Prije nekoliko godina pitao sam neku djecu: “Što je svrha doručkovanja?” Jedan dječak je odgovorio: “Da dobijemo energiju za taj dan.” Drugi je rekao: “Smisao doručkovanja je – jesti.” Svjesno uzimanje hrane je važna praksa. Ugasimo TV, spustimo novine, zajedno postavljamo stol pet, deset minuta. Za to vrijeme možemo biti vrlo sretni. Kada je hrana na stolu i svi sjede, možemo tri puta svjesno udahnuti: “Udišući, smirujem svoje tijelo. Izdišući, smiješim se.” Možemo se potpuno oporaviti nakon tri ovakva udisaja. Tada pogledamo svakog dok udišemo i izdišemo da bismo bili u kontaktu sa sobom i sa ostalima. Ne treba nam dva sata da bismo vidjeli drugu osobu. Ako smo zaista smireni, potrebno nam je da nekoga pogledamo sekundu-dvije i to je dovoljno da ga vidimo.

Mislim da je petočlanoj obitelji dovoljno pet-deset sekundi da “pogleda i vidi”. Nakon disanja se smiješimo. Sjedeći za stolom s drugim ljudima imamo šansu ponuditi autentični prijateljski osmijeh i razumijevanje. To je vrlo lako, ali vrlo malo ljudi to čini. Za mene je to vrlo važna vježba. Pogledamo u svakoga i nasmiješimo mu se. Disati i smiješiti se istovremeno je vrlo važna vježba. Ako se članovi obitelji ne mogu smiješiti jedan drugome, situacija je vrlo opasna. Nakon disanja i smiješenja, pogledamo hranu tako da ona postane stvarna. Ta hrana oživljava našu vezu sa zemljom. Svaki zalogaj sadrži život Sunca i Zemlje. O nama ovisi koliko će nam hrana otkriti svoju tajnu. Možemo vidjeti i okusiti čitav univerzum u komadiću kruha! Par sekundi kontemplacije prije jela i svjesnost tjedna jedenja mogu nam donijeti mnogo sreće.




Sjesti s prijateljima i obitelji i uživati dobru hranu je nešto dragocjeno, nešto što nema svatko. Mnogi ljudi u svijetu su gladni. Kad imam zdjelu riže ili komad kruha, ja znam da sam sretan i suosjećam s onima koji nemaju hrane ili su bez obitelji i prijatelja. Ovo je vrlo duboka vježba. Ne moramo otići u crkvu da bismo ovo upražnjavali. Možemo to činiti za stolom. Svjesno jedenje može njegovati sjeme razumijevanja i suosjećanja koje će nas potaknuti da učinimo nešto i pomognemo gladnima i usamljenima.

Da biste pomogli svjesnost tijekom obroka, možda ćete povremeno željeti jesti u tišini. Vaš prvi obrok u tišini može proteći malo nelagodno, ali kad se jednom naviknete, shvatit ćete da obrok u tišini donosi mir i sreću. Kao što ugasimo TV prije jela, tako možemo “isključiti” razgovor da bismo uživali u hrani i nazočnosti drugoga. Ne preporučujem svakodnevno objedovanje u tišini. Razgovor može biti divan način da budemo zajedno u svjesnosti. Ali, moramo razlikovati različite vrste razgovora.

[gard group=”1″]

Neke teme nas mogu razdvojiti: na primjer, ako govorimo o manama drugih ljudi. Pažljivo pripremana hrana neće imati vrijednosti ako dozvolimo da ovakva vrsta razgovora dominira tijekom objeda. Ako umjesto toga govorimo o stvarima koje njeguju našu svijest o hrani i osjećaj da smo zajedno, tada kultiviramo jednu vrstu sreće koja je neophodna za naš rast. Svjesnost komadića kruha u našim ustima čini da osjetimo život stvarnim.

Dakle, dok jedemo trebali bi se suzdržati od razgovora koji mogu poremetiti našu svjesnost, osjećaj cjeline obitelji ili svijest o hrani. Ali možemo slobodno reći stvari koje njeguju svjesnost i sreću. Na primjer, ako je spremljeno jelo koje zaista volite, možete primjetiti uživaju li drugi u njemu i možete im pomoći da uvide s koliko ljubavi je pripremljen čitav obrok. Ako je, pak, za stolom neko čije su misli okupirane brigama, on gubi sadašnji trenutak i nije svjestan okusa hrane. Možete mu skrenuti pažnju na okus hrane: “Ovo je zaista ukusno, zar ne?” I tako ćete ga odvojiti od misli i briga i dovesti ga natrag u ovdje i sada, da uživa u vama i dobroj hrani. Vi postajete Bodhisattva, pomažete prosvjetljenje. Djeca su naročito sposobna u prakticiranje svjesnosti i podsjećanju drugih da to čine.

Thich Nhat Hanh, “Mir je svaki korak”

Prethodna objavaPrirodni recept za regulaciju stolice i ozdravljenje probavnog trakta
Slijedeća objava8 najčešćih osobina ljudi rođenih u veljači
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.