Najčešći uzrok nadutosti trbuha nije sindrom iritiranih crijeva ili gastrointestinalni poremećaj, kao što tvrde mnogi liječnici. To su samo simptomi, a ne uzroci. Želite li naći čimbenike koji utječu na nadutost trbuha, ne tražite dalje od netolerancije na hranu.

Prvi korak u shvaćanju uzroka nadutosti je određivanje je li ona povezana s jelom ili pićem ili s oboje.

Naš probavni sustav jednostavno ne može obraditi sve, a vi sami najbolje znate sve o svojim ograničenjima. Ne poštujući to, konzumacija sastojka koji su štetni za vas će vas neminovno dovesti do fermentacije neprobavljene hrane u crijevima, gdje se bakterije hrane tom hranom, proizvodeći još više plina.

Netolerancija na mlijeko

Mnogi ljudi konzumiraju mliječne proizvode cijeli svoj život ne shvaćajući da imaju nizak stupanj tolerancije. Mnogi od nas nemaju enzime laktaze koji razgrađuju mliječne proizvode. Umjesto što pokušavaju koristiti razne suplemente i enzime koji olakšavaju probavu, bolje je pronaći alternativu i potpuno izbjegavati mliječne proizvode. Ljudi koji nemaju toleranciju na mlijeko trebali bi pokušati biti tjedan dana bez mliječnih proizvoda i tada vidjeti rezultate, koji bi trebali biti vidljivi već za tri ili četiri dana.

Netolerancija na laktozu kod pojedinaca se općenito razvija kako oni stare. Ljudi imaju tendenciju da postanu netolerantni na laktozu u adolescentnim godinama ili u odrasloj dobi između 30-te i 40-te. Općenito, laktozna netolerancija najčešća je u obitelji, a odnosi se na specifične gene.

Ova netolerancija također može biti posljedica infekcija, kemoterapija, reakcija na penicilin, operacija i trudnoće. Osim toga, određene etničke skupine imaju veću vjerojatnost da pate od netolerancije na laktozu nego druge, one ne prenose enzime za razgradnju jer ne konzumiraju mliječne proizvode.

Najčešći uzrok nedostatka laktaze je smanjenje količine tog enzima koji se javlja nakon djetinjstva i ustraje u odrasloj dobi, referirajući se tip hipolaktaze kod odraslih. Ovo smanjenje je genetski programirano, a učestalost ovog tipa nedostatka kod različitih etničkih skupina je vrlo promjenjivo. Dakle, kao prvo, mogli bismo se zapitati, kada smo uopće počeli konzumirati mlijeko životinja?

Mlijeko životinja sadrži i kazein, koji se u tijelu ponaša poput ljepila, baš kao i gluten, dokazano ne utječe na kosti, te sadrži i gnoj, krv, fekalije i bakterije koje ne samo da nisu korisne, već su i štetne.

Netolerancija na gluten

Postoji više zdravstvenih rizika povezanih s konzumacijom pšenice i općenito žitarica nego što postoje prehrambene prednosti kako to tvrdi prehrambena industrija. Mnogi se pitaju zašto i dalje postoji snažan naglasak na razvoj proizvoda od pšenice u cijelom svijetu, kada postoji toliko štetnih učinaka kao što su to neurološka oštećenja, demencija, bolesti srca, katarakte, dijabetes, artritis, shizofrenija, neplodnost i akumulacija visceralnog masnog tkiva, a da ne spominjemo cijeli niz ne tolerancije i nadutosti koje doživljavaju milijuni ljudi?

Također, u pšenici postoji oko 23 000 proteina, a svaki od tih proteina može izmamiti ono što je poznato kao antigeni odgovor, tj. imunološki sustav identificira pšenični protein kao i drugi, na što pokreće urođeni ili adaptivni imunološki odgovor i kao rezultat slučajno napada samo-strukture.

U pšenici postoji mala, ali moćna kemikalija poznata kao aglutinin, koja je u velikoj mjeri odgovorna za mnoge sveprisutne, a teško dijagnosticirajuće efekte. Istraživači sada otkrivaju da je aglutinin u modernoj pšenici vrlo različit od drevnih sojeva. To baca novo svijetlo o osnovnim uzrocima netolerancije na pšenicu, a posebno na činjenicu da je cjelovito zrno ili proklijala pšenica posebno zdrava jer se aglutinin nalazi i u njima i to u najvišim koncentracijama. Više o ovome i zašto se ljudi i bez dijagnoze netolerancije na gluten okreću hrani bez glutena možete čitati ovdje.

Svako zrno pšenice sadrži oko jedan mikrogram aglutinina. Čak i u malim količinama, on može imati duboko negativne učinke, koji mogu biti pro-upalni, imuno, kardio i neurotoksični.

Rješenje

Ne postoji takva stvar kao zanemariva reakcija na hranu. Ukoliko reagirate na hranu koju jedete, to je problem koji se treba riješiti. Bilo da su to prekomjerni plinovi, nadutost, gubitak energije, proljev, zatvor ili ako jednostavno osjećate hladnoću ili vrućinu nakon obroka, ti problemi bi mogli biti vezani uz vaš način ishrane i ne bi ih trebali ignorirati, bez obzira kako doživljavate njihovu težinu.

Ljudi često čitav život ne razumiju da imaju netoleranciju ili alergiju na gluten. Osjećaju se otečeno i puni plinova cijeli svoj život i misle da je to normalno. To je više uobičajenog nego li je cijela medicinska zajednica svjesna ili ne priznaje da je svjesna.

Znači, ako imate netoleranciju na hranu, nemojte je ignorirati. Promijenite svoje prehrambene navike i prestanite jesti namirnice koje vam izazivaju neugodu. Ako ne znate koje točno namirnice uzrokuju problem – eksperimentirajte. Izbjegavajte određenu hranu najmanje tjedan dana, pišite dnevnik hrane, zapišite kako ste se osjećali prije, za vrijeme i nakon konzumacije. Zatim ponovno uvedite eliminiranu hranu kako bi vidjeli postoji li doista korelacija.




Prirodni lijekovi za nadutost

Čaj od đumbira
Čaj od mente
Ulje klinčića
Ulje eukaliptusa
Prokuhana voda s 1 žličicom cimeta
Probiotici: Kombucha i Tibicos

Jednostavno ne možete biti zdravi i energični kada vaš probavni sustav i proces eliminacije ne funkcionira ispravno. Srećom, nadutost nije simptom koji treba biti trajan i ako ćete slijediti ove jednostavne savjete, to će vam pomoći da poboljšate funkciju probave kao i svoje cjelokupno zdravlje.

Autor: Irena Dujmušić
Matrix World