Zamjeranje je složena emocija i često ju nije lako razotkriti.




Ponekad se manifestira kao dosada. Ponekad se manifestira kao uporna iritantnost. Drugi puta se pojavljuje kao besmisleni komentar, povlačenje naklonosti ili osuđivački komentar.

Zamjeranje je emocija koja raste i truli u pozadini. To obično nije osjećaj koji se samo spontano jednog dana pojavi u odnosu: zamjeranje je ljutnja, povrijeđenost i razočarenje koje se akumulira mjesecima, a ponekad čak i godinama. U jednom trenutku, kada više ne možete izdržati, postanete svjesni toga.

Ukoliko imate problema sa zamjeranjem u odnosu, bit ćete u mogućnosti identificirati se s mnogim od sljedećih znakova:

  • Sarkastično razgovarate s osobom
  • Koristite lažno prijateljstvo kako bi prikrili svoje prave osjećaje
  • Izražavate veliku količinu uznemirenosti i ljutnje u društvu određene osobe bez ikakvog razloga
  • Teško vam je izraziti poštovanje osobi bez cinizma ili neprijateljstva
  • Ne pokazujete suosjećanje i povlačite svoje emocije od njih

3 koraka za suočavanje sa zamjeranjem u odnosima

Zamjeranje u odnosima proizlazi iz tri osnovna problema: krutih očekivanja, nedostatka empatije i loše komunikacije.

U nekom trenutku, u svakom trajnom odnosu pojavljuje se prijezir nakon što se izgubi početna neizvjesnost. Ako želite smanjiti zamjeranje koju osjećate prema svom partneru, ovi savjeti mogu vam pomoći:

1. Istražite očekivanja koja imate od svog partnera

Zamjeranje se javlja kada osobi pristupamo s predrasudom o tome kakva bi ona “trebala” biti. Kada osoba ne ispunjava naša očekivanja, postanemo ljuti ili razočarani. Ako se to ponovi dovoljno puta, zamjeranje je obično rezultat.

Primjer: očekujemo od svog partnera da bude odgovorniji nego što zapravo jest ili očekujemo od partnera da bude emocionalno osjetljiv, kada je zapravo hladan i emocionalno povrijeđen.

Zašto ne istražite očekivanja koja imate od svog partnera? Uzmite komad papira ili online Word dokument i postavite si pitanja:

(1) Koja nepravedna i nerealna očekivanja imam od svog partnera?

Podijelite stranicu na pola i napišite drugo pitanje:

(2) Koja realna očekivanja imam od svog partnera koja nisu zadovoljena?

Budite iskreni. Isto tako se pripremite se za otvorenu komunikaciju i dijeljenje osjećaja sa svojim partnerom u vezi drugog pitanja.

2. Slušajte svoje potrebe i otvoreno komunicirajte

Mnogo zamjeranja u odnosima može se spriječiti otvorenom komunikacijom. Kada otvoreno komuniciramo, dijelimo naše misli i osjećaje bez osuđivanja, bez okrivljavanja druge osobe.

Otvorenu komunikaciju ostvarujemo kada slušamo naše potrebe i učimo kako se nositi s emocijama.  Nažalost, mnogi nemaju takvu vitalnu vještinu.

U stvari, primijetila sam kako ljudi u slabim vezama imaju tendenciju klevetati ili ismijavati korištenje komunikacijskih vještina, bilo iz srama, straha ili zbog društvenog/religijskog uvjerenja. To je, naravno, katastrofa od početka.

Ako imate problema sa zamjeranjem u odnosu, uvjeravam vas da nemate dobru otvorenu komunikaciju. Ne brinite, mnogi dijele isti problem. No, na svu sreću, taj problem se može riješiti.

Preporučujem da pročitate knjigu Marshall Rosenberg – a, “Nenasilna komunikacija”. To je dobar početak razvijanja vaše komunikacijske vještine. Nagovorite i svog partnera da je pročita.

3. Budite suosjećajni prema sebi i prema svom partneru

U samom korijenu, zamjeranje proizlazi iz neriješene tuge. Kada osjećate zamjeranje prema svom partneru, vi ste uznemireni jer on nije ispunio vašu potrebu (kao što je potreba za poštovanjem, brigom, njegom, ljubavlju i slično).

Dobra vijest je da kada počnete pokazivati suosjećanje i brigu prema sebi, vi se prestajete oslanjati na vašeg partnera kako bi vam pružio ono za čim žudite.

Zamjeranje je rezultat potrebitosti i često ko-ovisnosti. I što je najbolji lijek za ko-ovisnosti? Ljubav prema sebi.  Ljubav prema sebi je ljubav prema svim dijelovima svog sebstva – i ružnim i lijepim dijelovima sebe, poštivanje svojih granica, slijeđenje svojih snova i dopuštanje sebi da ostvarite svoj puni potencijal.




Empatija, s druge strane je produkt ljubavi prema sebi. Kada volimo sebe, tek tada možemo istinski voljeti druge. Empatija je produkt mentalne i emocionalne zrelosti. Želim da razmislite o tome vrlo pažljivo. Nezreo čovjek može samo reagirati ljutnjom prema tuđoj percipiranoj nekompetentnosti.

Isto tako, nezreo čovjek ne može sagledati stvari iz tuđe perspektive ili shvatiti da je njihovo ponašanje posljedica njihove temeljne rane, traume, uvjerenja ili odgoja. Nezrela osoba svojim reaktivnim osjećajima, predrasudama, zabludama i predrasudama stvara sliku o drugoj osobi.

Suosjećajnost nije samo puko maskiranje nazivom „empat“ – nisu svi empati suosjećajni. Niti empatija podrazumijeva žaljenje druge osobe. Umjesto toga, radi se o dubokom razumijevanju druge osobe, te vrste boli koja potiče njihovo ponašanje.

Za mene, zamjeranje je kao da nosite 20 dodatnih kilograma težine: ne shvaćate koliko toga nosite, sve dok ne pustite da ode! Osjećat ćete se puno lakše i zdravije kada naučite otpustiti zamjeranje.

Predavanje pruža puno bolji osjećaj od lažnog osjećaja da smo u pravu kojeg vam zamjeranje daje.

Kako je zamjeranje utjecalo na vaš život? Imate li kakav savjet za podijeliti?

Izvor: lonerwolf

Prethodna objavaDuša je princip ljudskog bića
Slijedeća objavaAsane uz pomoć kojih ćete kanalizirati svoju unutrašnju životinju
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.