Foto: unsplash.com

47

Ljutnja nije problem, ono što leži ispod nje, to je ono na što treba obratiti pažnju. Ljutnja je emocija koju smo svi doživjeli, ali ne razumiju je svi.

Iako nemaju svi ljudi probleme s ljutnjom, postoji toliko zabluda o tome što ljutnja jest i što nije pa ću vam otkriti veliku tajnu koja će vam pomoći da otpustite svoju ljutnju i osjećate se smirenije i suosjećajnije.

Dopustite mi da najprije započnem s pitanjem: Je li ljutnja pozitivan ili negativan osjećaj? To je zapravo nezgodno pitanje. Emocije nisu pozitivne niti negativne.

A ako tako razmišljate o njima, upadat ćete u nevolje jer ćete pokušati slijediti one “pozitivne” (sreću, ljubav i užitak) i izbjegavati “negativne” (ljutnju, tjeskobu i tugu).

To nije dobro. A kad pokušavate kontrolirati, potisnuti ili protjerati neke emocije, radite na kraju stvari koje ne biste trebali (poput prejedanja, konzumiranja droga, alkohola, trošenja novca i skakanja u odnose), u svojoj želji da osjetite samo dobro i izbjegavate loše stvari.

Umjesto toga, želim da razmišljate o emocijama kao o zdravim (i krećete se naprijed) ili nezdravim (ostajete zaglavljeni), piše Your tango.

S takvim razmišljanjem, shvaćate da postoje slučajevi kada zbog “zadovoljstva” možete zapravo zaglaviti. Na primjer, jeste li ikada ostali predugo u vezi ili na nekom poslu, kada ste već davno trebali otići?

U takvim slučajevima, zadovoljstvo se možda činilo kao pozitivna emocija, ali držalo vas je zaglavljenima. Dakle, pogodite što? Nezdravo je!

To nas dovodi do teme ljutnje. Ljutnja je zapravo zdrava emocija. Razmislite o tome na trenutak: Ljutnja je često vrlo stimulativna. Znate, kao kad mislite da vam je stražnjica prevelika, to vas ljuti i odete u teretanu. Ili, ako ste uznemireni zbog najnovije političke kampanje i to vas motivira da počnete raditi na anketama.

Problem je što mnogi ljudi misle da doživljavaju ljutnju, ali ono što stvarno doživljavaju je bijes! A bijes je nezdrava emocija. To je zato što je bijes = ljutnja + bespomoćnost. Kombinacija to dvoje, to je problem, a ne sama ljutnja. Osjećaj ljutnje dolazi i prolazi. Bijes ostaje s vama cijeli dan.

75



Mnogi klijenti dolaze k meni i kažu da imaju problem s ljutnjom. U prošlosti su im govorili da rade stvari poput “brojite do deset” i “dišite kroz svoje osjećaje”. Sada rade sa mnom jer to ne funkcionira. Nije uspjelo jer su se usredotočili na pogrešnu stvar. Usredotočili su se na ljutnju koju su osjećali umjesto na bespomoćnost.

Dakle, ako se želite osjećati bolje i stvarno promijeniti svoje emocije, morate usmjeriti svoju pozornost na bespomoćnost koju osjećate. Postoji brz i vrlo učinkovit način da prestanete osjećati bespomoćnost: djelujte.

Ako se želite prestati osjećati bespomoćno, trebate poduzeti neki oblik pozitivnog djelovanja. Bez obzira na to koliko je mali korak, ako napravite samo jednu stvar, počet ćete se osjećati drugačije. Počet ćete se osjećati osnaženo.

Na primjer, recimo da ste bijesni na svog šefa jer se nepravedno odnosi prema vama. Možda je favorizirao nekog drugog suradnika ili možda vas uvijek kontrolira u svemu. Osjećate se bespomoćno jer vam je potreban ovaj posao, a kad god ste pokušali razgovarati s njim u prošlosti, on vas ušutkava.

39

U ovom slučaju, ono što uistinu osjećate je bijes. Ako se usredotočite na to koliko ste ljuti na njega i pokušate vježbati tehnike za zaustavljanje ljutnje, one neće dugoročno funkcionirati. Umjesto toga, počnite poduzimati mjere za rješavanje vašeg osjećaja bespomoćnosti.

To bi moglo značiti da trebate upisati večernju školu ili fakultet kako bi stekli više obrazovanje ili trebate naći drugi posao. Iako će dodatno obrazovanje i stjecanje diplome trajati neko vrijeme, svakako ćete se osjećati bolje kad pokrenete taj proces.

Ili, možda kad počnete tražiti novi posao u oglasnicima. Ili, možda kad počnete dokumentirati sve stvari koje vaš šef čini koje smatrate nepoštenim. Radi se o vraćanju vaše snage.

Sve ove akcije će promijeniti vaše raspoloženje. Ne kažem da se više nikada nećete razljutiti, ali nećete se više osjećati bespomoćno. Kada se naljutite, to će bit prolaznog karaktera – nestat će i neće lebdjeti kao oblak nad vama 24 sata dnevno.

ATMA – Pripremila: Suzana Prnjak

67 ATMA KNJIŽARA

ATMA KNJIŽARA

"Život je prekratak da bismo čitali loše knjige."

Alternativa, duhovnost, samopomoć
Knjige po akcijskim cijenama

Probrana ponuda knjiga putem online knjižare ima po nama jednu vrlo bitnu zajedničku edukativnu svrhu, a to je brža, učinkovitija evolucija i transformacija svijesti pojedinca i cijelog društva.

Smatramo da svi odabrani naslovi pridonose radosnijem načinu življenja kroz priručnike za samopomoć, duhovni napredak, preventivno zdravlje, ekološku osviještenost, zdraviju prehranu, poboljšanje osobne ekonomske situacije, upotrebu mašte i poticanje umjetničkih talenata.

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.