Designed by Kjpargeter

Stvaranje novih navika možda nije jednostavan proces, ali to ne znači da je nemoguće ako imate pravi mentalni sklop.

OGLAS 78 300×600 centriran




Suprotno onome što većina ljudi misli, vaš mozak nije nepromjenjiv. On ima sposobnost rasta i širenja tijekom cijelog životnog vijeka zbog plastičnosti mozga.

Kada znate koristiti plastičnost mozga, moći ćete učiniti da vaš mozak radi za vas. Dr. Michael Merzenich definira plastičnost mozga kao “sposobnost mozga da promijeni svoj anatomski, neurokemijski i funkcionalni status tijekom životnog vijeka”.

Znači, vaš mozak može stvoriti nove stanice i neuronske veze i poboljšati svoje sposobnosti kao odgovor na ono što mislite i činite.

Kada ste rođeni, vaš mozak bio je uglavnom neformiran i bio je dizajniran za izgradnju novih, neuronskih putova koji podupiru učenje iz iskustva. Ubrzano se razvija u prvih nekoliko godina života, a zatim se usporava kada dostignete odraslu dob, piše Life coach code.

39

Neuspjeh u razvoju novih živčanih putova može rezultirati mentalnim propadanjem. No, plastičnost mozga omogućuje vam stvaranje novih moždanih stanica i neuronskih veza bez obzira na vašu dob kada učinite ove tri stvari:

– učite nešto novo;

– imate nova iskustva;

– održavate vaš mozak zdravim;

Zašto je stvaranje novih navika teško

Prije nego što prijeđemo na načine na koje možete preusmjeriti mozak, pogledajmo najprije razloge zašto najčešće stvaranje novih navika propadne.

Krivci su motivacija i volja.

77





Zašto Motivacija nije dovoljna?

Mnogi učitelji kažu da je motivacija ključna. Međutim, postoji kvaka. Motivacija neće funkcionirati kada činite određene stvari radi užitka, ono što želite i izbjegavajte stvari koje ne želite.

Na primjer, kada ste motivirani da ostanete u formi kako bi izgledali dobro na ljeto u svom kupaćem kostimu. Bez obzira jeste li dobili ono što želite, vaša motivacija može se smanjiti s vremenom.

Zašto snaga volje ne djeluje?

Kada motivacija ne uspije, možete se držati snage volje. Ali vi ste ljudsko biće koje nema beskrajnu volju. Kada ranjivost udari, nećete moći zadržati svoju snagu volje. Kada činite ono što ne želite učiniti, samo oštećujete vašu snagu volje.

To je razlog zašto novogodišnja rezolucija neće funkcionirati nekima, unatoč motivaciji i volji. Trik onda leži u korištenju snage vašeg podsvjesnog uma. Neuroznanstvenik dr. Bruce Lipton kaže da vaš podsvjesni um diktira 95% vašeg života i radi na autopilotu.

Možete obavljati zadatke čak i bez razmišljanja o tome, poput vožnje automobilom. Tako nastaju navike. Kada činite nešto dovoljno često – to stvara naviku, što je aktivnost koju činite uz minimalan trud i razmišljanje. Stvaranje novih navika povećava plastičnost vašeg mozga.

39

Kako povećati plastičnost mozga

1) Započnite s malim koracima

Dok postavljanje velikih ciljeva izgleda inspirativno, šanse za njihovo postizanje leže u malim dijelovima posla koji funkcioniraju ovisno o postignuću. Podijelite svoje velike ciljeve na male dijelove, a zatim ih odradite.

Recimo, vaš je cilj početi šetati 8 km dnevno. Naravno, ne možete to učiniti odmah. Morate početi s manjom relacijom. Možete započeti s hodanjem 5 minuta dnevno i postepeno povećavati minutažu dok se mozak prilagođava ovoj novoj navici.

Vaš um ima naviku da stvara otpor promjenama. Ali kad to činite malim koracima, vaš podsvjesni um je u stanju prihvatiti to vrlo lako.

2) Upotrijebite okidače

Okidači su ono što uzrokuje događaj ili situaciju. To znači da kad ujutro hodate nakon šalice kave, vaš um stvara okidač koji vas potiče da hodate nakon što popijete jutarnju kavu.

Stvaranje vizualnog okidača također je korisno. Ako na vidno mjesto postavite fotografiju osobe koja šeće to vas potiče da odete u jutarnju šetnju.

OGLAS 78 300×600 centriran




3) Napravite potrebne pripreme

Priprema povećava vaše šanse za uspjeh. U našem primjeru šetnje, morate imati dovoljno pripreme za taj cilj. Odlučite kamo idete, u koje doba dana ćete to raditi, koliko minuta to možete činiti, hoćete li to raditi sami ili s prijateljem.

Pripremite glazbu ili audio knjigu. Učinite to što je moguće jednostavnije i jednostavno krenite i hodajte.

4) Stavite svoje stvari na prikladno mjesto

Stavljanje stvari na prikladno mjesto povećava vaše šanse za uspjeh. Stavite cipele za hodanje, čarape, ručnik za lice, bočicu vode, ključeve i druge stvari koje želite ponijeti na jedno prikladno mjesto.

Kada imate sve spremno, lakše vam je to učiniti.

39

5) Učinite to zabavnim

Učinite svoju novu naviku zabavnom i uzbudljivom. Ako odlučite biti sami, možete slušati glazbu ili jednostavno uživati ​​u prizorima i zvukovima prirode. Ali ako želite društvo, možete povesti svog psa ili zamoliti nekoga tko dijeli isti cilj da ide s vama. Povećanje zabave smanjuje šanse da se mozak odupre.

Opet, postoji mnogo načina na koje možete poboljšati plastičnost mozga osim gore navedenog. Možete naučiti novi jezik, vježbati ili meditirati. Što god odaberete, najvažnije je da mozak stalno održavate zdravim.

Konzumirajte hranu bogatu hranjivim tvarima koje blagotvorno utječu na mozak, kako bi mozak ispravno funkcionirao. Bez obzira na vaše ciljeve u životu, možete stvoriti nove, zdrave navike slijedeći gore navedene korake i povećavajući plastičnost mozga.

ATMA – Pripremila: Suzana Dulčić

22 KURKUMIN

AKCIJA! ULTRA JAKI KURKUMIN - Demencija, depresija i artritis

Patent za liječenje Alzheimerove bolesti

Učinkovitiji u djelovanju na neurodegenerativne bolesti mozga, gastrointetinalne i dijabetičke tegobe u odnosu na sve druge proizvode od kurkume! Bioraspoloživost i apsorpcija povećani su za 10 puta u odnosu kurkumu i 7 puta u odnosu na standardni kurkumin. Kurkumin BCM-95 jedini ekstrakt kurkume na svjetskom tržištu kojemu je FDA odobrila patent za liječenje Alzheimerove bolesti (US Patent No. 8859020).
Namjena: Alzheimerova bolest, reumatoidni artritis, depresija i stres podrška u liječenju karcinoma, zdravlje jetre, gastritis, dijabetes II

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.