U svima nama leži uspavana sposobnost osjećanja tuđih misli, osjećaja i tjelesnih senzacija.  

Živimo u bučnom, prometnom i energetski ludom svijetu i naša osjetljivost je često zbog toga prigušena.

Svakodnevni stres s kojim se nosimo u  u našem načinu života 21. stoljeća, igra važnu ulogu u našoj sposobnosti da djelujemo kao zdravi, zreli empati.

Prejedanje, loša prehrana, odlasci na zabave, prekomjerni multitasking, pušenje, radoholičarstvo, sve su to moderne navike koje napadaju naše umove i tijela s previše podražaja.

Neprestana stimulacija nas sve više udaljava od samog sebe.

Potraga za stimulacijom obično je znak eskapizma (bijega). Mi bježimo od stvarnosti, jer duboko u sebi osjećamo kao da se ne možemo nositi s njom – a većinu nas zapravo nisu učili  ni naši roditelji, ni učitelji, ni bilo tko drugi kako da se nosimo s njom.

U stvari, kao djeca smo možda odrastali u emocionalno otupljenoj, nezreloj ili ranjenoj obitelji koja je izbjegavala bilo koji oblik osjetljivosti.

Nije čudno da nam je to uzrokovalo blokadu, te da smo zbog toga  suzbili to ranjivo, ali nadareno, mjesto unutar sebe. To nije bila jako loša stvar, umjesto toga, poslužilo je kao nužan mehanizam za preživljavanje koji će vam pomoći da se prilagodite svojoj okolini.

Kao odrasla osoba, možda se pitate blokirate li i dalje svoje empatijske sposobnosti. Uostalom, obilježje vedrog, vještog i samostalno izražajnog ljudskog bića je sposobnost pristupanju emocijama, a time i empatiji.

Iako možda sebe i smatrate empatom, još uvijek je moguće da aktivno blokirate snažne, negativne osjećaje. Iako je važno naučiti kako uspostaviti granice, također je bitno omogućiti sebi da svjesno obradite neugodne podražaje. To će vam pomoći da se oslobodite, tako da možete krenuti dalje.

Jeste li blokirali osjetljivost?

Duboko u sebi možda sumnjate da  se skrivate od svijeta zbog vaše intenzivne osjetljivosti. U stvari, vrlo je vjerojatno da je dio vas skeptičan i oprezan u vezi potrebe “otvaranja” svojoj osjetljivost. Zašto bi željeli to učiniti kada bi vam to potencijalno moglo nanijeti bol, donijeti odbijanje ili otvaranje starih rana – stvari od kojih nesvjesno bježite?

Odgovor je jednostavan: bez svjesnog dopuštanja sebi da budete ranjivi, zauvijek ćete živjeti u stanju praznine. Ukoliko ne dopustite sebi da opet budete osjetljivi, vaš će život biti ništa drugo nego prazno, sivo, obamrlo postojanje.

Istraživanje načina na koje ste nesvjesno potisnuli osjetljivost je prvi važan korak u vraćanju svoje osobne snage, kao suosjećajnog bića. Ovaj članak će otvoriti nekoliko putova koje možete istražiti. U nastavku sam navela neke uobičajene načine na koje ljudi potiskuju/blokiraju svoju empatijsku  osjetljivost, ali ovaj popis nije potpun.

Također vam savjetujem da zavirite unutar sebe, pišući dnevnik. Zapitajte se: “Na koje načine  skrivam/izbjegavam/suzbijam moju osjetljivost i zašto?” Također, možda ćete željeli početi zapisivati ​​svaki naslov u nastavku da kategorizirate svoje misli kao što sam i ja učinila:

Fizički oblici suzbijanja empatije

  • Ovisnosti, npr. šećer, kofein, hrana, alkohol, pušenje, droge, seks, adrenalin
  • Emocionalno konzumiranje hrane, tj. jedete da umirite svoju tjeskobu, ljutnju ili dosadu
  • Prekomjeran unos hrane ili uskraćivanje hrane
  • Izbjegavanje određenih ljudi ili situacija

Fizički simptomi

  • Kronični neobjašnjivi umor
  • Fibromialgija (kronični bolovi u mišićima)
  • Glavobolje i migrene
  • Stalne prehlade i gripe
  • Visoki krvni tlak
  • Česte vrtoglavice
  • Drhtanje
  • Čvor u želucu/“leptiri“
  • Želja za vrištanjem
  • Probavni problemi
  • Prekomjerno spavanje ili nesanica

Emocionalni oblici suzbijanja empatije

  • Usvajanje uloge mučenika
  • Pretjerane emocionalne reakcije na gubitke ili traume poznanika, nepoznatih ljudi, izmišljenih likova i životinja
  • Glumljena pozitivnost
  • Nemogućnost izražavanja emocionalne ranjivosti
  • Smanjena empatija i povećana egocentričnost



Emocionalni simptomi

  • Postojana ljutnja ili bijes
  • Apatija ili nedostatak emocija ( “ukočenost”)
  • Stalna tuga/depresija
  • Mentalni oblici suzbijanja empatije
  • Neuroza ili opsesivno-kompulzivno ponašanje
  • Kritiziranje sebe
  • Krivnja
  • Kritiziranje drugih
  • Duboko ukorijenjene kognitivne distorzije

Mentalni simptomi

  • Umor
  • Zbunjenost
  • Nemogućnost koncentracije
  • Mentalna magla

Što učiniti …

Zapamtite, ukoliko imate neke od ovih simptoma, to ne mora automatski značiti da bježite od empatije. Također, to ne dokazuje da ste potisnuli emocije ili osjetljivost. No, to ne znači da se ne biste trebali više preispitivati ​​ i shvatiti moguće razloge zbog kojih imate te simptome.

Kao empat, shvatila sam – kada svjesno dopustim  sebi da osjetim nelagodu, bez vezanosti, to mi pomaže da postanem zdravija, energičnija i psihički uravnoteženija.

Izvor: lonerwolf

Prethodna objavaNovo u webshopu: Ljubavne kartice – potiču promjenu vibracije u skladu sa Zakonom Privlačenja
Slijedeća objavaLagani test osobnosti za samo par minuta: Značenje odgovora na šesto pitanje će vas zamisliti!
Atma
Učinite od svog života ono najbolje što on može biti - nevjerojatno iskustvo, ispunjenje i putovanje. Stvorite ravnotežu tijela, uma i duše - budite svoji, živite slobodno, njegujte znanje, cijenite iskustvo, volite i budite sretni...

OSTAVI KOMENTAR

Ostavite svoj komentar!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.