Sve češće se mnogi ljudi žale na čudnu vrstu osjećaja koji karakteriziraju kao “kronični umor”. Sindrom kroničnog umora ili kronična iscrpljenost je jedno od najmisterioznijih i najkontroverznijih oboljenja modernog čovjeka. Medicinski eksperti se još uvijek dvoume u vezi s njegovim uzrokom ili uzrocima, tj. radi li se o kroničnoj infekciji, alergiji na hranu, virusnoj infekciji, osjetljivosti na ekološko okruženje, hormonalnom poremećaju, gljivicama ili sl., ili se radi samo o običnoj umišljenosti.

Opći pojam ‘kronični umor’ podrazumijeva mnogobrojne tegobe: blagu malaksalost, oslabljenu koncentraciju, poremećaj spavanja, nekada bol u mišićima, demotiviranost, anskioznost, pojavu čestih glavobolja, iscrpljenost i nakon malog fizičkog napora, probleme s varenjem hrane.

Neriješeni unutarnji konflikti, psihički problemi i opterećenja neki su od puteva koji dovode do kroničnog umora, koji se javlja kao obrambena reakcija organizma. Dobra i adekvatna terapija može se odrediti na osnovu individualnih uzroka i simptoma. U početku je potrebno pronaći točne uzroke i otkloniti sumnju na neku skrivenu bolest ili je otkriti ako postoji. Tek nakon toga može se krenuti s dodatnim terapijama, promjenom prehrambenih i drugih navika.

Ljudi koji su pogođeni ovakvim stanjem razloge često traže u utrci s vremenom i nagomilanim obavezama te često lutaju od liječnika do liječnika bez konkretne pomoći. I premda se uzroci razlikuju od osobe do osobe, postoji veliki broj prirodnih lijekova koji su pomogli ljudima koji pate od kroničnog umora da povrate normalne nivoe energije, bez upotrebe umjetnih stimunalata.




Slijedi spisak 6 najboljih prirodnih lijekova za prevladavanje ‘kroničnog umora’ koje objavljuje lifestyle portal mindbodygreen.com, a prenosi sebil.eu:

  1. Vitamin B12 i vitamini B-skupine. B-vitamini igraju ključnu ulogu u savladavanju ‘kroničnog umora’ jer su potrebni tijelu radi proizvodnje energije. Budući da mnogi ljudi pate od anemije uzrokovane deficitom vitamina B-skupine, dovoljan je pokazatelj da je tijelu potrebna svakodnevna nadopuna ovih vitamina (bilo kroz hranu ili vitaminske preparate), kako bi se izbjegao umor i održali zdravi nivoi energije.
  2. Elementi u tragovima (bakar, krom, jod, mangan, molibden, selen, kobalt) su nositelji vitalnih funkcija organizma jer kao kofaktori sudjeluju u sistemu enzima i u strukturi hormona. S obzirom da ih organizam ne može sintetizirati, potrebno ih je unijeti putem hrane. Njihovim nedostatkom javlja se niz naizgled beznačajnih oštećenja, ali isto tako i vrlo ozbiljnih bolesti (anemija, hipertireoidizam, karijes). Deficit esencijalnih minerala takođe dovodi do ‘kroničnog umora’, budući da je tijelu koje pati od manjka minerala smanjena sposobnost da efikasno regenerira stanice i proizvodi energiju. Iz tog je razloga izuzetno važna njihova svakodnevna nadopuna, a posebno cinka, magnezija, kroma i željeza.
  3. Pčelinji polen. Mnogi ga smatraju ‘savršenom hranom’ zbog jedinstvenog spoja enzima, proteina, aminokiselina, vitamina i minerala. Pčelinji polen je još jedno izvanredno rješenje za sve koji pate od kroničnog umora. Zajedničko djelovanje njegovih sastojaka može pomoći u otklanjanju fizičkog i intelektualnog umora i obezbjediti dovoljno energije tokom čitavog dana. U svojoj knjizi Beating Cancer with Nutrition (Pobjedite kancer ishranom), dr. Patrick Quillin je pojasnio da je polen tokom čitave povijesti korišten kao ‘superhrana koja vraća energiju i obnavlja organizam’. I matična mliječ i propolis, koje pčele koriste za dezinfekciju svojih košnica, su vrlo važni za zdravlje i energiju.
  4. Maca. Tisućama godina korištena u tradicionalnoj medicini (posebno u Južnoj Americi), biljka maca je još jedna snažna ‘superhrana’ koja normalizira hormone i povećava nivo energije. Redovito konzumiranje mace pogoduje imunološkom sistemu i povećava otpornost na tjelesne i mentalne teškoće. Njezina sposobnost prepoznavanja potreba svakog pojedinačnog organizma obezbjedila joj je nadimak “pametne biljke”. Primjerice, ako vaš organizam proizvodi premalo određenog hormona, maca će podići njegovu proizvodnju. U suprotnom, ako je određenog hormona previše, maca će usporiti njegovo formiranje. Korijen mace u sebi sadrži vitamine B1, B2, B12 i C, alkaloide, mikro i makro nutrijente, ugljikohidrate, bjelančevine, vlakna, masne kiseline, fruktozu, škrob, tanin, natrij, kalij, kalcij, bakar, cink, željezo, mangan, silicij i magnezij. Također, kalcij, fosfor, vitamini B1 i B12 te masne kiseline blagotvorno djeluju na živčani sustav, podstiču apetit te pozitivno utječu na probavu. Maca takođe sadrži i četiri jedinstvena alkaloida – macaina 1, 2, 3, 4 – koji nisu pronađeni ni u jednoj drugoj biljci. Alkaloidi iz mace pomažu u iskorištavanju svih nutrijenata iz mace koji su tijelu potrebni, te stimuliraju rad pituitarne žlijezde i hipotalamusa. Na taj način maca pomaže radu adrenalnih i tiroidne žlijezde koje su od vitalnog značaja za održavanje zdravih i optimalnih nivoa energije.
  5. Liposomalni vitamin C. Vitamin C je još jedan snažni energetski nutrijent s fantastičnim potencijalom za uklanjanje simptoma ‘kroničnog umora’. Međutim, tipična oralna nadopuna koja uključuje unošenje askorbinske kiseline i drugih vještačkih oblika vitamina C često bude nedovoljna jer se samo mali dio tako unesenog vitamina C iskoristi, a veliki dio biva eliminiran iz tijela. Naime, hranjive tvari topive u vodi poput vitamina C teško prolaze kroz barijeru koja prekriva stanične membrane, a koje se sastoje se od jednake dvoslojne baze (bjelančevine i lipidi) kao i liposomi. Ova barijera kontrolira što ulazi u stanice te što izlazi iz stanica. Tu na scenu stupa liposomalni vitamin C. Budući da je liposomalni C vitamin napravljen na istoj bazi kakvu imaju stanične membrane, on prolazi kroz stanične stijenke mnogo učinkovitije od vitamina C koji nije obložen liposomima. Stoga liposomalni C vitamin ima jednaku ili veću efikasnostt od intravenoznog C vitamina. Za sada ga liposomalni vitamin C ne možete pronaći u apotekama, no može se naći i naručiti preko interneta. U tražilicu ukucajte liposomal C vitamin ili lypo-spheric vitamin C. Osim toga, možete ga i sami napraviti u kućnoj izradi.
  6. Jod. Svakodnevna izloženost ioniziranoj radijaciji i štetnim kemikalijama, zajedno s manjkom hrane bogate jodom na jelovniku, je uzrok što mnogi ljudi širom svijeta pate od deficita joda. Bolesti usljed nedostatka joda u ishrani trenutno pogađaju 740 milijuna ljudi, 13% svetske populacije, a računa se da je još 30% u riziku od razvoja nekih od oblika bolesti zbog nedostatka joda u ishrani. Upravo se zbog nedostatka joda mnogi ljudi osjećaju stalno umorno, lijeno i bez energije. Svakodnevna nadopuna joda kroz ishranu može dovesti do uspostavljanja narušene ravnoteže tijela i endokrinog sistema te otklanjanja simptoma ‘kroničnog umora. Namirnice bogate jodom su: jodirana sol, alge, grah, sjemenke bundeve, sezam, špinat, blitva, bijela repa, tikvice i bijeli krompir. Srednje pečen bijeli krompir u ljusci ima 60/mcg joda. Ipak, najvećim udjelom joda medju povrćem može se pohvaliti bijeli luk. Jagode i brusnice su voće obogaćeno jodom. Oko 4 unce brusnice ( cca 124,5 gr) sadrže oko 400/mcg joda. Voće treba kupovati svježe, jer se tokom dužeg stajanja jod izgubi. 1 šalica svježih jagoda je približno 13/mcg joda.
Prethodna objavaSlobodna volja nasuprot predodređenja
Slijedeća objavaCIA i pokusi s izvanosjetilnom percepcijom
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.