti svoj dom iz snova jer možda nećete biti u mogućnosti dignuti hipoteku.

Bojite se uzeti lekcije iz francuskog jezika jer to bi moglo značiti da ćete zapravo morati otići u Francusku.

Bojite se da vas ne vide kako plačete zato što možda mislite kako je to neprofesionalno.

Bojite se da ne vide vaše pravo lice jer im se možda nećete svidjeti.

Strah je posvuda

Strah nas okružuje. Strah potpuno obuzima mnoge od nas, iz trenutka u trenutak, iz dana u dan. Mi smo kao uspaničeni štakori, koji trče zarobljeni u u labirintu dok nas proganjaju zmajevi. Život je strašan.

No jeste li znali da je strah štetniji za zdravlje više nego pušenje, alkohol, pržena hrana ili neaktivnost?! Eto, sada imate nešto drugo čega ćete se bojati. (Samo se šalim.)

Mi doživljavamo strah s razlogom. Strah je najstarija emocija u razvoju ljudske vrste i pojavljuje se kao reakcija na opasnost.

Ali imam vijest za vas. Sve je u vašoj glavi. Zapravo – u vašem tijelu. Evo kako.

Tjelesna reakcija na stres

Kada vaš mozak registrira emociju straha – bilo da se radi o strahu od odbijanja osobe koju volite, strahu od gubitka posla ili od gubitka novca – on je pokrenuo prekidač koji aktivira HPA os (hipotalamus – hipofiza – nadbubrežna os), aktivira hipotalamus i otpušta kortikotropin (CRF) na živčani sustav.

CRF stimulira hipofizu, uzrokujući da luči prolaktin, hormon rasta i adrenocorticotropic hormon (ACTH), koji stimulira nadbubrežnu žlijezdu i izaziva da luči kortizol, koji je odgovoran za održavanje homeostaze u tijelu kada mozak doživljava strah i prijetnju, jasnu i prisutnu opasnost.

Kada ste uplašeni, vaš mozak također uključuje simpatički živčani sustav (“borba ili bijeg” reakciju), što uzrokuje oslobađanje epinefrina i norepinefrina iz nadbubrežne žlijezde, koji povećavaju puls, krvni tlak i utječu na druge fiziološke reakcije. Izlučivanje tih hormona dovodi do raznih promjena i izmjena tvari u cijelom tijelu.

Adrenalin pojačava aktivnost srca koje na taj način brže opskrbljuje krvlju mozak i mišiće. Krvne žile se stežu, vrijeme zgrušavanja krvi se skraćuje i na taj način se smanjuje vjerojatnost teških krvarenja pri ranjavanju u borbi sa špiljskim medvjedom.




Dišemo brže i dublje, smanjuje se lučenje sline i sluzi, pa se omogućuje povećan prolaz zraka u pluća. Povećanim znojenjem snižava se tjelesna toplina. Mišići se napinju kako bi tijelo bilo spremno za brzo djelovanje. Zjenice oka se šire, čime oči postaju osjetljivije. Iz timusa u krvotok naglo se otpušta veći broj limfocita kako bi pomogli u svladavanju moguće infekcije.

U isto vrijeme odgađaju se manje bitne reakcije tijela radi očuvanja ukupne količine energije zbog čega se smanjuje probava. Želučana kiselina se povećava, probavni enzimi se smanjuju, što često dovodi do kontrakcija jednjaka, dijareje ili zatvora. Sve te reakcije se javljaju kako bi bili spremni oduprijeti se opasnosti u kojoj se trenutno nalazimo.

Kada ste u strahu od gubitka novca, gubitka voljene osobe ili se bojite neuspjeha na poslovnom planu, tijelo ne shvaća da ne postoji stvarna, fizička prijetnja. Uključuje fiziološki odgovor na stres, a tijekom vremena, kada se ova reakcija neprestano ponavlja, zapravo radi više zla nego dobra.

Evo u čemu je trik

Uslijed dugotrajne izloženosti stresu dolazi do iscrpljenosti, a kada je tijelo u takvom stanju ne može se popraviti samo. Tjelesne funkcije se mogu same popraviti samo kada je tijelo u stanju fiziološke opuštenosti. Kada se odgovor na stres ponovljeno aktivira, organi se oštećuju, a tijelo ih ne može popraviti samo.

Stanice raka koje proizvodimo i koje naš imunološki sustav inače uništava, mogu se početi ubrzano razmnožavati. Kronično iscrpljivanje tijela uzima svoj danak i mi se razbolijevamo.




To ne mora biti tako!

Tijelo zna kako se opustiti uz znanstveno dokazani odgovor relaksacije. Američki institut protiv stresa (AIS) i dr. Herbert Benon otkrili su i definirali “odgovor relaksacije”. To je duboko fizičko stanje odmora, kada se mijenja fizički i emocionalni način na koji tijelo odgovara na stres.

Kada se pokrene „odgovor relaksacije“, tada se: usporava rad metabolizma i srca, pada krvni tlak, usporava se disanje.  Kada svjesni, veliki mozak misli pozitivne misli, stvari kao što su ljubav, veze, intimnost, užitak, nada, emocije straha se rasprše, a hipotalamus prestane pokretati reakciju na stres.

Kada osjećate optimizam i nadu, ljubav i podržavanje, uspjeh u profesionalnom, kreativnom i duhovnom životu, reakcija opuštanja zauzima mjesto reakcije na stres.

Strah vas predisponira za bolesti i čini oporavak teškim.

Ljubav, vjera i zadovoljstvo su preventivni lijekovi i vrlo učinkoviti tretmani.

Kada se tijelo opušta, simpatički živčani sustav se isključuje. Smanjuje se kortizol i adrenalin, koji oštećuje tijelo tijekom vremena. Parasimpatički živčani sustav preuzima funkciju. Imunološki sustav se uključuje, a tijelo može započeti svoj prirodni proces samoiscjeljenja.

Voila! Vaš um može izliječiti tijelo i to nije neka New Age metafizička stvar. To je fiziologija.

Bojite li se?

Živite li u stanju straha? Ako je tako, znam kako vam je. Nekad sam se i ja osjećala tako, sve dok nisam naučila kako pretvoriti svoj strah u vjeru.

Kako se vi nosite sa svojim strahom? Je li strah rezultirao bolešću u vašem tijelu? Ispričajte nam svoju priču.

Lissa Rankin

wakeup-world

Prethodna objavaZašto treba sisati češnjak: Rijedak, nevjerojatno koristan recept!
Slijedeća objavaNajbrži test osobnosti ikad – 3 za 3
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.