Ljudi materijalističkih svjetonazora nemaju dovoljno obavještenja čak ni o materijalnom svijetu pa kakvo tek onda znanje mogu imati o duhovnom? Prema tome, takve osobe su uvijek daleko od njega. Čak i ako u budućnosti mogu proizvesti stroj čija brzina se može povećati do brzine vjetra ili uma, još uvijek neće moći ni pomisliti o odlasku na planete u duhovnom svijetu. Bog i Njegovo prebivalište će zauvijek ostati tajna ili tajanstvena zagonetka za materijalističke osobe.
Postoje dvije strane transcendentalnih kreacija Boga. Za bhakte (posvećenici u vaišnavskoj tradiciji – osobe koja primjenom bhakti-joge služe Gospodina s ljubavlju i predanošću), On predstavlja stalnog pratioca i to je dio Njegovih osobnih odlika. Uz pomoć Svoje bezlične odlike, isijava zrake brahmajyotija (neosobni aspekt Boga očitovan kao Njegova sveprožimajuća energija ili svjetlost) koji su neograničeni i sveprožimajući. Dio ovog sveprožimajućeg brahmajyotija, koji se uspoređuje sa sunčevim zrakama, prekriven je tamom mahat-tattve (sveukupnost materijalne prirode) i ovaj manji dio naziva se materijalni svijet.
U ovom materijalnom svijetu postoje bezbrojni svemiri poput ovog kojeg djelomično poznajemo i u svakom od njih postoje stotine tisuća planeta kao što je ovaj na kojem smo nastanjeni. Manje-više, materijaliste privlači neograničeno širenje božjih zraka, dok se bhakte, više zanimaju za Njegov osobni oblik od kojeg sve potječe (janmady asya yatah).
Kao što su sunčevi zraci sakupljeni u sunčevoj lopti, isto tako je i brahmajyoti zgusnut u Goloka Vrindavanu, najvišem planetu u duhovnom svijetu. Neizmjerni duhovni svijet ispunjen je duhovnim planetima po imenu Vaikunthe, daleko izvan materijalnog svijeta. Ljudi materijalističkih svjetonazora nemaju dovoljno obavještenja čak ni o materijalnom svijetu pa kakvo tek onda znanje mogu imati o duhovnom svijetu? Prema tome, takve osobe su uvijek daleko od njega. Čak i ako u budućnosti mogu proizvesti stroj čija brzina se može povećati do brzine vjetra ili uma, još uvijek neće moći ni pomisliti o odlasku na planete u duhovnom svijetu. Dakle, Bog i Njegovo prebivalište će zauvijek ostati tajna ili tajanstvena zagonetka za materijalističke osobe.
U duhovnom svijetu, Njegovo obilje je neizmjerno. Bog prebiva na svim duhovnim planetima, nebrojenim planetima Vaikunthe i umnožava Svoje potpune dijelove zajedno sa Svojim oslobođenim bhaktama pratiocima, ali impersonalisti koji se žele sjediniti s Njegovim postojanjem imaju dopuštenje sjediniti se s jednom od duhovnih iskri brahmajyotija. Oni nemaju kvalifikacija družiti se s Bogom, bilo na planetima Vaikunthe ili na vrhunskom planetu, Goloka Vrindavani, koja se opisuje u Bhagavad-giti kao mad-dhama ili sva-dhama. Ova mad-dhama ili sva-dhama opisana je u Bhagavad-giti (15.6) na sljedeći način: “Gospodinovoj sva-dhami nije potrebna ni sunčeva ni mjesečeva svjetlost, niti elektricitet za osvjetljenje. Takva dhama, ili mjesto, uzvišeno je i svatko tko tamo ode nikada se ne vraća u ovaj materijalni svijet.”
Planeti Vaikunthe i Goloka Vrindavana samoosvjetljeni su i zrake koje potječe od tih sva-dhama predstavljaju postojanje brahmajyotija. Ovo dalje potvrđuju Upanishade kao što su Mundaka (2.2.10), Katha (2.2.15) i Shvetashvatara (6.14): “U Gospodinovoj sva-dhami nema nikakve potrebe za svjetlošću sunca, mjeseca ili zvijezda, niti ima ikakve potrebe za elektricitetom, a da ne govorimo o običnim svjetiljkama. S druge strane, sve sjajne zrake potječu od tih planeta koji su samoosvjetljeni i sav taj blještavi sjaj je odraz svjetlosti sva-dhame.”
Onaj tko je zaslijepljen sjajem bezličnog brahmajyotija, ne može znati Njegovu osobnu transcendentalnu prirodu, prema tome, u spisu pod nazivom Šri Išopanisada (15) bhakta moli Gospodina da otkloni Svoj blještavi sjaj tako kako bi mogao ugledati Njegovu pravu prirodu. Stih glasi ovako: “O Gospodine, održavaš sve što postoji, materijalno i duhovno i sve živi i napreduje samo Tvojom milošću. Služenje Tebe s predanim štovanjem ili bhakti-yogom istinsko je načelo religije, satyadharme i zaokupljen sam takvim služenjem. Zato Te molim zaštiti me i pokaži mi Svoje pravo lice. Molim Te zato, otkloni veo Tvojih zraka brahmajyotija kako bih mogao vidjeti Tvoj oblik vječne sreće, blaženstva i znanja.”