Sve veća briga o zdravlju i ekološka osvještenost potrošača, potiče potražnju za alternativnom kozmetikom.

Uvijek govori dobro o drugima…




Kako ljudi imaju veći pristup informacijama o proizvodnji hrane, tako su sve manje skloni konzumiranju životinjskih proizvoda. Možda želimo vjerovati pričama o sretnim kravama na travnatim poljima, ali stvarnost o kojoj se govori na internetu prilično je višeslojna.

Različite snimke, tekstovi i filmovi prikazuju samo dio stvarnosti o životinjama. Osim što su životinje u agoniji, mučene i na kraju ubijene, postoje i informacije o korištenju antibiotika pri uzgoju životinja. Sve ovo čitanje čini teškim i nakon što se otkrije strašna stvarnost, nekima je teško ponovno staviti životinju na tanjur.

Sve više ljudi je zainteresirano za hranu koja isključuje meso i mesne prerađevine, zatim ostale proizvode dobivene od životinja ili pak za hranu koja ne sadrži kemikalije. Uz to počinju istraživati ​​proizvode za njegu kože i kose, make-up proizvode i slično, što potiče rastuće zanimanje i potražnju potrošača za veganskim kozmetičkim proizvodima. Prihvaćanje kozmetičkih proizvoda na bazi biljaka svakako pozitivno djeluju na tržište.

Ne vjeruj svemu što misliš…

S obzirom na to da je lako odabrati hranu koja je veganska, s proizvodima za ljepotu nešto je teže pa zato postoji velika potreba da proizvodi budu označeni, na primjer PETA oznakom. Također, važno je reći da to što su proizvodi veganski, ne znači da ne sadrže kemikalije. Međutim, prirodno i vegansko je prava kombinacija. Mnogi brendovi već proizvode takve proizvode, a najpoznatiji svjetski proizvođač s tom svrhom je Pacifica.

Industrija čiste ljepote

Mnogo sastojaka koje koristimo u hrani koriste se i za kozmetiku. Jedan od njih je, na primjer, kokosovo ulje, a tu je i mnoštvo voća i povrća. Time dolazimo do industrije ljepote koja prepoznaje prednosti prirode i koristi ju u proizvodnji prirodne, veganske i ekološke kozmetike.

Zabrana upotrebe životinjskih proizvoda poput dlake, krzna i ostalih dijelova životinja u proizvodnji kozmetike, kao i testiranje proizvoda na životinjama, u zemljama Europe potiču rast tržišta kozmetičkih proizvoda na bazi biljaka, odnosno etičkom poslovanju organizacija. Također, sve veća briga o zdravlju i ekološka osvještenost potrošača, potiče potražnju za alternativnom kozmetikom.

75



Uobičajeni sastojci životinjskog podrijetla koji se nalaze u kozmetičkim proizvodima uključuju lanolin (masti od vune), skvalen (ulje iz jetre morskog psa), karmin (zdrobljeni kukci), želatinu (kravlje ili svinjske kosti, tetive ili ligamenti), alantoin (urin krava) i posteljicu (ovčji organi). Ne zvuči kao nešto što bismo rado stavljali na svoju kožu. Sama pomisao na razmazivanje dijelova životinja po sebi djeluje pomalo zastrašujuće, zar ne?

Veganski proizvod vs. vegetarijanski kozmetički proizvod

Pojasnimo pojam „veganskog“ i „vegetarijanskog“ kozmetičkog proizvoda. U čemu je razlika? Veganski proizvod je onaj koji ne sadrži nikakve sastojke životinja kao što su mliječne supstance, pčelinji vosak i med. Vegetarijanski pak proizvod ne sadrži sastojke koji su bili dio životinje, ali mogu sadržavati sastojke koje životinja proizvodi, a koje smo spomenuli kod veganskih proizvoda.

Veganski brend vs. veganski proizvod u kozmetici

Neki od brendova mogu nuditi proizvode koji su veganski, ali sam brend nije nužno veganski. To znači da brend u ponudi može imati kozmetičke proizvode koji ne sadrže nikakve životinjske sastojke, ali i one koji ih sadrže (npr. med).

Ne vjeruj svemu što misliš…

Kako prepoznati veganske kozmetičke proizvode

Veganski kozmetički proizvodi sadrže prepoznatljiv logo ili pečat koji jasno naznačuje da se radi o proizvodu koji je bez životinjskih sastojaka ili o brendu koji u ponudi ima sve proizvode bez životinjskih sastojaka.

Što znači “testiranje na životinjama”?

Kompanije koje rade testiranja na životinjama koriste velike laboratorijske prostore u kojima drže razne vrste životinja koje su uzgojene radi testiranja gotovog proizvoda i sastojaka koje proizvod sadrži. Životinje u laboratorijima žive u kavezima cijeli život, nemaju slobodu kretanja i kontrolu nad svojim životom te se ne druže s ostalim životinjama. Mnoge umiru od panike, stresa, pothranjenosti, nemarnog rukovanja ili nuspojava od testova.

Testiranje na životinjama je bilo koji znanstveni pokus ili test u kojem su živa bića prisiljena biti izložena nečemu što bi im moglo nanositi bol, patnju, stres i trajnu psihičku i fizičku štetu. Životinje na kojima se provode testiranja namjerno su osakaćene i obično ubijene na kraju eksperimenta.

Uvijek govori dobro o drugima…




Što znači da je proizvod “bez okrutnosti” (cruelty free)?

Pojam “bez okrutnosti” široko je korišten, često i zloupotrebljen, a označava proizvode koji nisu testirani na životinjama. Ako na proizvodu piše “ovaj proizvod nije testiran na životinjama” može nam biti lakše, ali sastojci koji čine gotov proizvod mogu biti životinjskog podrijetla. Da bi proizvod bio bez okrutnosti, ne bi smio proći nikakav oblik testiranja na životinjama u bilo kojem trenutku stvaranja. Obično kompanije testiraju proizvod na putu njegova stvaranja i koriste sastojke koji su testirani na životinjama od treće strane. Brendovi koji ne provode testiranja, ne kupuju sirovine od dobavljača koji testira na životinjama. Također, njihovi proizvodi i sastojci nisu testirani na životinjama od treće strane jer ni sama kompanija ne testira na životinjama.

Kako znati je li proizvod sigurno “bez okrutnosti”?

Mnoge kompanije koriste neslužbene logotipe zečeva koji nisu povezani sa službenom organizacijom kao što je Leaping bunny. Bitno je prepoznati logotipe kojima možemo vjerovati. Postoje tri logotipa zečeva koji označuju proizvode bez okrutnosti, a to su logotipi službenih organizacija  PETA, Choose Cruelty-Free i Cruelty-Free International.

Napominjemo da veganska ili cruelty free kozmetika nužno ne znači da je ista i prirodnog podrijetla. Vegan i/ili cruelty free je samo oznaka koja opisuje proizvod koji ne sadrži životinjske sastojke i/ili nije testiran na životinjama.

To možemo opisati kao vegansku hranu; nije sva hrana zdrava i prirodna ako je tretirana kemikalijama. Nije isto uzgojimo li salatu sami ili smo ju kupili u trgovini ne znajući kako je uzgojena. Ako proizvod nije pečatiran kao organski, najbolje je pročitati njegove sastojke. Postoji mnogo oznaka koje potvrđuju organsko podrijetlo proizvoda. S obzirom na to da je sastojke u kozmetičkim proizvodima teško razumjeti, oznaka postaje nužna.

Kako bi kupcima približili istinu koja se događa iza konvencionalne kozmetike i predstavili im prednosti veganske i prirodne kozmetike te kozmetike koja nije testirana na životinjama u niti jednom proizvodnom procesu, nastaje Be pure – prva online trgovina prirodne, veganske i cruelty free kozmetike u Hrvatskoj. Takva kozmetika brine o vašoj koži i kosi, ali i o životinjama i okolišu jer je ambalaža u trgovini napravljena od recikliranog materijala ili je biorazgradiva, a svu je moguće reciklirati.

Ne vjeruj svemu što misliš…

Kupujmo sa suosjećanjem prema živim bićima i prema našoj planeti. Učinimo zajedno svijet ljepšim mjestom.

Za dobrodošlicu u Be pure trgovinu prilikom prve kupnje nudimo vam -15% popusta na ukupnu košaricu. Kôd za popust dobivate prijavom na Pureletter! Pretplati se ovdje: https://bepure.hr/

Budite s nama na društvenim mrežama:

www.facebook.com/bepurehr

www.instagram.com/bepurehr

51 VEGAN 100%

VEGAN 100%

Knjiga za sve one koji žele jednostavne i prije svega ukusne recepte

Bez obzira jeste li početnik, želite samo isprobati veganstvo ili ste vegan u potrazi za novim, gurmanskim receptima ova će vas knjiga oduševiti.

Više od sto recepata u ovoj knjizi koja pršti bojama i okusima posvećeno je uživanju u hrani. Od osnovnih recepata za biljna „mlijeka„ preko jela za doručak, ručak ili lagani obrok do juha, užina, burgera i božanstvenih slastica i napitaka Gaz Oakley, profesionalni chef donosi ono najbolje u veganskoj kuhinji.

Cijena: 149 kn - Kupi ovdje

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.