Tijelo samo ne može  proizvesti magnezij pa ga je potrebno svakodnevno unositi putem hrane. Istraživanja, međutim, pokazuju da opskrba magnezijem često nije dovoljna.

Magnezij je mineral izrazito važan za normalno funkcioniranje ljudskog organizma. Po zastupljenosti je četvrti mineral u ljudskom tijelu, a drugi u stanicama. Oko 65% magnezija u tijelu se nalazi u kostima, 34 % u mekim tkivima i 1% u izvanstaničnoj tekućini. Potreban je za preko 300 biokemijskih reakcija u tijelu. Održava normalnu živčanu i mišićnu funkciju, regulira ritam srca, održava imunološki sistem zdravim i čuva čvrstoću kostiju zajedno sa kalcijem.

Magnezij je potrebno svakodnevno unositi putem hrane i/ili dodataka prehrani. Iako dnevne potrebe ovise o brojnim činiteljima (dob, zdravstveno stanje, sastav hrane, konzumiranje alkohola, stres, trudnoća, dojenje…), u pravilu se kreću između 300 i 400 mg.

Iznenađujuće je da se u razvijenim zemljama, unatoč bogatoj ponudi hrane, često zapaža nedostatna opskrba nekim vitaminima i mineralima, što se posebno odnosi na magnezij. Pojedini znanstvenici smatraju da velik dio educirane i dobro uhranjene populacije ne unosi dovoljnu količinu magnezija putem hrane, što potvrđuju i rezultati studija koji pokazuju da je kod 40 posto muškaraca i 50 posto žena dnevni unos magnezija manji od dvije trećine preporučenih dnevnih potreba.




Što upozorava na nedostatak magnezija?

Smanjena opskrba organizma magnezijem može se očitovati u povećanoj podložnosti stresu, smanjenju otpornosti i oscilacijama općega zdravstvenog stanja. Na nedostatak magnezija osobito su osjetljiva meka tkiva koja sadrže najveće koncentracije magnezija i imaju veliku električnu aktivnost – mozak i srce.

Simptomi koji mogu upućivati na manjak magnezija u tijelu su grčevi u listovima i bedrima, titranje oka, aritmija, povišen krvni tlak, migrena, umor, slabost, razdražljivost, bolne menstruacije, itd. Novija istraživanja upućuju na povezanost njegova manjka s razvojem oštećenja srca, popuštanjem rada srca, pojavom angine pektoris i akutnog infarkta miokarda, oštećenjem stijenke krvnih žila, poremećajem metabolizma glukoze i povećanjem oksidativnogstresa.

U svjetlu tih spoznaja preporučuje se dodatna suplementacija magnezijem u prevenciji srčanih oboljenja, ateroskleroze i visokoga krvnog tlaka, kod dijabetesa, migrene, razdražljivosti i nemira, poremećaja spavanja, trudnoće i dojenja, intenzivna bavljenja fizičkom aktivnošću, u starijih osoba. Od suplementacije veliku korist imaju žene, jer magnezij “čuva” kosti od osteoporoze i opušta bolne menstrualne grčeve. 

Moguće predoziranje magnezijem ne treba biti razlogom za brigu kod zdravih osoba s normalnom funkcijom bubrega, jer se on polagano resorbira, a višak ravnomjerno izlučuje mokraćom i stolicom. Znak da ste pretjerali je pojava mekše stolice ili proljeva. No, kad su posrijedi bubrežni bolesnici, potreban je oprez i obvezna je konzultacija s liječnikom prije eventualne suplementacije.

Ravnoteža prirodnog unosa i suplementacije

Izjava da bi većina ljudi imala koristi od veće količine magnezija u prehrani po svoj je prilici neškodljiva, posebno u današnje vrijeme. Dakako da nijedan nutrijent ne djeluje samostalno, te da je prioritet hraniti se u skladu s osnovnim načelima pravilne prehrane i upotrebljavati raznovrsne namirnice prihvatljiva podrijetla. No, jasno je i da povećan unos proteina, masti i ugljikohidrata s ciljem zadovoljenja dnevnih potreba za magnezijem svakako ne bi bio poželjan. Upravo iz tog razloga suplementacija magnezija mogla bi biti hranjiva karika koja nam može pomoći u zaštiti od brojnih poremećaja i bolesti današnjice.

Za kvalitetan suplement posjetite centarzdravlja.hr.




Prirodni izvori magnezija

Banane

Odličan prirodni borac protiv umora i iscrpljenosti. Jedna prosječna banana sadrži 32 mg magnezija, ali također sadrži i kalij – još jedan mineral koji podiže nivo energije u tijelu.

Smeđi grah

Jedna šalica ovog zdravog ploda sadrži 70 mg magnezija, ali je također dobar izvor potrebnih zdravih vlakana i proteina!

Crni grah

Također odličan izvor magnezija. Jedna šalica sadrži dobrih 120 mg ovog važnog minerala!

Smeđa riža

Jedna šalica ove namirnica sadrži 84 mg magnezija. Ako baš želite magnezijom bogat obrok spojite ih sa crnim grahom. Te dvije namirnice u kombinaciji također će vam obezbijediti svih 9 esencijalnih aminokiselina koje su potrebne tijelu.

Leća

Osim što je puna proteina i vlakana, jedna šalica leće sadrži 72 mg magnezija.

Špinat

100g kuhanog špinata sadrži oko 70 mg magnezija, ali je također odličan izvor kalcija. Sirov je dobar za vaše tijelo, ali našem tijelu je lakše apsorbirati ove minerale iz kuhanog.

Ostali izvori magnezija

Bogati izvori magnezija su također tofu, leguminoze, cjelovite žitarice, zeleno lisnato povrće, mekinje, brazilski orasi, sojino brašno, bademi, melasa, bučine sjemenke i pinjoli. Općenito, cjelovite žitarice, orašidi i zeleno lisnato povrće.




Prethodna objavaDnevni Jyotish Horoskop 09.08.2015.
Slijedeća objavaOva 4 eliksira mladosti će vas oduševiti rezultatom!
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.