Vegetarijanska prehrana s vremenom postaje sve popularnija u zapadnom svijetu, pri čemu se neki dugoročno drže takvog režima, a neki izdrže tek kraće vrijeme. Izdržati je možda kriva riječ, ali mišljenje je brojnih ljudi da je vegetarijanska hrana relativno neukusna, te da ne može zadovoljiti potrebe ljudskog tijela za svim tvarima koje mu trebaju – upravo zbog toga, brojni ljudi krenu u ovu vrstu prehrane na krivi način i pod krivim pretpostavkama, a to dovodi na kraju do toga da brojni odustanu.

Kako bi se spriječila pojava odustajanja od vegetarijanske prehrane i načina života, potrebno je razviti svijest vegetarijanaca i vegana o vrsti hrane koju konzumiraju. Treba probati čim više izbjeći loše namirnice i jela, kao što su vegetarijanski hamburgeri, jela bogata sojom kao zamjenom za meso, izvori prevelikih količina ugljikohidrata i slično. Kao alternativu takvoj hrani, ovdje ćemo navesti nekoliko najvažnijih namirnica koje predstavljaju uravnoteženu količinu hranjivih tvari koje su potrebne ljudskom tijelu.

Voće i povrće su osnova vegetarijanske prehrane, te bi čim više obroka tijekom dana trebalo biti sačinjeno upravo od ovih namirnica. To je posebno važno s obzirom da su biljke izvor brojnih hranjivih tvari, vitamina i minerala, koji su potrebni vegetarijancima i veganima kako bi im tijela bila opskrbljena energijom i tvarima potrebnim za rast i razvoj stanica. Velika korist dolazi i od vlakana, koja pomažu u čišćenju tijela od štetnih tvari, na prirodan način. Ipak, treba naglasiti da bi trebalo izbjegavati konzervirano voće i povrće s obzirom da takva vrsta hrane ne sadrži toliko korisnih tvari kao svježe namirnice.

Tjestenina, riža, žitarice, pahuljice i kruh su druga skupina namirnica od velike važnosti za vegetarijance. Iako općenito vlada negativan stav prema ugljikohidratima, stvar je u tome da složeniji ugljikohidrati, koji se nalaze u navedenim namirnicama, nisu toliki problem kao šećeri, tako da se u umjerenim količinama mogu jesti bez straha od problema. Dapače, ova vrsta hrane predstavlja bitan izvor energije za mozak, tako da bi barem nekoliko obroka dnevno trebalo sadržavati i nešto od ove skupine namirnica.

Plodovi mahunarki, sjemenke i orašasti plodovi su također bitan izvor masti, vlakana i proteina za vegetarijance. Kao i kod voća i povrća, kod ovih namirnica je također bitno da se izbjegavaju procesuirani oblici, jer često sadrže veliku količinu soli i drugih dodataka koje štete tijelu u prevelikim količinama.

Od ostalih vrsta hrane, bitno je spomenuti razne alternative za meso, masti, ulja i slatkiše. Što se tiče zamjena za meso, često se mogu naći takozvani vegetarijanski hamburgeri, seitan, tempeh, tofu i drugi proizvodi od soje. Takvu hranu trebalo bi izbjegavati, a ako se već koristi, ponovno vrijedi pravilo da bi trebala biti čim manje obrađena. Što se pak tiče masti, ulja i slatkiša, trebalo bi koristiti čim prirodnije oblike istih. Maslinovo ulje je odličan izbor za pripremanje i obogaćivanje hrane, dok su razni voćni sokovi, sušeno voće i slično, odličan izbor jednostavnijih šećera.

Za početnike, ali i za iskusnije vegetarijance, mogu od velike koristi biti i catering kuće koje svojim korisnicima nude i vegetarijansku hranu. Osoblje koje radi u takvim kuhinjama, vješto je u osmišljavanju uravnoteženih jela, držeći se pri tome osnovnih načela vegetarijanskog načina života. Početnici na taj način mogu dobiti uvid u raznolikost vegetarijanskih jela, dok iskusni vegetarijanci mogu dobiti nove ideje kojima mogu obogatiti svoju prehranu, a da pri tome bude zadovoljena i njihova gurmanska strana.

soracatering.hr

Prethodna objavaDnevni Jyotish Horoskop za 01.08.2014.
Slijedeća objavaParamatma – Otkriće Nad-duše
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.