“Stres oštećuje imunitet, ubrzava proces starenja i slabi pamćenje! Mlađi ljudi obično napuštaju tvrtku NE zbog male plaće, već prije svega zbog ODNOSA šefova prema njima i zbog LOŠE atmosfere u kolektivu.”
Veći dio dana čovjek provodi na poslu, stoga je izrazito važno da bude svjestan kakav utjecaj to okruženje ima na njega.
Kako kaže psihoterapeut Zoran Ilić, stres se nalazi u prva tri mjesta na listi problema na poslu zbog kojeg zaposleni traže pomoć.
Kako je rekao, na većini treninga stres menadžmenta, u individualnoj psihoterapijskoj i coaching praksi, ljudi najčešće govore o sljedećim stresorima:
– Opterećenju obimom posla – zbog čega se predugo ostaje na poslu ili se posao nosi kući, rokovima i nerealnim ciljevima. Isto tako navode i bavljenje nevažnim poslovima, preuzimanje tuđih radnih obaveza (i lošoj međusektorskoj suradnji), potpun nedostatak kontrole nad procesom rada, pad zadovoljstva i nemotiviranost, prije svega zbog izostanka pohvala i naredbodavnog odnosa menadžera.
Ilić je istakao da je stres prvo na što se ljudi pozovu kada se razbole.
“Stres nije bolest, ali može izazvati i pogoršati mnoge bolesti. Pored mnogih tjelesnih psihosomatskih bolesti, vrlo čest je gubitak entuzijazma i takozvani sindrom izgaranja”, kazao je Ilić.
On je objasnio da je jedan od prvih simptoma “sagorijevanja” na poslu, pored osjećaja umora i cinizma, a kako je naveo, stres oštećuje imunitet, ubrzava proces starenja i slabi pamćenje.
Mladi se vrlo rijetko zadržavaju više od 3 godine na jednom poslu
Kako je Ilić rekao, mlađi ljudi obično napuštaju tvrtku ne zbog male plaće, već prije svega zbog odnosa šefova prema njima i zbog loše atmosfere u kolektivu.
“Ako samo toj osobi smeta kolektiv, a svi drugi se dobro osjećaju – ta osoba treba staviti prst na čelo i pokušati se prilagoditi, jer čavao koji strši biva zakucan. Ako to ne ide, treba se obratiti svom lideru. Ako se više osoba žali na lošu atmosferu u timu, to može i mora biti tema za timski sastanak. Posljednja solucija je napuštanje firme”, istakao je on.
Kako se boriti protiv stresa koji je izazvan poslom
Ono što svatko treba napraviti je dobro izbalansirati posao i privatni život, obaveze i zadovoljstva.
“Određivanje prioriteta je značajno. Tu obično griješimo tragajući za najbitnijim, perfekcionisti imaju problem jer je sve bitno. Bolje je nešto eliminirati i promijeniti standard – umjesto “perfektno”, novi standard je “dovoljno dobro”“, poručio je Ilić.
Što se komunikacije tiče, dobra vijest je, kako kaže, da se emocionalna inteligencija i asertivnost mogu naučiti.
“Kada padne motivacija i nestane volja – dobro je zapitati se: Koji su razlozi zbog kojih radim? Vraćanje svrsi podiže motivaciju. I na kraju – treba razvijati kulturu posjete psihoterapeutu ili životnom treneru. Najbolji lijek za stres je – reći NE i zatražiti pomoć”, istakao je Ilić.