Foto: unsplash.com

Moja djeca ovaj tjedan ponovo kreću u školu. Imali smo zabavno i zanimljivo ljeto. Bilo mi je drago što su kod kuće i uživala sam u njihovom društvu.

39

Trudila sam se pronaći im zanimaciju dok sam radila i puno sam truda uložila u to, a dok smo bili zajedno stvarali smo zajedničke uspomene. No, nakon što sam obavila kupovinu za školu, odradila s njima školske orijentacije, društvene sladolede i sastanke, mogu reći da sam gotova.

I pod gotova, mislim pregorena.

Pregaranje je brutalno, a svi mi to doživimo u nekom trenutku. Ponestane nam snage dok se trudimo obaviti sve roditeljske dužnosti, dok pokušavamo najbolje što možemo odraditi naš posao, brinuti se o zdravlju, formi, dok pokušavamo odraditi društvene obveze i izvanškolske aktivnosti naše djece.

Naše društvo pati od iscrpljenosti jer smatramo da se od nas očekuje da budemo “uključeni” cijelo vrijeme. Često ugledamo neku Facebook stranicu i počnemo osjećati strah od propuštenih prilika i počinjemo se osjećati kao da nismo dovoljni ili dovoljno sposobni.

Kada dođe do pregorijevanja, osjećate se preopterećeno, kao da ošamućeno teturate kroz dan dok pokušavate obaviti sve zadatke, piše Scary mommy. Navečer iscrpljeni legnete u krevet, sutra se probudite i morate to sve učiniti iznova. Pregorijevanje ukrade vašu radost. Nagriza vašu energiju. Čini da postanete ćudljivi.

Osjećaj je kao da se ne sjećate što ste jeli zadnji put. Pristajete raditi nešto što ne želite učiniti, ali osjećate da biste trebali jer svi drugi to rade, a zatim budete stvarno ljuti zbog toga. Osjećate se kao da vam je život stalno isti i ne događa vam se ništa zbog čega bi se osjećali osvježeno ili ispunjeno.

I to zovemo “normalnim” životom. Žalimo se kako smo zauzeti, kako smo umorni, koliko smo frustrirani i kako doslovno nemamo vremena izaći na zrak. Svi smo to doživjeli; ja sam to doživjela; vi ste; to je doživjela i žena koja podučava meditaciju.

39

Brené Brown autor je tri najprodavanija  naslova New York Timesa – “Moć nesavršenstva”, “Budite odvažni i činite velike stvari”, “Osnaživanje”. Proučavala je ranjivost, hrabrost i sram u proteklih 16 godina i podijelila je nevjerojatne savjete o temi: “Pregorijevanje je epidemija i može postati dio naše komične rutine”. Čula sam to puno puta.

Jurimo okolo razbarušeni, ponavljamo iste stvari iznova i iznova i to može postati navika. Brown je jednom čula savjet od svećenika: “Ako ne želite izgorjeti, prestanite živjeti kao da ste na vatri.” Razgovarajte o eureka momentu. Nije li vrijeme da zaustavimo samo-izazvano ludilo?

Kao i svi mi, Brown govori da kada počinje biti iscrpljena, ne sviđa joj se način na koji se osjeća u interakciji s drugim ljudima. “Ne sviđa mi se osoba kakva postajem. Ta osoba ne odražava moje vrijednosti i to nije ono što želim biti kao istraživač ili roditelj.”, kaže ona.

I nije li to najvažnija stvar? Da nam se sviđa način na koji se osjećamo i kako se ponašamo u interakciji s drugima? Osjećati se ponosno što smo osoba kakva jesmo, roditelj, supružnik, prijatelj? Vrijedno je usporiti ako to znači da ćemo biti bolji u roditeljstvu, našem poslu i ako ćemo na taj način živjeti sretan život.

Brown sugerira da nakon što počnemo osjećati anksioznost, jer nismo zaposleni nečim, to je znak da tražimo potvrdu valjanosti kroz naš raspored i da moramo promijeniti ne samo naš raspored, već i naše razmišljanje. Zaposlenost može nam pomoći da odgurnemo daleko od sebe neugodne emocije poput straha i boli, ali važno je osjećati i takve osjećaje, uz one ugodne, kako bi nam moglo biti ugodno u svojoj koži.

Znanje je moć pa Brown sugerira kako je najbolji način da saznate približava li vam se pregorijevanje da prepoznate tri izazova i onda da djelujete u skladu s tim.

75



1. Usudite se biti iskreni prema sebi o tome što pregorijevanje znači za vas

Ono svakoj osobi izgleda drugačije. Neki od nas su super razdražljivi. Neki su toliko iscrpljeni da ne znaju kamo idu dok voze niz ulicu.

Svi se možemo povezati s osjećajem potpune preopterećenosti, a važno je prepoznati kada osjetite da se to počinje događati, tako da možete djelovati u skladu s točkom 2.

2. Usudite se postaviti granice

Njezini savjeti o postavljanju granica zlatni su, a ja sam ih zapisala i prikačila na hladnjak: “Napokon sam naučila da samo zato što mogu nešto učiniti to ne znači da bih trebala.” Od sada ću živjeti u skladu s tom mantrom. Toliko mnogo puta radimo nešto jer mislimo – mogu to učiniti pa bih i trebala to učiniti. To neće toliko djelovati na mene.

Ali sve ove male stvari mogu utjecati na nas na negativne načine. Najvažnije: Ne moramo reći da svemu pa čak ni većini stvari.

Kad počnete govoriti “NE” stvarima koje ne želite učiniti, ili stvarima za koje osjećate da ne možete učiniti, oslobođenje koje ćete osjetiti bit će zarazno. Slatko olakšanje. Također ćete shvatiti da se svijet i dalje okreće, a vaša djeca, partner i prijatelji i dalje vas vole i vrednuju vas čak i više nego kada slamate svoja leđa svaki dan.

39

3. Usudite se stvoriti vrijeme za sebe

Pronađite jednu stvar koja je samo vaša. Nešto što čini da vaša duša pjeva. Možda možete nazvati vašeg najboljeg prijatelja svaki tjedan u isto vrijeme, pročitati dobru knjigu umjesto da odgovarate na e-poštu ili otiđite u šetnju. Što god da je to, neka vam preraste u prioritet – kao i sve ostale dužnosti koje obavljate jer osjećate kao da biste trebali. Briga o sebi je neophodna.

Nije lako izbjeći pregorijevanje i zasigurno nije lako staviti sebe na prvo mjesto. Kada bi to bilo lako, ljudi ne bi toliko pričali o tome. Mislim da je važno zapamtiti da ako počnete s malim stvarima i počnete ulagati malo više u svoju u dobrobit, uskoro će vam to postati navika i osjetit ćete da vaše tijelo, duša i život doživljavaju pozitivnu promjenu.

ATMA – Pripremila: Suzana Prnjak

67 ATMA KNJIŽARA

ATMA KNJIŽARA

"Život je prekratak da bismo čitali loše knjige."

Alternativa, duhovnost, samopomoć
Knjige po akcijskim cijenama

Probrana ponuda knjiga putem online knjižare ima po nama jednu vrlo bitnu zajedničku edukativnu svrhu, a to je brža, učinkovitija evolucija i transformacija svijesti pojedinca i cijelog društva.

Smatramo da svi odabrani naslovi pridonose radosnijem načinu življenja kroz priručnike za samopomoć, duhovni napredak, preventivno zdravlje, ekološku osviještenost, zdraviju prehranu, poboljšanje osobne ekonomske situacije, upotrebu mašte i poticanje umjetničkih talenata.

Prethodna objavaPet žena starijih od 50 godina čiji će vas izgled inspirirati da radite na sebi
Slijedeća objavaŠto vidite prvo? U samo jednoj minuti naučit ćete nešto vrlo važno o sebi!
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.