Moj odnos s riječi – snaga – započinje 2013. godine, kada sam započela moj prvi program treninga snage.

Udana sam i zaposlena sam majka dvoje djece i premda se poimanje fitness industrije za žene još uvijek uglavnom svodi na aerobik, cardio i vježbe za izgaranje masnoća, sada želim razjasniti što to znači biti u formi.

Nakon trudnoća i očitog viška kilograma, godinama sam pohađala fitness centre. Prošla sam čak i obuku boksa i još mnogo toga. Kroz sve te godine treninga pokušavala sam vratiti svoje tijelo na težinu i oblik od prije trudnoća.

Vođena svojim fitness ciljevima, zaboravila sam slušati svoje tijelo. Trenirala sam i kada sam bila umorna, gladna, bolesna, čak i kada mi je nedostajalo sna.

Mislila sam da radim pravu stvar. Moj um je znao bolje od mog tijela. Što bi moje tijelo ionako moglo znati? Bilo je izvan forme, puno masti i mlohavo.

Moj um je s druge strane bio oštar i upravljao je ciljevima i planovima. Dok sam slušala svoj um, tijelo mi se mučilo.

Razvila sam akutnu bol u desnom ramenu i često su mi tetive i mišići bili tako tvrdi da mi je trebao cijeli trening da ih opustim.

Često sam nosila djecu u naručju i to je utjecalo na moje držanje. Razvila sam konstantnu bol u lopatici.

Tada je trening snage ušao u moj život.

Moj muž me počeo trenirati pod uvjetom da ga ne ispitujem o ničemu, već da jednostavno radim sve što mi kaže. Bilo je teško. Ne zato što sam izvodila više vježbi, nego zato što mi je rečeno da radim drugačije nego što sam navikla.

Tražio je od mene da se oporavim prije sljedećeg treninga; da vodim detaljan dnevnik ponavljanja s utezima koje ću raditi i ništa više od toga. Dvije godine smo nastavili s tim treningom. Ispunila sam cijeli dnevnik treninga.

Kada sam prolistala dnevnik i pogledala neke prve bilješke, shvatila sam da sam najviše radila iste četiri temeljne vježbe u posljednje dvije godine – čučanj, mrtvo dizanje, press za ramena i press za prsa, ali nikada se nisam dosađivala i žalila.

Također sam primijetila kako se moja snaga pomoću tih vježbi udvostručila, a moje tijelo oblikovalo u onaj oblik kojem sam se prije divila.

Žene, zaboravite vaganje se na vagi, ogledalo je bolji pokazatelj i to kako vam stoji odjeća (ja samo povremeno pratim postotak masnoće na posebnoj vagi u teretani), odjeća mi stoji odlično, metabolizam mi je ubrzan zbog veće mase mišića (pa mogu i jesti više bez da se debljam), ne bole me više leđa, držanje mi je skroz promijenjeno. Tijelo mi je oblikovano i snažno, čvrsto i zategnuto, nije samo mršavo i mlohavo.

No, jesam li se ja samo fizički preobrazila kroz te godine?

Znala sam da sam mnogo jača sad u teretani, ali ono što sam polako shvaćala je da sam sada puno jača i izvan toga.

Dakle, pokušat ću navesti i druge promjene.

Držanje

Kako sam bivala snažnija, postajala sam svjesnija svog izgleda. Počela su mi se sviđati moja široka ramena.

Postala mi je navika da ih držim uspravno. Čak i kada se vozim biciklom, svjesna sam svoga držanja.




Trbušni mišići

Kada držim stisnute svoje trbušne mišiće automatski mi se izravnaju ramena. Probajte.

Savjet koji mi je pomogao – udahnite, zatim otpustite dah, ali ne u potpunosti, ostavljajući dio mišića uvučenima dok i dalje dišete.

Duboko disanje

Gledanje dizanja i spuštanja mojih prsa u stresnim situacijama postao je način da usporim i vježbam nevezanost.

Preuzimanje odgovornosti za moju kuhinju

Za mene je bilo pravo otkriće kada sam shvatila koliko zapravo oblik mog tijela ovisi o mojoj prehrani. Postoje tri faze u prehrani: kupnja, kuhanje i jedenje. Prije sam odgovornost kupovanja namirnica i kuhanje ostavljala drugima i koncentrirala se samo na jedenje.

S mojim novim treninzima i to se počelo mijenjati. Gledala sam hranu s novostečenim poštovanjem. Osjećala sam se odgovornom za hranu koju smo kupili i počela sam kuhati kod kuće.

Naučila sam kako mogu biti kreativna s prehranom, a istovremeno da ta jela budu jednostavna. Moja obitelj je reagirala na moju inicijativu i to je bio sjajan osjećaj.

Fokusiranje i napredak

Neuronski putovi koji su pomogli mi da se koncentriram na vježbanje sigurno su oni isti koji su mi pomogli da se fokusiram i na sva druga područja fokusa u mom životu!

Počevši s našim financijama, odmorom i cjelokupnim rasporedom – shvatila sam kako sam usredotočenija u planiranju i svojoj izdržljivosti.




Strpljenje, disciplina, upornost

Nema brzih rezultata s treninzima snage. Zahtijevaju mnogo strpljenja i povjerenja. Rezultati cijelog tog napora se pokažu u dogledno vrijeme, a to je naravno puno sporije nego što većina nas očekuje.

Shvatila sam da je tako sa svime u životu. Djeca će naučiti nešto kada budu spremna. Partneri moraju imati prostora. Situacije se mogu odraditi s tolerancijom.

***

Možete reći kako previše stvari iz raznih područja života povezujem sa snagom stečenom u teretani, ali ako se zaustavite na trenutak i razmislite, shvatit ćete kako je sve međusobno povezano. To je pravilo 80:20 – ono što činimo 20 posto vremena – čini 80 posto razlike.

Moj trening snage je sidro za rast, katalizator za promjene u osobnom životu. U teretani sam naučila kako mogu bolje izvršavati stvari. Kao rezultat toga, mnoge stvari izvan teretane sam počela bolje raditi.

Razvila sam dublje vještine i fokus u svim temeljnim pokretima. Naučila sam prepoznati važne dijelove svog života izvan teretane i postaviti ih kao zasluženi prioritet.

Kad nisam slušala svoje tijelo u teretani bila sam ranjiva u svim dijelovima svog života. Te prepreke su se pretvorile u mogućnosti i izbore onog trenutka kada sam počela slušati svoje tijelo.

U tom pogledu, tijelo je sinonim za unutarnji glas i fizičku snagu za čvrstoću duha.

Izvor: elephantjournal

Prethodna objava”Prije nego što umrem, želim da… ”
Slijedeća objavaKako danas izgledaju i što rade vaši omiljeni likovi iz crtića!?
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.