Foto: pixabay.com

Da biste u potpunosti iskoristili sve što vam nude orašasti plodovi, najprije ih namočite nekoliko sati ili preko noći – to je proces koji je poznat kao aktivacija. Orašasti plodovi i sjemenke sadrže fitinsku kiselinu – koja predstavlja naslagu fosfora kod biljaka i veže se za minerale poput kalcija, željeza, cinka, magnezija i mangana u digestivnom traktu, te ih čini nedostupnim!

Uvijek govori dobro o drugima…




Orašasti plodovi i sjemenke su puni hranjivih tvari, zdravih masti i vlakana, a ako već nisu dio vaše prehrane, svakako razmislite o njihovom dodavanju. Oni su lagane i ukusne grickalice, a mogu osigurati esencijalne hranjive tvari koje inače nedostaju u obrocima i napitcima.

Izvucite najviše iz orašastih plodova

Ako jedete pečene orašaste plodove, potičem vas da razmislite o prelasku na sirove, suhe orašaste plodove. Nažalost, tijekom procesa prženja prirodna ulja u orašastim plodovima često postaju užegla i to može dovesti do raznih zdravstvenih problema. Mnoge tvrtke koriste i jeftina ulja za pečenje orašastih plodova.

Da biste sačuvali integritet orašastih plodova bez žrtvovanja tog ukusnog okusa, trebali biste ih kupiti sirove i sami ih ispeći, pazeći da ih pojedete što je prije moguće (ali sačekajte da se ohlade prije toga!)

Zašto biste trebali aktivirati orašaste plodove i sjemenke?

Da biste u potpunosti iskoristili sve što vam nude orašasti plodovi, najprije ih namočite nekoliko sati ili preko noći – to je proces koji je poznat kao aktivacija. Orašasti plodovi i sjemenke sadrže fitinsku kiselinu – koja predstavlja naslagu fosfora kod biljaka i veže se za minerale poput kalcija, željeza, cinka, magnezija i mangana u digestivnom traktu, te ih čini nedostupnim, piše Collective evolution.

Ne vjeruj svemu što misliš…

Ako redovito konzumiramo previše hrane s fitinskom kiselinom, riskiramo razvoj nedostatka minerala i potencijalne osteoporoze. Ako tu i tamo pojedete nekoliko orašastih plodova, to vjerojatno neće imati utjecaja, ali ako ste netko tko dnevno jede šaku, razmislite o aktiviranju orašastih plodova.

Neke životinje imaju fitazu u tijelu, enzim koji razgrađuje fitinsku kiselinu, ali nažalost mi ljudi ne. Srećom, mi imamo alate koji su nam dostupni kako bismo stvorili ovaj enzim tako da možemo učinkovito dobiti sve hranjive tvari i minerale koje ovi orašasti plodovi i sjemenke mogu ponuditi. Namakanje, klijanje i / ili fermentiranje orašastih plodova i sjemenki pomaže neutralizirati fitinsku kiselinu.

Orašasti plodovi i sjemenke također sadrže inhibitore enzima

Inhibitori enzima pojavljuju se prirodno, sprječavajući prerano klijanje oraha i sjemenki. U divljini, orašasti plodovi i sjemenke mogu mirno ležati dugo vremena dok čekaju idealne uvjete klijanja – toplinu i vlagu. Inhibitori začepljuju i suštinski deaktiviraju aktivnost enzima, zbog čega orašasti plodovi mogu biti teški za probavu.

Namakanje i aktiviranje orašastih plodova i sjemenki smanjuje fitinsku kiselinu i osposobljava enzime tako što gasi njihove inhibitore, čineći enzime nama dostupnima. Namakanje osušenih orašastih plodova govori plodovima da je vrijeme za klijanje kako bi se ti elementi mogli isključiti i započeti proces klijanja.

Uvijek govori dobro o drugima…




Kako aktivirati orašaste plodove

Ako jedete mnogo orašastih plodova, možete uštedjeti vrijeme aktiviranjem orašastih plodova i sjemenki u velikim skupinama, iako to naravno možete činiti svakodnevno ako želite.

Stavite 2 šalice omiljenih orašastih plodova ili sjemenki u veliku zdjelu (osim sjemenki konoplje i chia, koje su same po sebi dobre i ne treba ih aktivirati).

Nakon toga ih prelijte filtriranom vodom i dodajte 2 žličice morske soli. Provjerite jesu li potpuno potopljeni, 5 cm vode treba biti preko njih.

Većina orašastih plodova i sjemenki treba biti potopljena između 7-12 sati, uz izuzetak indijskog oraščića, koji treba biti potopljen između 3 i 5 sati i badema, koji bi trebao biti potopljen između 12-14 sati.

Nakon namakanja, iscijedite višak vode i isperite ih.

77





Ako imate dehidrator, stavite plodove u njega, ako ne, stavite ih u pećnicu i polako sušite na 150 stupnjeva F ili 65 stupnjeva C. Vrijeme sušenja će varirati.

Kada se potpuno osuše, pohranite orašaste plodove i sjemenke u hermetički zatvorenu posudu i držite u hladnjaku. Ako ih ne planirate jesti tog dana, pobrinite se da budu potpuno suhi, inače će se brzo pokvariti.

ATMA – Pripremila: Suzana Dulčić

53 SUPERHRANA

SUPERHRANA

Kreativne ideje za uvođenje supernamirnica u svakodnevnu prehranu

Kuharica, ali i knjiga koja nas upoznaje s biljnim supernamirnicama koje bismo uvijek trebali imati kod kuće kako bismo održavali stalnu razinu optimalnog zdravlja.

Autorica nam donosi slasne i originalne, ali jednostavne recepte koje je lako uklopiti u dnevnu rutinu i obiteljski jelovnik. Od doručka do večere, od energetskih napitaka do brzih slastica za podizanje energije i snage, ova knjiga je vodič za cjelovitu gurmansku prehranu, uz koju ćete "pucati od zdravlja".

 

1 KOMENTAR

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.